Carpaccio med rucola og parmesan


I går fik vi carpaccio til aftensmad, og det var sådan en lækker og let middag. Jeg elsker simpelthen carpaccio. Kød, rucola, parmesan og godt med god olivenolie. Kør!

Carpaccio - sådan laver du den lækre forret carpaccio med rucola og parmesan

Carpaccio med rucola og parmesan

Føj til favoritter Udskriv Pin
1
|
10 minutter

Ingredienser

Sådan gør du

  • Anret de tynde skiver oksekød på tallerkener.
  • Stænk olivenolie over og drys med salt og peber.
  • Fordel rucola og parmesan over.
  • Hæld endnu mere olie over og giv den et ekstra drys salt og peber.

Noter

beregn ca. 80-100 g kød pr. mand, hvis det er til forret og 100-150 g hvis det er til et let hovedmåltid

Egne noter som Plus medlem

Som MadbandittenPLUS medlem, kan du skrive dine egne noter

Energiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlemEnergiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlem

Carpaccio – let aftensmad

Min appetit er en smule udfordret i øjeblikket, og det fungerer derfor fint for mig med et let aftensmåltid.

Vi spiste det også et par gange i Rom, og det mindede mig om, at det var fjollet, at vi så sjældent spiser det herhjemme, så da Søren fornyligt kom hjem med kødforsyninger til fryseren, havde han bl.a. flere portioner carpaccio, som var blevet pakket, så vi kunne fryse dem ned og tage op efter behov.

I dag får du derfor opskriften (hvis man næsten kan kalde det det) på den helt klassiske carpaccio. Næste gang vil jeg lege med at lave en eksperimenterende variant.

Jamen, det er jo sådan set bare det.

Carpaccio - sådan laver du den lækre forret carpaccio med rucola og parmesan

Trænger du til en frisk start (der virker)?

Når man starter en kostomlægning med vægttab som mål, er det ret vigtigt, at man oplever hurtige resultater. Man har brug for at se ‘bevis’ for, at det, man gør, virker. Ellers er det for nemt at give op igen.

Slip for gætteriet og få en god start med min super-effektive (og supernemme) Keto kostplan.

Find Keto kostplanen her >>

Keto kostplan testimonial

Skal jeg sende dig en gratis Keto-madplan (aftensmad)?

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

4 kommentarer til “Carpaccio med rucola og parmesan”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?




  1. Hej Jane, jeg har lige to spørgsmål om Kickstart-forløbet! Håber det okay, de kommer her.

    – Er det næste det sidste (eller er det noget, jeg har bildt mig ind?)

    – Spiser man efter kostplan på forløbet, altså med “fastlagte” måltider hver dag?

    Kh karoline

    Svar
    • Det er da så meget i orden :)

      Næste hold Kickstart bliver det sidste i år. Dvs. at næste hold først er til januar :)

      Mht kostplan er det frivilligt. Der er helt deltaljerede kostplaner til dem, der føler sig tryggest ved det, eller som har brug for at lære, hvordan man kan sammensætte måltiderne, fx ift at få fedt nok, hvilket er den største udfordring for de fleste, men der er også “tallerkenmodeller”og enkle retningslinjer til dem, der hellere vil freestyle og som synes, det er presset ved tanken om den faste plan. Man kan også sammensætte sin egen plan efter de opskrifter, der hører med. Det er meget fleksibelt på den måde.

      Personligt vil jeg helst, at man i hvert fald henad vejen lærer at gøre sig fri af kostplan og mine opskrifter, sådan at det hele bliver nemmere at navigere i ude i verden. Jeg tror, at det giver størst succes på den lange bane :)

      Svar
      • Ah! Jeg frygtede, at det var det uigenkaldeligt sidste.

        Perfekt. Vi har nemlig sådan en god kantine med masser af gode muligheder i buffeten. Så det er klart, at jeg helst vil undgå madpakker og i stedet få gode kantinevaner.

        Svar