Små choko-kokosstykker – julegodter LCHF-style


At ville igennem december eller julen på striks LCHF udgør en ekstra udfordring. Der er bare lidt mindre spillerum, når man har valgt at være så striks med kulhydraterne. Det samme gælder, hvis man har valgt sukker 100% fra. Det betyder dog heldigvis ikke, at man ikke kan lave og spise julegodter, for det kan man stadig godt.

Et eksempel på nogle strikse julegodter er jule-kokos-chokoladerne fra forleden. Her taler vi intet tilsat sukker, meget få kulhydrater og en tårnhøj fedtenergiprocent. Disse choko-kokosstykker er i samme kategori.

Det gode ved denne type julegodter er, at de er meget svære at spise for mange af. De er jo fyldt med kokosolie og mætter derfor ret meget, og det er ganske enkelt umuligt bare at sidde og køre dem ind uden at blive ramt af en frygtelig kvalme. Jeg ser dog ingen grund til at ligefrem at udforske kvalmegrænsen her!

choko-kokosstykker - julegodter LCHF-style - helt uden sukker --> Madbanditten.dk

Choko-kokosstykker

Føj til favoritter Udskriv Pin
Julegodter LCHF-style
12 stk
|
2 timer

Ingredienser

Sådan gør du

  • Hæld alle dele i en kasserolle og smelt hele molevitten sammen ved lav varme. Smag til og se, om du synes, der skal mere sødning i.
  • Fordel kokosmassen i små muffinforme med en ske. Jeg brugte nogle mini-silikone-forme. Kokosolien samler sig i bunden af kasserollen, så sørg for, at du for hver ske skraber helt ned i bunden og får den smeltede kokosolie med. Det er kokosolien, der giver fornemmelsen af en choko-skål, når de er afkølede.
  • Sæt de små muffins på et fad og lad dem stivne i køleskab eller fryser. Det tager 1-2 time i køleskab og noget kortere i fryseren. Server direkte fra køleskab.

Egne noter som Plus medlem

Som MadbandittenPLUS medlem, kan du skrive dine egne noter

Energiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlemEnergiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlem
choko-kokosstykker - julegodter LCHF-style - helt uden sukker --> Madbanditten.dk

Opskriften indeholder affiliate links. Læs mere her: Madbandittens reklamepolitik

Gode tips:

Smag choko-kokosstykkerne til, inden du putter dem i forme! Det kan jo tænkes, at du synes, de skal have mere sødning i, end jeg har puttet i. Jeg er lidt sart med stevia-smagen og doserer den meget forsigtigt.

Det er især vigtigt, at du ikke udelader saltet. Selvom det kan føles lidt sært at putte salt i chokoladeopskrifter, så er det virkelig med til at give god smag. Salt er en fantastisk smagsforstærker i chokolade.

Du kan også sagtens peppe dine choko-kokosstykker op ved at tilføje fx en lillesmule romessens (ja, den der tarvelige en!). Det smager for sygt lækkert!

Vil du have mere inspiration til julegodter, så find dem her: MADBANDITTENS JULEOPSKRIFTER

Mangler du inspiration til morgenmad og frokost?

… og har du en airfryer? Så er min nye e-bog lige noget for dig. Her får du 30 nye Keto-opskrifter på morgenmad og frokost, du kan lave i din airfryer. Nemt, hurtigt, lækkert og sundt.

Du sparer 20% lige her >>

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

En kommentar til “Små choko-kokosstykker – julegodter LCHF-style”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?




  1. Jeg ved ikke om det bare er mig der er dårlig i et køkken eller om det er normalt de bliver sådan lidt beske i smagen pga. stevia.. måske er det bare mig og mine smagsløg der slet ikke kan få det til at hænge sammen, for puha det var bestemt ikke et hit herhjemme desværre. De røg direkte i skraldespanden øv øv havde ellers lige set frem til en lille “belønning” efter 4 mdr. på striks :( jeg plejer ellers at være kæmpe fan af alle de opskrifter jeg laver fra både dine bøger og her på madbanditten. kan man bruge noget andet sødning ? eller skulle man bare lade hver med at lave dem :) måske du har et andet alternativ til disse?

    Svar