Verdens kedeligste madblog


Okay, nu skal jeg altså snart oppe mig lidt. Hvem gider se flere billeder af grønne salater og variationer over kødsovs? Ikke mig. Her kommer dog alligevel et.

Osten på toppen er manchego, lavet på fåremælk. Til mit eget mælkefrie forsvar. For som en læser påpegede i går, så har der vist sneget sig en del mælkeprodukter ind i kosten igen. Og rigtigt nok. Det startede uskyldigt med lidt ost og smør, udviklede sig over lidt creme fraîche og endte i store skåle græsk yoghurt, som jeg hældte ned. Med dertil hørende mavepine til følge (pyt med selvleden, lad nu den ligge). Og når jeg har ondt i maven (og af mig selv), craver jeg sukker. Hånden på hjertet. Det går ikke lige skidegodt, vel?

Så for lissom både at forsvare, at jeg har en madblog og samtidig prøve at imødekomme den enorme spisetrang, der følger med, når kulhydratindholdet i kosten bliver for stort, lavede jeg en variant af mine yndlings choko-nødder.

I kender godt de der mandler og rosiner rystet i en blanding af godt kakaopulver og kanel, ikke? Det er jo en skøn snack. Rosiner er måske ikke lige toppen i mit tilfælde i øjeblikket, så jeg erstattede dem med usødede kokosflager. Og selvom træerne bestemt ikke vokser ind i himlen her, så var det faktisk ok og nok til at tage den grumme, grumme chokoladetrang.

Nogen spiser smør, når de fryser, og det er jeg på en eller anden morbid måde lidt imponeret af. Selv får jeg akut lyst til chokolade, når jeg fryser. Andre med sære madcravings, når temperaturen falder?

Bliv klogere på Low Carb og Keto i din sommerferie☀️

Lyt blandt andet til emner som: strategier til vægttab, hvordan du griber vægttab an efter 40, fordele og ulemper ved faste, cravings og sukkerafhængighed, mentale redskaber til motivation og fastholdelse og hvordan du kommer tilbage på sporet efter en periode med for meget af det gode.

Lige nu kan du lytte til hele mit podcast arkiv for bare 49,-

Prøv MadbandittenPLUS her >>

I gang med Keto på en nem og fleksibel måde?

Med min nye Keto kostplan ‘den fleksible’ vælger du frit tre retter pr. dag fra planen og uanset hvilke du vælger, får du den rette mængde kulhydrat, protein og fedt for at gå ned i vægt.

Prøv kostplanen her >>

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

2 kommentarer til “Verdens kedeligste madblog”

  1. Fnis – nu er jeg kendt som pigen der spiser smør.
    Men husk iskoldt ØKO smør- ikke noget lunket skod smør:)
    Og det gør hende her også;

    Jeg har haft den vildeste lyst til syrlige bær her på det sidste.
    Normalt spiser jeg ikke tørret frugt men i tirsdags var jeg hos min pusher og de havde fået sådan en blandning a tørret blå-, kirse- og tranbær og dem kom jeg altså til at spise lidt af sammen med kokosflager :)
    Ret gode men fuld af sukker OGSÅ:

    Svar
  2. Kendte faktisk ikke til den der snack – den lyder god!Kender til gengæld godt til, at det kan være svært at give rum til, at ting ikke kører efter planen, meeen det skal der jo være :)

    Kulde giver mig lyst til varm kakao med noget lyst brød til at dyppe i den. Mærkelig vane, der kommer fra mine barneår. Det virker faktisk endnu mere ulækkert, nu hvor jeg ser det på skrift, men jeg synes jo i virkeligheden, at det er labert.

    Svar