Keto og sygdomme

Keto og sygdomme

Keto er meget mere end vægttab og at reducere Keto til en vægttabsdiæt er at tale de mange effekter ned.
Læs om hvilke sygdomme Keto er undersøgt sammen med her.

Skal jeg hjælpe dig med livsstil & vægttab?

Igennem 10 år har jeg hjulpet tusindevis af mennesker med livsstilsomlægning og vægttab.

Se, hvordan jeg kan hjælpe dig her:

Vis mig mulighederne
Motivation til vægttab

Motivation til vægttab

Mangler du motivation til at komme i gang med vægttab, så læs med her. Du er nemlig helt normal og der er mange, der ligesom dig leder efter motivation til vægttab.

Fastholdelse og motivation

Fastholdelse og motivation

Knækker du koden til fastholdelse og motivation, har du vundet i sundhedslotteriet. Her får du mit bud på hvordan det kan gøres.

appetitløshed, ingen appetit på Keto

Appetitløshed på Keto

At man på Keto kan spise mindre og være MINDRE sulten er den mest bemærkelsesværdige effekt. Men hvordan opnår man nedsat appetit på Keto?

Vægttab

Her på siden finder du alle mine indlæg og vidensartikler omkring vægttab. Jeg har både skrevet om hvordan du effektivt kan tabe dig både med Low Carb / LCHF og Keto og hvordan du kan holde vægten efter vægttab og undgår at tage det hele på igen. Jeg har også skrevet om hvad sammenhængen er mellem kulhydrater og vægttab, forskellen på Keto og vægttab og en masse om både kalorier, kulhydrater og protein.

Hjælp til vægttab – Se, hvordan jeg kan hjælpe dig

Vægttab med Low Carb og Keto

Vægttab opnåes ved at spise færre kalorier end du forbrænder. Men det er lettere sagt end gjort. Mange oplever at både Low Carb og Keto gør det nemmere at spise mindre. Særligt Keto har ofte den effekt at det nedsætter appetitten selvom du er i kalorieunderskud. Men både Low Carb og Keto kan virke forvirrende og komplekst når man ikke har spist sådan før. Derfor har jeg også gennem årene skrevet rigtig mange begynderguides til Keto og Low Carb – og forskellen herpå – samt vidensartikler om hvad Low Carb og Keto er.

Overgangsalder og vægttab

Jeg har også skrevet en masse om overgangsalder og vægttab. Det er et emne som jeg får rigtig mange henvendelser omkring, og derfor har jeg også skrevet flere indlæg om emnet overgangsalder. Det kan nemlig virke helt umuligt at tabe sig i overgangsalderen. Det er det heldigvis ikke og derfor giver jeg mit bud på hvad der er den bedste kost til vægttab i overgangsalderen.

Kulhydrater og vægttab

Vægttab handler ikke om kulhydrater, det handler om kalorier. Men når du spiser Low Carb og Keto spiser du færre kulhydrater end du ville gøre på en almindelig dansk kost. På Low Carb omkring 50-100 gram kulhydrater pr. dag og Keto omkring 20-30 gram kulhydrater pr. dag. At spise færre kulhydrater kan altså være en metode til at spise færre kalorier.

Derfor er fokus på at spise grøntsager, kød og fedt. At spise så få kulhydrater som 20 gram kræver både vedholdenhed og viden omkring indhold af kulhydrater i grøntsager, frugt, bær, nødder og andre relevante råvarer. Det er også muligt at spise Keto uden at tælle kulhydrater, det kan du læse lidt om her: Jeg vil gerne spise KETO men orker ikke at tælle kulhydrater, kalorier etc.

Vægttab og ketose

Ketose er ikke en forudsætning for vægttab. Men fraværet af kulhydrater og den ketogene tilstand gør at mange synes det er lettere at spise mindre og derved opnå kalorieunderskud. Det skyldes formentlig en kombination af det lave og stabile blodsukker, som har en positiv effekt på appetitreguleringen. Alt det her med vægttab og ketose er super nørdet og hvis du gerne vil dykke mere ned i emnet, jeg vil opfordre dig til at læse alle mine gode vidensartikler om emnet.

Mange søger LCHF/Keto pga. ønsket om et vægttab. Herunder samler jeg de sider, som handler om vægttab.

Keto vægttab – resultater og billeder

Keto og vægttab – når du skal tabe mange kilo

Når vægten står stille eller stiger

LCHF OG VÆGTTAB

LCHF OG KETOSE

Bøger om vægttab

Find dem her: Keto-bøger

Online vægttabskursus

Kickstart – 6 ugers online kursus

Kickstart dit vægttab med 6 ugers online kursus. Du starter hver dag med at læse eller lytte til dagens emne, som jeg sender dig på mail. Hver dag i 6 uger bygger jeg viden på og ved kursets afslutning er du den mest kompetente og selvkørende Low Carber.