Stegte chilirejer med mangosalsa


Stegte chilirejer med mangosalsa er virkelig nemt og virkelig lækkert. Frugt og rejer lyder måske underligt, men den sød-syrlige mango går virkelig godt til de krydrede og stegte rejer.

Asiatiske stegte rejer med chili

Det er vist ikke nogen hemmelighed, at jeg elsker mad med et asiatisk twist. Derfor har jeg også krydret disse rejer med både chili og hvidløg og serveret dem med den lækre, nemme mangosalsa med tomat, avokado, rødløg og ikke mindst koriander. Sidstnævnte kan naturligvis udelades, hvis du ikke bryder dig om smagen, eller erstattes af mynte.

Det, som du måske ikke kan se her, er, at denne opskrift er lavet i Spanien, hvor mangoerne hænger på træerne, som æbler gør herhjemme. Derfor var det også så oplagt at servere de stegte chilirejer med mangosalsa.

Stegte chilirejer med mangosalsa

Stegte chilirejer med mangosalsa

Føj til favoritter Udskriv Pin
2
|
20 minutter

Ingredienser

Mangosalsa

Sådan gør du

  • Hak chili og hvidløg helt fint.
  • Opvarm kokosolie på en pande og svits chili og hvidløg heri.
  • Svits hurtigt rejerne på samme pande. Er rejerne forkogte (lyserøde), skal de kun have et par minutter. Er de rå (grå), skal de blive lyserøde, før de er gennemstegte.

Mangosalsa

  • Skær mango, avokado og tomat i mundrette tern.
  • Snit rødløget fint, enten i tynde både eller små tern.
  • Hak chilien og frisk koriander.
  • Rør alle delene til mangosalsaen sammen og smag til med salt og peber. Server det hele sammen.

Egne noter som Plus medlem

Som MadbandittenPLUS medlem, kan du skrive dine egne noter

Energiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlemEnergiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlem

Fra Keto til Low Carb

Som du kan se på energiberegningen (hvis du altså er PLUS-medlem og kan se dem), er proteinindholdet holdt højt, mens kulhydraterne, især fra mango, jo er højere end det normalt er på en Keto-opskrift. Fedtindholdet er derfor også holdt lidt i den lave ende. Og det er sådan man justerer livsstilen fra Keto til Low Carb, hvis man trænger til det i en periode.

Denne opskrift på stegte chilirejer med mangosalsa indgår derfor også i min Low Carb kostplan. Har du lyst til at prøve Low Carb i en periode men er du forvirret over mængder, portionsstørrelse og -sammensætning, kan den hjælpe dig. Her har jeg lavet det arbejde for dig.

Stegte chilirejer med mangosalsa til frokost eller gæsteforret

Opskriften her kan spises selvstændigt som en frokostret, men du kan også servere den i halv størrelse som en forret til gæster. Det vil være en helt utrolig lækker forret til en middag om sommeren.

Jeg havde også oprindeligt købt ind til den for at servere den til forret, men vores tidsplan skred (tiden flyver, når du har det dejligt, ikke?), så vi endte med at skippe forretten og gå direkte til hovedretten. Søren og jeg spiste derfor rejerne med mangosalsaen til frokost dagen efter.

Stegte chilirejer med mangosalsa

Mangler du inspiration til morgenmad og frokost?

… og har du en airfryer? Så er min nye e-bog lige noget for dig. Her får du 30 nye Keto-opskrifter på morgenmad og frokost, du kan lave i din airfryer. Nemt, hurtigt, lækkert og sundt.

Du sparer 20% lige her >>

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

0 kommentarer til “Stegte chilirejer med mangosalsa”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?