STRIKS LCHF – en praktisk guide (e-bog)

#StriksLCHF – en praktisk guide er en online guide er til dig, der gerne vil:

Striks LCHF - en praktisk guide - fuld version - online guide til at få succes med vægttab på LCHF

– have succes med dit vægttab på LCHF

– knække koden til ketose

– slippe for kalorietælling (eller lære at tælle dem klogt!)

– slippe for sukkertrang og overspisning

– spise lækker mad uden at bruge timevis i køkkenet

Med i guiden får du også 30 ernæringsberegnede opskrifter og 2 ugers kostplan med max 25 g kulhydrat og max 1.600 kcal pr. dag.

KLIK HER FOR AT LÆSE MERE

Det er en guide, der hjælper dig igennem omstillingsfasen og klæder dig på med den relevante viden til at spise striks LCHF/KETO i en kulhydratbaseret verden.

Men det er også en guide, der giver dig hjælp til at lave ultranem og velsmagende mad, og jeg vejleder dig samtidig med konkrete portionsstørrelser og med bud på, hvor meget du kan spise og stadig nå dine vægttabsmål.

“STRIKS LCHF – en praktisk guide” indeholder

  • Introduktion til striks LCHF
  • Alt om ketose
  • Kalorier – slip for at tælle dem (eller lær at tælle dem klogt!)
  • To forskellige strategier til dit vægttab – og mulighed for at vælge den, der passer din personlighedstype bedst
  • Fejlfinding og faldgruber – undgå de hyppigste begynderfejl!
  • 30 nemme “strikse” opskrifter, der kan laves på 10-30 minutter af madvarer, du kan købe i Netto
  • Præcise portionsangivelser og ernæringsberegninger på alle opskrifter
  • To ugers komplet kostplan (max 25 g kulhydrat pr. dag)

BETAL KUN FOR DET, DU HAR BRUG FOR!

Jeg vil ikke have, at du skal betale for noget, du alligevel ikke har brug for, så derfor har jeg valgt at lancere produktet i en kort version og en fuld version. Det er jo dumt at betale for en masse teori og en ernæringsberegnet kostplan, hvis du ved, at du alligevel ikke gider følge sådan en.

I denne oversigt kan du se, hvad du får i hhv. den korte og den fulde version.

BETAL KUN FOR DET, DU HAR BRUG FOR! Jeg vil ikke have, at du skal betale for noget, du alligevel ikke har brug for, så derfor har jeg valgt at lancere produktet i en kort version og en fuld version. Det er jo dumt at betale for en masse teori og en ernæringsberegnet kostplan, hvis du ved, at du alligevel ikke gider følge sådan en. I denne oversigt kan du se, hvad du får i hhv. den korte og den fulde version.

Læs mere her:

 STRIKS LCHF – EN PRAKTISK GUIDE – FULD VERSION

Bemærk, at #StriksLCHF – en praktisk guide er en ONLINE guide og derfor leveres til dig i din mailbox øjeblikkeligt efter dit køb.

E-bog: Striks LCHF - en praktisk guide. Alt du har brug for at vide for at gå ned i vægt med striks LCHF - af Jane Faerber

Gå ikke glip af spændende nyheder og produktlanceringer – tilmeld dig mit nyhedsbrev!

JA TAK, TILMELD MIG STRAKS!

163 kommentarer til “STRIKS LCHF – en praktisk guide (e-bog)”

  1. hov, lige et 3. spørgsmål
    Er (moderat) indtag af kaffe fremmende for varigt fedtforbrændig eller ej
    Jeg er blevet ret forvirret, ved at læse diverse online artikler

    Tak
    Hilsen Peter

    Svar
    • Drik kaffe, hvis du kan lide kaffe og lad være, hvis du ikke kan. Fedttab kommer af kalorieunderskud og alle de der små detaljer er bare en distraktion. Hold fokus der hvor det virkelig batter, dvs. spis få kulhydrater (helst fra grønne grøntsager), spis godt med protein og hold dit fedtindtag moderat. Det er den sundeste og mest langtidsholdbare vej til vægttab. Om du drikker kaffe er i denne sammenhæng ligemeget.

      Svar
  2. Hej Jane
    Jeg har 2 ting jeg er i tvivl om.
    1. Skal jeg vælge Keto kuren til at tabe mig eller strict LCHF ?
    2. Jeg er startet et 3-ugers forløb med vægttab for øje – og det er ret hårdt (især den første uge) – på denne kur anbefales det at man så tit som muligt springer morgenmad over, for at forsætte “nattens forbænding” når de 6 timer før den egentlige forbrænding går i gang. Det har jeg det fint med, men hvad er din holdning til morgenmad – og særligt i forbindelse med KETO eller LCHF ?

    På forhånd tak
    Hilsen Peter

    Svar
    • Både striks LCHF og Keto kan fint fungere til vægttab, men jeg ville vælge Keto, fordi der i Keto (her hos mig) er et større fokus på optimalt proteinindtag, så din muskelmasse beskyttes imens du taber fedt. Brug Keto kostplanen eller en af mine Keto bøger for denne type Keto.

      Morgenmad er bedre end sit rygte og det er ret veldokumenteret, at proteinrig morgenmad regulerer blodsukker og appetit resten af dagen, så du spontant spiser mindre. Har man absolut ingen appetit om morgenen, er det også ok at udskyde den indtil man føler naturlig sult. Man skal stadig bare nå at få alt dit protein indenbords, men om man fordeler det på 2, 3 – eller 2,5 måltid er mindre vigtigt i det store billede.

      Mere om morgenmad her: Er morgenmaden dagens vigtigste måltid?

      Men jeg vil også sige, at der kommer et tidspunkt, hvor man skal acceptere at fedttab ikke er noget, der sker som et quickfix på 3 uger eller ved hjælp af diverse gimmicks. Varigt fedttab kommer af at arbejde med nye, langtidsholdbare vaner, som man har det godt med og som man kan leve med resten af sit liv. Det er det lange seje træk, der gælder her :)

      Svar
      • Hej Jane
        1000tak for (hurtigt) svar .. på andre sider om kostomlægning, skal man ofte vente længere (øv) på for mig, akutte spørgsmål for at “komme videre” .. din hjemmeside er ydermere også rigtigt god (minus de mange reklamer, dem kunne jeg godt undvære). Nu til dine svar.

        Jeg er tilbøjelig til at vælge Keto kuren, med de priser der er pt. på kød bl.a.. Protein kan man jo få fra andet end f.eks. en stor bøf – og for mig er det vigtigt at forbrænde fedt – og ikke tabe muskelmasse i processen.

        Morgenmad ..hmm, altså jeg kan sagtnes undvære morgenmad de fleste dage, men er som skrevet i tvivl om teorien om hvor vidt denne er vigtigt eller ej, i forhold til at tabe sig. Jeg er med på at kroppen “fortsætter” sin forbrænding /faste fra natten (udover de 6 timer fra seneste måltid om aftenen .. og det tiltaler mig faktisk. Men … omvendt kan den manglende morgenmad også lede til “dumme valg” ved frokosten, forbi man er mega sulten, på dette tidspunkt.

        Jeg elsker feks. en omelet med grøntsager – og måske lidt revet ost i. Det ville være et gude morgenmåltid for mig, hvis det ellers ikke “gik ud over” et vægttab – og min fedtforbrænding.

        Sidst er jeg med på at der ofte ikke findes “hurtige genveje” til vægttab. Den kur jeg sendte link til (slank på 3 uger) var en måde at få kick startet hele min (dårligere) tidligere llivsstil, med bl.a. lidt for mange “fyraftensøl” over en uge.

        Jeg håber at Keto kuren er lige mig – og på trods af kødspriserne pt. så er kylling stadig til at betale, hvis man jagter tilbud.

        Tak for en super hjemmeside – og tak for dine svar og råd
        Hilsen Peter

        Svar
        • Velbekomme – jeg tror i virkeligheden også at det vigtigste er, at du finder din egen vej. For tit er der ikke nogle rigtige og forkerte svar. Du kan både få succes med og uden morgenmad (for lige at blive i det eksempel), og nøjagtigt som du er inde på, er det individuelt, hvad der fungerer bedst. Springer du morgenmaden over men spiser så en masse dårligere snackkalorier om eftermiddagen, ville morgenmaden have været et klart mere optimalt valg. For mig fungerer morgenmad absolut bedst. Det er sådan jeg nemmest undgår at falde i snackfælden om eftermiddagen. Men alle er forskellige. Og alt det med forbrændingen er 100% ligegyldigt for vægttab.

          Og enig med de reklamer, de er jo skrækkelige!! Derfor tilbyder jeg at fjerne dem for 1 krone om dagen. Udover en reklamefri side får du adgang til energiberegninger på alle mine 1900 opskrifter, adgang til at gemme dine yndlingsopskrifter, lave madplaner med få klik og få indkøbsliste til, adgang til at læse eksklusive guides og artikler og adgang til at lytte til min podcast. Det hedder MadbandittenPLUS :)

          Svar
  3. Hej Jane.
    Mange opskrifter på Keto, især morgenmad og frokost, virker ikke særlig velegnede til en arbejdsdag, hvor morgenen er lidt småtravl med en familie der skal gøres klar og kort tid til det hele. Frokostopskrifterne virker heller ikke som noget der bliver lækre af at ligge i et køleskab en halv dag på arbejdspladsen. Kan du guide til simple opskrifter, som egner sig til travlhed og transport.

    Vh. John

    Svar
    • Hej John
      Det kan jeg ikke forstå, du synes. Jeg synes, der er tusindevis af retter, der egner sig både til hurtig og nem morgenmad og frokost. Kogte æg, omeletter, tunsalater, laksesalater, rørt kyllingesalat, spidskålswraps med pålæg, sandwiches med chaffler, oopsies eller lign. Der er SÅ mange af retterne, der smager superfint koldt også. Jeg tror mere det er et lille fokusskifte, der skal til.

      Her er fx en masse nemme morgenmadsopskrifter (som egner sig lige så fint til frokost), som er lavet på under 5 minutter og som kan laves dagen før, hvis man foretrækker det: Keto morgenmad til travle morgener

      Svar
  4. Hej Jane. Jeg er ved at studerer/læse om KETO, og er kommet meget i tvivl om jeg kan det på den lange bane. Når først ens krop er kommet på fedtforbrænding, hvor hurtigt kan man så ødelægge det igen. Sagt med andre ord, kan jeg spise et rundstykke i weekenden???
    Med venlig hilsen
    Susanne Tønder
    PS. Kan jo også være svært når man er på besøg.

    Svar
    • Hej Susanne

      Hvis du gerne vil spise rundstykker i weekenden, skal du ikke vælge Keto. Så skal du hellere vælge en kost, der tilgodeser det.

      De gode resultater kommer hos dem, der følger Keto og som finder glæde ved at spise de ting, vi spiser på Keto. Der findes masser af veje til sundhed/vægttab og det vigtigste er faktisk at finde den vej, man har lyst til at følge forevigt.

      læs evt. mere her: https://www.madbanditten.dk/keto-cheat-days/

      Svar
  5. Hej Jane

    Jeg vil så gerne komme igang, jeg har længe kigget på keto og nu lchf, men det der med at komme i ketose, skal man måle det selv og hvordan? Skal man være i ketose hele tiden?
    Mvh Maria jensen

    Svar
    • Hej Maria

      Selve det at være i ketose behøver du ikke spekulere over og du behøver bestemt ikke måle for det. Ketose er en konsekvens af det lave kulhydratindtag. Ikke målet med det. Målet er bedre appetitregulering, mindre sult, mere stabil energi osv. som altsammen gør det nemmere at gå ned i vægt.

      Svar
  6. Jeg har købt din begynder bog 169 kr og fik den tilsendt via din bogklub , men filen kunne ikke åbnes, så det fik jeg intet ud af – heller ingen hjælp at hente fra Saxo ??

    Svar
    • Hej Lene

      Hvis du har købt et produkt hos mig, er det min support og ikke saxo’s kundeservice, du skal have fat i. I så fald er det support@madbanditten.dk du skal skrive til. De sidder klar til at hjælpe med alle tekniske problemer.

      Svar
  7. Hej :)
    Jeg er nettop startet på KETO (14 dage siden) men har ikke været nok forberedt i starten og ikke fået talt mine kulhydrater… Jeg skal til at spise mere fedt, da jeg stadig er sulten alt for tit..

    Jeg vil gerne gå #StriksLCHF i en måned (på opfordring af flere veninder som haft rigtig fine resulater – vi er alle meget glade “for dig” :)

    Jeg har din bog og bruger den flittigt. Men da opskrifterne ikke har kulhydrat tælling, har jeg lidt svært at overskue dem helt endnu.

    Nu har jeg dog set både din madplan som jeg gerne vil købe (og få min mand med på vognen) – ville være fantastitks med nem og lige til madplan i ugerne. Men mit spørgsmål lyder, er opskrifterne strickt LCHF eller “alm”. Keto?
    Usikker på om jeg skal købe madplanen eller STRIKS LCHF – EN PRAKTISK GUIDE – FULD VERSION?

    Taknemmelig for svar.

    Tak for dit store arbejde og gode inspiration.
    Med venlig hilsen,
    Tina Kevan

    Svar
    • Striks lchf og Keto er det samme. Begge har max 20-30 g kulhydrat pr dag med det formål at få kroppen til at skifte til fedtforbrænding.

      Er du ny til Keto, synes jeg du skal anskaffe dig Keto-bogen, hvis den ikke allerede er en del af din samling❤️ Keto-madplanerne er jo kun aftensmad og det er jo også fint. Men jeg gætter du har brug for mere end det.

      Svar
  8. Jeg er meget overvægtig, er startet med life sum appen, der skal jeg så tælle kalorier, har meget slidgigt i fødderne , går 1-til 2 km hver dag.det bliver ikke til mere motion. Bager alt brød selv. Kage når vi har gæster, ca en gang månedligt. Vil gerne ha opskrifter på aftensmad , vi er to voksne i 70 erne. Min man kunne tænke sig at tabe 10 kg mig 20 venligst Óluva

    Svar
  9. Hej Jane,
    Jeg har type 2 diabetes med stigende langtidsåblodsukker. Jeg har brugt lchf de sidste 5 måneder, men uden gavnlig virkning på blodsukkeret. Jeg skal absolut ikke tabe mig, så der er ikke noget at hente der.
    Kan jeg følge din ketoplan uden vægttab?

    Venlig hilsen
    Line Brogaard

    Svar
    • Hej Line

      Jeg tror aldrig jeg har hørt om en diabetiker, der ikke forbedrer blodsukker på lchf. Hvad spiser du?

      Og Ketoplanen, er det madplanen du mener? Det er jo kun aftensmad så du skal stadig selv finde morgenmad og frokost og ad den vej kan du fint sørge for at du er i energibalance, så vægten ikke går ned??

      Svar
  10. Hej Jane, Jeg overvejer at købe full version for ligesom at komme i gang :) Jeg har brug for nøjagtige mængdebeskrivelser – er der det? Og hvis ja, hvordan vurderer jeg så hvor meget jeg som kvinde skal spise og hvor meget min aktive mand skal spise?
    På forhånd tak

    Svar
    • Ja, det er der og du kan følge den slavisk for en god start. Din mand kan øge på proteinindtaget og lidt på fedtindtaget. Det giver hurtigt sig selv, da kroppen får en fin appetitregulering, når man spiser LCHF/KETO.

      For flere madforslag og muligheder anbefaler jeg KETO-bogen. Den indeholder både energiberegnede opskrifter med præcise og afbillede portionsstørrelser og grundig info om, hvordan man der foruden finder sit eget personlige niveau for indtag.

      Svar