KETO kostplan

En Keto kostplan til vægttab med indkøbsliste – er det lige det, du har brug for at komme i gang? Så er du kommet til rette sted. Jeg har nemlig lavet en supernem Keto-kostplan, der er lavet til at være realistisk og skabe resultater i en fart.

Den nemmeste Keto-kostplan på markedet

Keto kostplanen er bygget op omkring 27 ultra-nemme og simple madforslag, som du skal bruge som dine basis-måltider. Se dem som Ketos pendant til skålen med havregryn eller rugbrødsmadderne, som du spiste i dit tidligere liv.

De simple og enkle måltider er dem, vi spiser flest af. For vi har allesammen et liv, der skal leves udenfor køkkenet. De simple opskrifter kan vi så veksle med, at vi ind imellem laver lækrere og mere kreative retter i køkkenet.

De simple måltidsforslag har jeg brugt til at lave fem forskellige kostplaner med indkøbslister til.

Vi taler altså komplet kostplan til alle dagens måltider, 7 dage i ugen. Komplet med indkøbsliste.

Det bliver ikke nemmere!


Keto kostplan til vægttab

Konceptet er Keto til vægttab. Dvs. at kulhydratindholdet er holdt helt lavt (max 20-30 g pr. dag), protein er i centrum for at sikre så næringsrig kost som muligt og for at beskytte mod tab af muskelmasse, imens du taber fedt, og fedtindtaget (dvs. kalorieindtaget) er holdt i et leje, hvor vi sikrer, at vi forbrænder fedt fra kroppens egne depoter og ikke kun fra maden.

Kostplanen følger mantraet kød, grøntsager og fedt – til alle måltider. Men helt enkelt. Tænk spejlæg og avokado. Hakkebøf, broccoli, smør. 

Tænker du, at ‘det kunne du sgu da lige så godt selv have fundet på’, har du helt ret. Der er INTET fancy eller avanceret i denne kostplan.


Kostplan til dig, der vil have det ULTRA-nemt

Keto kostplanen er bygget op om, at du spiser de samme måltider flere dage i træk. Det er et strategisk og veldokumenteret kneb til at få styr på appetitten og undgå overvældelse.

Vil du gerne have stor variation i din kost og spise kreative og spændende retter hver dag, skal du i stedet vælge at følge kostplanerne i min bog Keto på 4 uger.

Forstår du derimod, at de simple basis-måltider er et supereffektivt redskab til at opnå appetitnedsættelse, regelmæssighed og kalorieunderskud i en travl hverdag, er Keto kostplanen her til dig.

Alle måltidsforslag, kostplaner og indkøbslister er til 1 person.

Keto kostplan til vægttab med indkøbslister

Intet abonnement – ingen binding

Der følger intet abonnement og ingen binding med Keto kostplanen. Du betaler 127,- engang for alle og får tilsendt kostplanen øjeblikkeligt efter på mail.

Jeg understreger dette fordi så mange af mine læsere snydes af en Keto-madplans-service på Facebook, hvorefter de pludselig er skrevet op til et dyrt abonnement hos en virksomhed, der har hovedsæde i Bulgarien og efterfølgende er umulige at komme i kontakt med.

Sådan spiller klaveret ikke her. Keto kostplanen her er en engangsbetaling – ikke noget med abonnement eller tilbagevendende betalinger.


5 forskellige strategier

Der er fem Keto-kostplaner med indkøbslister med i produktet og de repræsenterer forskellige grader af enkelthed og variation.  Du får dem allesammen med.

  • Kostplan 1: Repetition & tryghed
  • Kostplan 2: Nem hverdag & fleksibel weekend
  • Kostplan 3: Repetition & variation
  • Kostplan 4: Fleksibelt men realistisk
  • Kostplan 5: Til dig med frokostordning

Min tanke er, at man prøver kræfter med de forskellige strategier på en måde, hvor jeg har sørget for al planlægning og herefter laver man sin egen plan med de retter, man synes fungerer og med det niveau af enkelthed/kompleksitet, man foretrækker.

Det helt overordnede mål er at vise, at alle, som ønsker at spise Keto, kan få succes med Keto. Uanset hvordan deres liv og hverdag i øvrigt ser ud.


Hvem er den lavet til?

Keto-kostplanen har jeg lavet:

  • til dig, der gerne vil have et fast oplæg at starte ud fra, som er 100% realistisk
  • til dig, der synes at Keto virker svært og overvældende og som tiltrækkes af at holde det så enkelt som muligt
  • til dig, der har efterspurgt en indkøbsliste, så du bare kan købe ind og vide, at der nu er styr på alle måltider i den kommende uge
  • til dig, der ikke har nogen intention eller interesse i at tilbringe dit halve liv i køkkenet, men som bare gerne vil have noget mættende og sundt på tallerkenen i en fart 
  • til dig, der er ok med at spise de samme måltider flere dage i træk og slippe for beslutningsudmattelse

Dvs. at den IKKE er til dig, der gerne vil spise en hel masse forskelligt, og som gerne vil tilbringe timevis i køkkenet med at lave spændende og kreative retter. Eller det kan du sådan set godt gøre som en del af Keto-kostplanen. Men grundmåltiderne er baseret på enkelthed og regelmæssighed.

Bliver du provokeret ved tanken om at betale for at få at vide, at du skal spise de samme tre spejlæg til morgen hver dag og den samme hakkebøf til frokost, er planen IKKE til dig.


Enkelthed og regelmæssighed… forklar lige det…

Enkelthed og regelmæssighed er måske ikke det mest sexede budskab, men det er til gengæld super effektivt, og jeg tilskriver det en stor del af min succes med at spise sådan her i mere end et årti.

Det har altid undret mig, at folk, der har spist havregryn til morgen og rugbrød til frokost hver dag i mere end 30 år, pludselig forventer enormt meget variation, når de vælger kulhydraterne fra. Hvorfor ikke bare spise noget kulhydratfattigt men stadig køre enkle og genkendelige måltider?

Skønheden i det enkle og i regelmæssigheden er, at hjernen godt kan lide det. Måltidet er forventeligt, du kan lave det i søvne, du ved, hvordan det fungerer i din hverdag, hvordan føles at spise det, og hvor længe det mætter.

Du slipper for at bruge ressourcer og tankevirksomhed på at skulle tage stilling, vælge til og fra og vurdere mængder og sammensætning, for de ting er allerede på plads. 


Hvad indeholder Keto-kostplanen?

Keto kostplanen er bygget op om 27 ultra-nemme måltidsforslag, som alle er afbilledet og energiberegnet (kalorier, kulhydrat, protein og fedt)

Keto-kostplanen indeholder 24 sider i alt fordelt på:

  • Kort introduktion til konceptet i Keto kostplanen
  • Kort introduktion til Keto som kostretning
  • 27 supernemme måltidsforslag
  • 5 komplette kostplaner (morgenmad, frokost, aftensmad) med indkøbslister
  • svar på de oftest stillede spørgsmål
  • no bullshit retningslinjer for at sikre din succes.


Kan Keto kostplanen kombineres med andre opskrifter?

Ja, det ville være helt oplagt at kombinere de ultra-nemme måltidsforslag med de mere spændende opskrifter fra enten mine Keto-bøger eller fra De bedste fra Madbanditten. De indeholder energiberegnede opskrifter, der gør det nemt at holde øje med dit daglige indtag af kalorier, kulhydrat, protein og fedt.

keto kostplan

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

343 kommentarer til “KETO kostplan”

Skriv en kommentar

  1. Hej.
    Hvor ofte kan man tillade sig IKKE at spise Keto og stadig opnå ketose og vægttab ?
    Synes det må være svært at undgå måltider med kulhydrater feks, når man er inviteret i byen, til fest, på restaurant og lign.
    Ødelægger man “det hele” ved at spise et alm måltid med kulhydrater ?

    Svar
    • Hej Marianne
      Nej det synes jeg ikke. Du kan sagtens følge Keto kun med fisk men jeg synes ikke rigtigt, det giver mening at købe en kostplan, hvor der er så meget ikke-fisk.

      Men vil du prøve kræfter med kostplanen, kan det godt lade sig gøre. Du vil bare selv skulle bytte al kylling/okse/gris til fisk. Opskrifterne er supernemme, så det kan du også godt men det kræver selvfølgelig lidt ekstra af dig :)

      Svar
  2. Hej… Jeg kan ikke lide ost i nogen afskygninger… så håber at maden ikke er fyldt med ost…. for det lyder godt … vh Janni

    Svar
  3. Jeg er fristet… meget…. Men jeg er 63, er det realistisk jeg kan tabe de 6-8 kg, jeg har brug for.. uden, at det tager mange måneder? Skal der justeres en hel del? Og kan jeg fortsat nyde et glas vin af og til?

    Når jeg kigger kostplaner, ligger antal dagskaloriebehov for mig omkring 1300-1400. Det er ikke meget, selv om jeg giver den gas i Loop 3 gange hver uge.
    Jeg er lungeopereret i begge lunger efter kræft, jeg er hjerteopereret…samtidig må jeg helst ikke være overvægtig, og BMI er cirka 26,95-27,00..

    Svar
    • Hej Pia
      Selvfølgelig er det realistisk men jeg er ikke så vild med den der tidshorisont. Dit vægttab tager den tid, det tager og det følger ret slavisk den indsats, du ligger for dagen. At det går hurtigt er dog ikke nødvendigvis bedre end at det tager tid (synes jeg personligt). Læs evt. dette indlæg: Hurtigt eller langsomt vægttab – hvad er bedst?

      13-1400 kcal lyder passende. Særligt på keto, hvor kosten er proteinholdig og næringsrig, så du stadig stiller kroppens basale behov. Resten af energien henter den fra din krops fedtlagre. Du vil formentlig tabe et gennemsnit på 500 g fedt om ugen.

      Svar
  4. Jeg har lige læst om dine plager med IBS og kan genkende det hele – og lidt til. Har før forsøgt med Low Foodmap-diet, men følte at jeg gik glip af for mange af de sunde fødevarer.
    Kan KETO stå alene som kost, når jeg ikke har behov for at tabe mig? Lige pt er jeg parat til næsten hvad som helst.
    Jeg tager HUSK om morgenen og spiser havregrød/-gryn (glutenfri), måske skulle jeg prøve at droppe det?
    Jeg er parat til næsten hvad som helst, for at få det bedre.

    Svar
    • Hej Jytte
      Du behøver ikke have brug for vægttab for at få glæde af Keto. Vi er mange normalvægtige, der spiser sådan for ro i maven, bedre søvn, bedre energi, mindre sukkertrang og en masse andre afledte goder.

      Og i hvert fald synes jeg, det er et forsøg værd. Men sæt dig grundigt ind i det. Mange går galt i byen, når de bare springer ud i det uden research. Læs fx begynderguiden her.

      Svar
    • Som udgangspunkt nej, jeg har allerede lavet den justering, så den passer til kvinder i overgangsalder.
      Hvis du vil justere undervejs, kan du skrue yderligere ned for fedtindtaget, men jeg vil anbefale at vente til du har kørt med planen, som den, i 2-4 uger uden resultat. Ingen grund til at justere, hvis resultaterne følger jo :)

      Svar
  5. Hejsa
    Hvis man døjer med forhøjet kolesterol, er Keto så godt for min veninde? Tænker om der fx. er for meget æg?
    Vh. Trina

    Svar
    • Hej Trina
      Æg er formentlig den mindste bekymring, da kolesterol, vi spiser, har meget, meget lille indflydelse på kolesteroltallet. Kroppen producerer jo selv kolesterol og spiser du mere af det, fx fra æg, producerer kroppen bare mindre selv.

      Om det er det rette for din veninde, kan jeg ikke svare på, men jeg kan anbefale at læse denne artikel, som prøver at belyse dette komplekse (og kontroversielle) emne: Keto og kolesterol

      Svar
  6. Jeg er fristet!
    Kan jeg bruge “Keto kostplan”, når jeg ikke kan tåle gluten og laktose – og tillige har Morbus Crohn?
    Med venlig hilsen
    Eva Søvsø

    Svar
    • Hej Eva
      Det kan du sagtens. Der er ingen gluten og stort set ingen mælkeprodukter i kostplanen (kun en lille smule faste oste, som er laktosefrie og som kan udelades hvis du foretrækker det).

      Jeg kan ikke rådgive dig om morbus crohn (det er jeg slet ikke kompetent nok til), men jeg kan sige, at anekdotisk har mange spist sig til bedring (mindsket medicinbrug) i Keto kost (inkl. et medlem af min egen familie). Men drøft det med lægen, hvis du er i tvivl om noget (selvom jeg godt ved, de siger, at kost er uden betydning…)

      Svar
  7. Hej Jane,
    Jeg er meget i tvivl om hvor jeg skal starte, dvs hvilken diæt/kostplan/omlægning jeg skal starte op med. Jeg har noget indvendigt fedt (mit taljemål er ikke ok) jeg skal af med samt et let forhøjet kolesterol tal (begge slags ).
    Jeg har prøvet meget forskelligt igennem årene som ikke har virket.
    Jeg er typen der helst skal have noget der er “firkantet”, let at gå til og jeg er umiddelbart ikke skræmt af at spise de samme måltider.
    Jeg er imidlertid også meget et vane menneske, så tænker at det bliver udfordrende at skulle ændre sit indkøbs og mad mønster radikalt….men jeg er med på at der ikke findes nogle quick fix mht vægttab, så jeg må tage tyren ved hornene…..
    I din madplan “den nemme KETO kostplan” er principperne så forklaret fra bunden, eller har du et sted jeg kan starte med at læse…?
    Er KETO for resten af livet, eller kan man slække lidt på noget når man forhåbentlig har tabt det man skal tabe? Hvad er det man helt skal undgå på KETO? Havregryn, mælk i kaffen, alt brød, ris og pasta osv?

    Svar
    • Hej Berit
      Det lyder til at Keto kostplanen vil være et godt værktøj for dig. Den er praktiskorienteret og med helt konkrete retningslinjer og måltider og en lyn-introduktion til Keto.
      Men for mere forståelse for Keto vil du nok gerne læse en af mine Keto-bøger eller en af de mange artikler, jeg har skrevet her på siden. Fx Begynderguide til Keto som giver et godt og hurtigt overblik.

      Kort fortalt skal du på Keto spise max 20 g kulhydrat om dagen. Det betyder at du skal i gang med at interessere dig for hvor kulhydraterne gemmer sig. Jeg har en artikel om det HER og en guide til at tælle kulhydrat. Dette er det absolut vigtigste punkt på Keto.

      Og ja, det er en god idé at se livsstilsændringen som forevigt. Hvis dit vægttab skal holde forevigt, skal din kostændring også. Selvfølgelig kan der godt være små variabler, men du skal aldrig tilbage til brød, havregryn osv. Læs evt. hvordan jeg selv veksler mellem Low Carb og Keto

      Nu har jeg lige bombarderet dig med læsestof :) Start med kostplanen og kom i gang og læs de andre ressourcer imens.

      Rigtig god fornøjelse.

      Svar