KETO kostplan

En Keto kostplan til vægttab med indkøbsliste – er det lige det, du har brug for at komme i gang? Så er du kommet til rette sted. Jeg har nemlig lavet en supernem Keto-kostplan, der er lavet til at være realistisk og skabe resultater i en fart.

Den nemmeste Keto-kostplan på markedet

Keto kostplanen er bygget op omkring 27 ultra-nemme og simple madforslag, som du skal bruge som dine basis-måltider. Se dem som Ketos pendant til skålen med havregryn eller rugbrødsmadderne, som du spiste i dit tidligere liv.

De simple og enkle måltider er dem, vi spiser flest af. For vi har allesammen et liv, der skal leves udenfor køkkenet. De simple opskrifter kan vi så veksle med, at vi ind imellem laver lækrere og mere kreative retter i køkkenet.

De simple måltidsforslag har jeg brugt til at lave fem forskellige kostplaner med indkøbslister til.

Vi taler altså komplet kostplan til alle dagens måltider, 7 dage i ugen. Komplet med indkøbsliste.

Det bliver ikke nemmere!


Keto kostplan til vægttab

Konceptet er Keto til vægttab. Dvs. at kulhydratindholdet er holdt helt lavt (max 20-30 g pr. dag), protein er i centrum for at sikre så næringsrig kost som muligt og for at beskytte mod tab af muskelmasse, imens du taber fedt, og fedtindtaget (dvs. kalorieindtaget) er holdt i et leje, hvor vi sikrer, at vi forbrænder fedt fra kroppens egne depoter og ikke kun fra maden.

Kostplanen følger mantraet kød, grøntsager og fedt – til alle måltider. Men helt enkelt. Tænk spejlæg og avokado. Hakkebøf, broccoli, smør. 

Tænker du, at ‘det kunne du sgu da lige så godt selv have fundet på’, har du helt ret. Der er INTET fancy eller avanceret i denne kostplan.


Kostplan til dig, der vil have det ULTRA-nemt

Keto kostplanen er bygget op om, at du spiser de samme måltider flere dage i træk. Det er et strategisk og veldokumenteret kneb til at få styr på appetitten og undgå overvældelse.

Vil du gerne have stor variation i din kost og spise kreative og spændende retter hver dag, skal du i stedet vælge at følge kostplanerne i min bog Keto på 4 uger.

Forstår du derimod, at de simple basis-måltider er et supereffektivt redskab til at opnå appetitnedsættelse, regelmæssighed og kalorieunderskud i en travl hverdag, er Keto kostplanen her til dig.

Alle måltidsforslag, kostplaner og indkøbslister er til 1 person.

Keto kostplan til vægttab med indkøbslister

5 forskellige strategier

Der er fem Keto-kostplaner med indkøbslister med i produktet og de repræsenterer forskellige grader af enkelthed og variation. 

  • Kostplan 1: Repetition & tryghed
  • Kostplan 2: Nem hverdag & fleksibel weeekend
  • Kostplan 3: Repetition & variation
  • Kostplan 4: Fleksibelt men realistisk
  • Kostplan 5: Til dig med frokostordning

Min tanke er, at man prøver kræfter med de forskellige strategier på en måde, hvor jeg har sørget for al planlægning og herefter laver man sin egen plan med de retter, man synes fungerer og med det niveau af enkelthed/kompleksitet, man foretrækker.

Det helt overordnede mål er at vise, at alle, som ønsker at spise Keto, kan få succes med Keto. Uanset hvordan deres liv og hverdag i øvrigt ser ud.


Hvem er den lavet til?

Keto-kostplanen har jeg lavet:

  • til dig, der gerne vil have et fast oplæg at starte ud fra, som er 100% realistisk
  • til dig, der synes at Keto virker svært og overvældende og som tiltrækkes af at holde det så enkelt som muligt
  • til dig, der har efterspurgt en indkøbsliste, så du bare kan købe ind og vide, at der nu er styr på alle måltider i den kommende uge
  • til dig, der ikke har nogen intention eller interesse i at tilbringe dit halve liv i køkkenet, men som bare gerne vil have noget mættende og sundt på tallerkenen i en fart 
  • til dig, der er ok med at spise de samme måltider flere dage i træk og slippe for beslutningsudmattelse

Dvs. at den IKKE er til dig, der gerne vil spise en hel masse forskelligt, og som gerne vil tilbringe timevis i køkkenet med at lave spændende og kreative retter. Eller det kan du sådan set godt gøre som en del af Keto-kostplanen. Men grundmåltiderne er baseret på enkelthed og regelmæssighed.

Bliver du provokeret ved tanken om at betale for at få at vide, at du skal spise de samme tre spejlæg til morgen hver dag og den samme hakkebøf til frokost, er planen IKKE til dig.


Enkelthed og regelmæssighed… forklar lige det…

Enkelthed og regelmæssighed er måske ikke det mest sexede budskab, men det er til gengæld super effektivt, og jeg tilskriver det en stor del af min succes med at spise sådan her i mere end et årti.

Det har altid undret mig, at folk, der har spist havregryn til morgen og rugbrød til frokost hver dag i mere end 30 år, pludselig forventer enormt meget variation, når de vælger kulhydraterne fra. Hvorfor ikke bare spise noget kulhydratfattigt men stadig køre enkle og genkendelige måltider?

Skønheden i det enkle og i regelmæssigheden er, at hjernen godt kan lide det. Måltidet er forventeligt, du kan lave det i søvne, du ved, hvordan det fungerer i din hverdag, hvordan føles at spise det, og hvor længe det mætter.

Du slipper for at bruge ressourcer og tankevirksomhed på at skulle tage stilling, vælge til og fra og vurdere mængder og sammensætning, for de ting er allerede på plads. 


Hvad indeholder Keto-kostplanen?

Keto kostplanen er bygget op om 27 ultra-nemme måltidsforslag, som alle er afbilledet og energiberegnet (kalorier, kulhydrat, protein og fedt)

Keto-kostplanen indeholder 24 sider i alt fordelt på:

  • Kort introduktion til konceptet i Keto kostplanen
  • Kort introduktion til Keto som kostretning
  • 27 supernemme måltidsforslag
  • 5 komplette kostplaner (morgenmad, frokost, aftensmad) med indkøbslister
  • svar på de oftest stillede spørgsmål
  • no bullshit retningslinjer for at sikre din succes.

Kan Keto kostplanen kombineres med andre opskrifter?

Ja, det ville være helt oplagt at kombinere de ultra-nemme måltidsforslag med de mere spændende opskrifter fra enten mine Keto-bøger eller fra De bedste fra Madbanditten. De indeholder energiberegnede opskrifter, der gør det nemt at holde øje med dit daglige indtag af kalorier, kulhydrat, protein og fedt.

keto kostplan

251 kommentarer til “KETO kostplan”

Skriv en kommentar

  1. Det ser rigtig fint ud. Dog savner jeg som keto-nybegynder mængder i dine opskrifter. “Rør tun op med mayonnaise” er et vidt begreb😂.

    Svar
    • Ja men hvis du liiige læser alle siderne igennem og ikke bare dribler til kostplanerne, vil du se, at den information SELVFØLGELIG findes i produktet, du har købt😜

      Svar
    • Hej Lis
      Hvor dejligt. Jeg har desværre ikke andre muligheder end enkeltkøb i øjeblikket, så du må købe en af gangen, desværre :-/

      Svar
  2. Jeg er begyndt for anden gang på keto slankeplanen og har tabt 16 kg.
    Tusind tak for en supernem plan.
    Jeg er fan forevigt af Keto.

    Svar
  3. Hej :-)
    Har et spørgsmål ang. portionsstørrelser til mænd og kvinder. Skal en mand på 115kg have samme portion som en kvinde på 75kg og de begge skal tabe sig?? :-)

    Svar
    • Hej Heidie
      Nej der vil typisk være forskel på den måde at mænd spiser lidt mere protein og fedt end kvinder. Men Keto er jo en kost, som gør kroppen selvregulerende og i de fleste tilfælde giver det helt sig selv. Den appetitnedsættelse, man opnår, skal jo udnyttes til at spise mindre og derfor kan det være lidt fjollet at tale om at man skal spise et bestemt antal kalorier fx.

      Svar
  4. Tusind tak for din ultranemme slanke keto plan. Jeg har tabt 11 kg. Har du flere nemme kostplaner (slanke keto) med indkøbsliste. Har jøbt din bog Opskrifter gennem 10 år, men jeg vil helst have færre kalorier.
    Kan man springe et måltid over. Er super mæt hele tiden??
    Endnu engang tak for den eneste kostplan der virker

    Svar
    • Wow så flot, Joan! Jeg har ikke lavet andre end denne kostplan men der er kostplaner i Keto på 4 uger også. Retterne deri kræver dog lidt mere madlavning.

      Du kan sagtens springe et måltid over. Du skal bare sørge for stadig at få den fulde proteinmængde, selvom du så kun spiser to måltider.

      Svar
  5. Hejsa
    Mit mål er ikke vægttab, men en hverdag uden udspilet mave .
    Har ibs og levet med low food. .Men suk , får tit ondt og udspilet mave..
    Er på sommerklar nu .og for mig giver det mening at undgå kulhydrater. I store mængder.
    Så er det her næste skridt, da jeg er total uvidende om keto
    Mvh

    Svar
    • Jeg forstår dig 100% med de maveproblemer. Det er jo så irriterende!

      Hvis du ikke allerede har læst mine indlæg om IBS og maveproblemer, kan du gøre det. Om ikke andet så for at føle, at du ikke er alene❤️

      Svar
      • Hejsa er læst🤗🤗 har jo fulgt sommerplan i knap en uge og i dag er det første gang i 4 mdr. Jeg ikke er opspilet og har ondt så fint
        Men kan jeg hoppe på nem keto plan .som inspiration .da vægttab jo ikke er det primære
        Hos mig .eller skal jeg blive ved at følge sommerplan Tænker om jeg kan tage lidt fra hver .mvh

        Svar
        • Årh så godt at høre. Du kan sagtens bruge Keto kostplanen også. Vejledningerne er ikke så forskellige. Men Keto kostplanen ligger kaloriemæssigt ret lavt, så du vil selv skulle øge på fedtmængden for ikke at gå ned i vægt (men det skal du faktisk også på Sommerklar)…

          Svar
  6. Hej Jane
    Jeg har lige købt denne madplan – glæder mig til at læse indholdet og få madplanen i brug.
    Elsker ideen om, at den er super enkel og lige til. Derudover elsker jeg rutiner og forudsigelighed. Safe food – så bliver det ikke meget bedre. Så på forhånd tak.

    Jeg har nemlig ikke trykket på linket og downloadet den endnu. Før jeg gør det, vil jeg bare lige være sikker på, om jeg til enhver tid kan trykke på linket igen og få planen frem? Eller kan jeg kun gøre det 1 gang?

    Du skriver “Download kostplanen. Gem den herefter på din computer eller print den”. Men jeg har ikke computer eller printer..(😲😬) Jeg har brugt min telefon, da det er hvad jeg har. Har ingen ide om, hvorvidt jeg kan gemme den på min tlf. Og i så fald hvordan 🙈 Jeg håber derfor på, jeg bare kan trykke på linket igen og igen, når jeg skal kigge på kostplanen.

    Jeg venter lige med at downloade, til du har svaret. For hvis det nu er en engangsfornøjelse og den skal gemmes på den ene eller anden måde, så er det nok bedst, at jeg venter til i morgen, hvor min voksne søn kigger forbi 😅

    Svar
    • Hej Christina
      Du kan downloade den lige så mange gange, du vil. Der er ikke nogen begrænsning på. Du kan sagtens åbne den på mobil. Det er lidt forskelligt hvordan mobiler gemmer pdf’er. iPhones vil den gemme dem til appen Books, tror jeg, så du har den der. Skriv til support@madbanditten.dk hvis du bliver i tvivl undervejs, så skal vi prøve at vejlede dig derfra👍🏼

      Svar
    • Ja meget. For det første er Keto på 4 uger en bog😅

      Forskellen på Keto kostplanen og mine Keto-bøger er jo, at bøgerne indeholder opskrifter, som er dejlige og spændende. Keto kostplanen indeholder måltidsforslag. Det er de retter, man spiser i et helt almindeligt Keto-liv, men som min redaktør aldrig ville acceptere i en kogebog på fint papir. Tænk fx 3 æg og en halv avokado, en dåse makrel i tomat og to æg, en hakkebøf med broccoli og smeltet smør. Sådan nogle nemme forslag. Ingen dikkedarer. Som den skål med havregryn eller den rugbrødsmad, man napper hurtigt, hvis man spiser kulhydratkost.
      Det er ikke inspiration til det lækre Keto-liv. Det er hverdag, og det er det, man reelt spiser.

      Svar
  7. Hej Jane,
    Jeg har for nyligt købt Mælkefrie Keto opskrifter og spekulerer på om jeg kan finde en god liste over fødevarer som er keto-diæt-venlige. Formålet er ikke vægttab men at få kroppen i ketose så effektivt (og samtidig nænsomt) som muligt. Håber du kan hjælpe (-:

    Vh Petrine

    Svar
    • Hej Petrine
      Åh… godt spørgsmål. Er du PLUS-medlem? Til MadbandittenPLUS har vi lavet en Keto-madliste, man kan printe ud. Jeg kan ikke lige huske om den er med i gratis-ugen eller om den først kommer ugen efter.

      Jeg har også en beskrivelse af, hvordan du vælger madvarer, hvis du ikke gider tælle: Keto uden tælling Men jeg synes faktisk, at en uge eller to med tælling er givet godt ud. Så fanger man ret hurtigt hvad det er for kulhydrater, der fylder meget.

      Svar
  8. Hej Jane.
    Jeg har diagnosen galdesyremalabsorption. Så jeg ville spørg en keto kost, ville være godt for min mave ?

    Svar
    • Hejsa
      Har købt dine bøger og de er jo fantastiske
      Og også prøvet opskrifterne
      Men jeg vejer 15 kg for meget
      Og har for højt stofskifte for lavt t.sh
      Får ingen medicin
      Mon keto kan hjælpe der

      Svar
      • Hej Gurli
        Jeg holder lige fast i mit svar om at jeg ikke kan rådgive ved sygdom og henviser til dette indlæg: Keto og sygdomme

        Og så tænker jeg samtidig: Hvorfor ikke bare give det et forsøg? Prøv i 4 uger og evaluer så hvad du synes. Men sørg for at du gør det på den rigtige måde. Brug fx Keto kostplanen eller mine Keto-bøger, så du undgår alle begynderfejlene. Det er ikke helt ligegyldigt hvordan man skruer det sammen, når målet er vægttab.

        Har du brug for et lidt mildere oplæg, kan det også være at Sommerklar med Madbanditten kunne være en fin mellemvej for dig.

        Svar