Simpel chokolademousse – kun 2 ingredienser!


Simpel chokolademousse med kun 2 ingredienser. Lyder det for godt til at være sandt? Nope. Hæng lige på!

Simpel chokolademousse med let og luftig konsistens

Jeg er jo helt forelsket i den faste chokolade-mousse, jeg delte for noget tid siden. Den har en fløjlsblød og cremet konsistens, og jeg bliver helt salig af den. Flere af jer bemærkede dog, at det ikke kunne kaldes en mousse men snarere en ganache, og helt fint med mig. Vi kan kalde den lige, hvad I synes. Den er guddommelig!

Denne her er dog en rigtig mousse. Let og luftig i konsistensen og ikke for sød i smagen.

Den er tilmed uden mælkeprodukter og har et relativt højt proteinindhold for de af jer, der synes, det er vigtigt.

Og så smager den bare rigtig dejligt og er lavet med ingredienser, man næsten altid har i huset. I mit tilfælde minus chokolade. Herhjemme er chokolade noget, man køber, når man skal bruge det. True story!

Simpel chokolademousse med højt proteinindhold - kun 2 ingredienser - LCHF og paleo --> Madbanditten.dk

Simpel chokolademousse – kun 2 ingredienser!

Føj til favoritter Udskriv Pin
4 stk
|
3 timer

Ingredienser

Sådan gør du

  • Smelt chokoladen i vandbad og lad den afkøle.
  • Del æg i hvider og blommer i to skåle.
  • Når chokoladen er afkølet, rører du blommerne ind i chokoladen sammen med din eventuelle smagsgiver.
  • Pisk hviderne stive i en anden skål og rør de stive hvider ind i chokoladeblandingen lidt efter lidt.
  • Hæld i små serveringsglas og sæt i køleskabet i 2-3 timer. Server evt. med bær.

Egne noter som Plus medlem

Som MadbandittenPLUS medlem, kan du skrive dine egne noter

Energiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlemEnergiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlem
Simpel chokolademousse med højt proteinindhold - kun 2 ingredienser - LCHF og paleo --> Madbanditten.dk

Trænger du til en frisk start (der virker)?

Når man starter en kostomlægning med vægttab som mål, er det ret vigtigt, at man oplever hurtige resultater. Man har brug for at se ‘bevis’ for, at det, man gør, virker. Ellers er det for nemt at give op igen.

Slip for gætteriet og få en god start med min super-effektive (og supernemme) Keto kostplan.

Find Keto kostplanen her >>

Følg med på Instagram

Ved du, at du kan følge Madbanditten.dk på Instagram? Her deler jeg alle nye opskrifter, jeg udgiver.

Du er også velkommen til at følge min private Jane Faerber-profil. Her er mindre mad men mere hverdag, rejser og træning❤️

Skriv dig op til min lørdagsmail og jeg sender dig en madplan for 0 kroner.

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

46 kommentarer til “Simpel chokolademousse – kun 2 ingredienser!”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?




  1. Hej Madbanditten?
    Har lige forsøgt at lave en chokomousse, men æg og choko bliver v at klumpe og være grynet.
    Er en 85%choko. Kan det være grunden?
    Ærgerligt når man lige har kcal og kulh i overskud ??
    Trine

    Svar
  2. Så kom jeg godt i gang med Keto/Lchf, giver bare mere overskud i hverdagen. Dog skulle der lidt sødt til semifinalen i aften.

    Jeg valgte at smelte 100 g chokolade i 1 dl fløde og så røre tre æggeblommer i og vanillepulver. Og så tre piskende æggehvider. Tog en lille portion fra og tilsatte lakrids pulver.
    Blev til 5 whiskey glas med 6 g kulhydrat i hver.
    Ikke for at ændre på din opskrift, men syntes faktisk det var lettere med fløden så jeg ikke ødelagde chokoladen som normalt og det satte så fint i køleskabet, så tak ??

    Svar
  3. Hej ,
    Har lige købt din bog og vil gerne i gang med keto livsstilen- tror egentligt nok vil passe mig godt. Jeg tror udfordringer vil ligge for mig, i at undvære søde sager sidst på aftenen, dyb suk! Kan læse herinde på madbanditten nogle rigtig fristende opskrifter på søde lækkerier- men de indeholder nok en del kulhydrater ? Mere en de 30-50 som du anbefaler dagligt.? Mvh ilinca

    Svar
    • Ja drop idéen om søde sager og hold dig til Keto-bogen. Trangen til søde sager vil hurtigt forsvinde. Spiser du Keto + søde sager vil du fastholde dig selv i sukkertrang og aldrig opleve den frihed, som man får med Keto.

      Svar