Stegte bønner med bacon og halloumi


Jamen nogle gange må man bare køre den hjem med bacon! Som fx mandag på hjemmekontoret, hvor køleskabet er halvtomt efter weekenden, men hvor det alligevel vurderes smartest at spise en eller anden form for frokost.

Stegte bønner med bacon og halloumi - lækreste LCHF-frokost --> Madbanditten.dk

Stegte bønner med bacon og halloumi

Føj til favoritter Udskriv Pin
1
|
10 minutter

Ingredienser

  • 100 g bacon helst øko eller frilandsbacon
  • 250 g grønne bønner
  • 50 g halloumi/grillost cypriotisk grill-ost – fås i større supermarkeder
  • 10 g kokosolie til stegning
  • salt og friskkværnet peber
  • dukkah fordi alt smager bedre med Dukkah!

Sådan gør du

  • Skær eller klip bacon i små skiver og steg dem på panden, til de er sådan medium stegt.
  • Put ekstra kokosolie på panden og hæld de frosne bønner på. Steg til bønnerne er gennemstegte (dvs. ikke kolde længere). Drys med salt og peber – og evt. hvidløgspulver, hvis du har det.
  • Skær halloumi i skiver og steg dem på en separat pande i kokosolie. De skal have ca. 3 min på hver side. De er færdige, når er brune.
  • Anret hele balladen på en tallerken. Spis og vær glad.

Egne noter som Plus medlem

Som MadbandittenPLUS medlem, kan du skrive dine egne noter

Energiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlemEnergiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlem

Bacon har jeg næsten altid i køleskabet, frosne bønner har jeg altid i fryseren og halloumi… well, sometimes.

Men sammen udgjorde de bare en overlækker frokost. Imens jeg spiste tænkte jeg på, at jeg bare overhovedet ikke kan forstå, at man vil savne noget ved at spise sådan her. Maden smager jo SÅ godt! Også når den er helt simpel som her.

Stegte bønner med bacon og halloumi - lækreste LCHF-frokost --> Madbanditten.dk

Find opskrift på hjemmelavet Dukkah her: DUKKAH

Bliv klogere på Low Carb og Keto i din sommerferie☀️

Lyt blandt andet til emner som: strategier til vægttab, hvordan du griber vægttab an efter 40, fordele og ulemper ved faste, cravings og sukkerafhængighed, mentale redskaber til motivation og fastholdelse og hvordan du kommer tilbage på sporet efter en periode med for meget af det gode.

Lige nu kan du lytte til hele mit podcast arkiv for bare 49,-

Prøv MadbandittenPLUS her >>

I gang med Keto på en nem og fleksibel måde?

Med min nye Keto kostplan ‘den fleksible’ vælger du frit tre retter pr. dag fra planen og uanset hvilke du vælger, får du den rette mængde kulhydrat, protein og fedt for at gå ned i vægt.

Prøv kostplanen her >>

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

11 kommentarer til “Stegte bønner med bacon og halloumi”

  1. Søgte på “bønner” og den her opskrift kom frem ☺. Lyder dejlig.
    Det, jeg egentlig ville finde ud af var, om bønner (ikke grønne bønner, men bælgfrugter så som hestebønner) han bruges i LCHF -regi. Gælder de som en “overjordsgrønsag”?
    Jeg går efter vægttab, så det er nok i det regi, som benævnes “strikt” LCHF.

    Og – nu jeg er i gang med at spørge : Jeg har kokosfibre fra Urtekram. Ret højt kulhydratindhold og meget kokossmag – kan du anbefale alternativer med mindre kulhydrat og uden kokossmag?
    Tak for din gode blog og hurtige svar ?

    Svar
    • Ja, grønne bønner synes jeg sagtens kan være LCHF. Tørrede bønner er lidt mere en gråzone. Kulhydratindholdet er for højt til striks LCHF men da det samtidig er en sund og mættende madvare, kan man argumentere for at de kan have plads i en mere liberal version. Uanset, så tænker jeg, at de gør sig bedre som en del af tilbehøret end som hovedbestanddel i måltidet, hvis man ønsker at leve low carb.

      Du behøver ikke bekymre dig om kulhydratindholdet fra kokosfibermel. Mængden, du spiser af det, er så lille, fordi fiberindholdet er så højt + at fibrene ikke optages som kulhydrater. Men Pofiber er et andet fint valg – og det er smagsneutralt og billigere. Læs mere her: GODE LCHF-PRODUKTER

      Svar
  2. Hvor lækkert!
    Det smager sikkert også godt koldt – en ny madpakkeide … ;)
    Fedt med hurtige alternativer.. Tak for en skøn blog!

    Svar
  3. Uh ha ja. Er også slemt stor fan af denne bønne/bacon kombination. Jeg vender altid min kombo i en klassisk fransk dres (olie,dijon,citron ,hvidløg). -kan klart anbefales. Har jeg ingen bacon er jeg også klart tilhænger af bønne/feta.

    Svar
  4. Fedt med et indlæg om hurtig “panik” mad! Jeg lever på liberal lchf pga glutenintolerans, og jeg er så dårlig til at have de gode basis ting i fryseren (blomkåls wraps, oopsies osv.), som gør det nemmere lige at smække noget sammen. Jeg får simpelthen så sjældent taget mig sammen til at lave dem. Så den her type frokost ideer med lidt mere almindelige/let tilgængelige råvarer er det jeg oftest står og mangler :)

    Svar
    • Jeg har faktisk et indlæg på vej med flere idéer til det samme. Jeg tror, at mange mangler de enkle hverdagsløsninger. :)

      Svar
  5. Du er bare genial! Og TUSIND tak for virkelig godt foredrag, du er SKØN OG SMUK! Har taget tilløb til at skrive her igen til dig for vil nødig presse på.. men ville høre om der var en mikroskopisk chance for jeg måtte maile til dig? de varmeste onsdagskram og hilsner fra Alberte <3

    Svar
    • Hej Alberte
      Det må du i hvert fald. Vi fik jo aldrig afsluttet vores snak og da jeg var færdig med foredraget, var du gået. Fang mig på jane[snabel-a]madbanditten.dk :)

      Svar