Low carb snickers


Hjemmelavet low carb Snickers smager absurd godt. Denne opskrift på Snickers er så god, at den er med i min allerførste bog. Du ved, Spis dig mæt & glad, der udkom i 2013.

Sukkerfrie Snickers

Low carb snickers

4 fra 1 stemme
Føj til favoritter Udskriv Pin
15 stk
|
1 time 30 minutter

Ingredienser

Sådan gør du

Snickersmassen

  • Hak nødderne groft.
  • Smelt peanutbutter i en kasserolle og tilsæt smøret, de hakkede nødder, sukrinen og vaniljen.
  • Når det hele er godt blandet, hælder du blandingen over i en form beklædt med husholdningsfilm og sætter den på frost nogle timer.

Overtrækning

  • Tag peanutmassen ud af fryseren og vurder, om den er stiv nok til at blive skåret i tern. Hvis ikke, lader du den stå lidt  endnu. Min blev aldrig helt hård i det. Måske er jeg for utålmodig.
  • Åben chokoladepakkerne og spis et tern eller to.
  • Smelt resten af chokoladen over vandbad (en stålskål ovenpå en gryde med let kogende vand) sammen med kokosolien.
  • Dyp forsigtigt peanutbutterternene i ved hjælp af to gafler.
  • Lad hele herligheden afkøle godt i køleskab, inden de spises.

Egne noter som Plus medlem

Som MadbandittenPLUS medlem, kan du skrive dine egne noter

Energiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlemEnergiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlem

Low carb Snickers – hjemmelavet og (næsten) sukkerfri

Det er weekend og det betyder, at der skal godter på bordet. Valget denne gang faldt på low carb Snickers næsten uden sukker.  Snickers er omtrent lige så lette at lave som de überlækre hjemmelavede bounty. Kun chokoladeovertrækningen er lidt vanskeligere, men ikke noget, der bør afskrække nogen, for at lave en sundere version af denne tankstationfavorit.

Sundhedsværdien i dem kan måske nok diskuteres, og den vinder nok også kun, hvis den står overfor den traditionelle Snickers med sukker og hærdede fedtstoffer. Denne version er faktisk ikke særligt sød, så medmindre du spiser hele portionen (og let’s face it, den risiko er der jo altid), kan du her nyde smagen af Snickers uden de vilde blodsukkerudsving. Og det er da i sig selv herligt!

Og hvad med resterne?

Hvis du har sparet et par af peanutbutterternene for chokoladen, kan disse spises som lækre, knasende fudge. Ikke helt lige så syndige som de ægte peanutbutterfudge, men stadig toplækre.

Den chokolade, der måtte være tilovers, overhælder du dine favoritnødder eller anden yndlingsfyld i en filmbeklædt form og stiller på køl eller frost. Efter nogle timer har du en lækker plade chokolade, som du kan brække til nogle rustikke chokoladebrud. På den måde får du brugt dine chokoladerester. Who am I kidding? Som om det nogensinde har været et problem at få brugt chokoladeresterne, men ved at lave disse lækre chokolader, sparer vi dig for det store chokoladeskæg ;-)

Indlægget indeholder affiliatelinks.

Mangler du inspiration til morgenmad og frokost?

… og har du en airfryer? Så er min nye e-bog lige noget for dig. Her får du 30 nye Keto-opskrifter på morgenmad og frokost, du kan lave i din airfryer. Nemt, hurtigt, lækkert og sundt.

Du sparer 20% lige her >>

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

115 kommentarer til “Low carb snickers”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?