Vandmelonsalat med spidskål og feta


Vandmelonsalat er simpelthen indbegrebet af sol, sommer og grillmad på terrassen. Min opskrift består af vandmelon, spidskål, feta, balsamico-marinerede rødløg samt ristede græskarkerner.

Vandmelonsalaten smager virkelig skønt til noget så simpelt som en grillpølse eller en god bøf. Faktisk går den godt til både fisk, fjerkræ, oksekød og svinekød.

Lækker sommersalat med melon

Salaten er lavet med kraftig inspiration fra en spidskålsalat med vandmelon og feta af Mette Mølbak, vist nok fra bogen KÅL. Siden jeg lavede den første gang, har det været en sommerfavorit, når vi har haft gæster til grillmad. Især de balsamico-marinerede rødløg giver simpelthen så lækker en smag.

vandmelonsalat med spidskål, feta og rødløg

Vandmelonsalat

Føj til favoritter Udskriv Pin
med spidskål, feta og rødløg
4
|
20 minutter

Ingredienser

Balsamico-rødløg

Sådan gør du

Balsamico-rødløg

  • Snit rødløget i helt tynde både.
  • Vend rødløget i en blanding af balsamico, olivenolie, SukrinSirup, salt og peber.
  • Lad rødløget marinere, mens du laver resten af salaten.

Vandmelonsalat

  • Snit spidskålen helt fint. Kom det i en stor skål.
  • Skær vandmelon i mundrette firkanter. Kom det ovenpå spidskålen.
  • Skær fetaen ud i små firkanter. Fordel det også i skålen.
  • Rist græskarkernerne på en tør pande. Drys dem over.
  • Fordel til sidst balsamico-rødløgene og resterne af "marinaden" over salaten.

Egne noter som Plus medlem

Som MadbandittenPLUS medlem, kan du skrive dine egne noter

Energiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlemEnergiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlem

Vandmelonsalat og kulhydrater

Jeg får altid mange spørgsmål til frugt og Keto og jeg tror, det skyldes, at mange stadig tror, at Keto handler om at følge en madliste med tilladte og forbudte madvarer. Det gør det jo ikke. Keto handler om at spise få kulhydrater (20 g) hver dag. Men hvad du vælger at bruge dem på, bestemmer du sådan set selv.

Men vil du gerne spise Keto uden at tælle kulhydrater, er din chance for at lande under 20 g større ved ikke at spise frugt. Det er sandt. Og det er et fint eksempel på at noget, der kan opleves som rigidt (kulhydrattælling) faktisk kan give mere fleksibilitet i kosten.

Med det sagt, så spiser jeg selv mest frugt i mine Low Carb-perioder. På Low Carb er der fint plads til frugt.

Læs om vandmelon i Madbandittens råvareindeks >>

Og uanset om du interesserer dig for Low Carb, Keto og kulhydrater, er jeg sikker på at denne lækre vandmelonsalat vil blive en favorit på dit sommerbord❤️

Flere sommersalater

Hvis du har lyst til at prøve en anden melon salat, kan jeg virkelig også anbefale frisk spidskålssalat med cantaloup melon. Og derudover er en anden sommer klassiker også spidskålssalat med friske ærter og blåbær.

Du kan også gå på opdagelse i min samling af sommermad eller du kan finde alle mine salatopskrifter her.

vandmelonsalat med balsamico-rødløg, græskarkerner, spidskål og feta

Mangler du inspiration til morgenmad og frokost?

… og har du en airfryer? Så er min nye e-bog lige noget for dig. Her får du 30 nye Keto-opskrifter på morgenmad og frokost, du kan lave i din airfryer. Nemt, hurtigt, lækkert og sundt.

Du sparer 20% lige her >>

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

0 kommentarer til “Vandmelonsalat med spidskål og feta”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?