Pyt-i-pande med rester fra hele ugen


Alternativ biksemad eller hele ugens rester væltet sammen til en pyt-i-pande. Det her er genbrugsmad, når det er bedst!

Forleden var mig og ungerne alene hjemme, og vi havde et bjerg af rester i køleskabet. Af kødrester var der lidt andelår, kylling, kalveculotte, flæskesteg og en rest hakket oksekød i karameliseret hvidkål.

Ingen af delene nok til at blive til et måltid, men samlet og i selskab med et hokkaidogræskar, et par gode skefulde kokosolie/ghee og lidt strimlet spidskål, havde vi en fest af et måltid. Det blev til pyt-i-pande med rester fra hele ugen.

Stop spild af mad og tryl dine rester om til denne dejlige pyt i pande - en slags alternativ biksemad -->madbanditten.dk

Pyt-i-pande med rester fra hele ugen

Føj til favoritter Udskriv Pin
4
|
20 minutter

Ingredienser

  • 1 kg hokkaidogræskar eller blomkål, broccoli, knoldselleri, persillerod, pastinak etc.
  • 250-300 g kødrest skåret i tern, fx. kylling eller oksebøffer
  • smør eller kokosolie til stegning
  • salt peber og tørret timian
  • 700 g spidskål fintstrimlet

Sådan gør du

  • Halver græskar og skrab kernerne ud. Skær små tern af resten.
  • Opvarm en god mængde kokosolie/ghee på panden og steg græskarternene herpå, til de har fået farve og er blevet møre i det.
  • Hæld alle kødrester ned oveni og steg, til de er godt gennemvarme.
  • Drys med salt, peber og tørret timian og server med strimlet spidskål og evt. med hjemmelavet ketchup og et par dråber hot sauce, hvis du, som jeg, er en sucker for spicy mad.

Noter

Lad et par skiver kryddersmør smelte ud over, hvis du har brug for at tilføje lidt ekstra fedt!

Egne noter som Plus medlem

Som MadbandittenPLUS medlem, kan du skrive dine egne noter

Energiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlemEnergiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlem
Stop spild af mad og tryl dine rester om til denne dejlige pyt i pande - en slags alternativ biksemad -->madbanditten.dk

Bliv klogere på Low Carb og Keto i din sommerferie☀️

Lyt blandt andet til emner som: strategier til vægttab, hvordan du griber vægttab an efter 40, fordele og ulemper ved faste, cravings og sukkerafhængighed, mentale redskaber til motivation og fastholdelse og hvordan du kommer tilbage på sporet efter en periode med for meget af det gode.

Lige nu kan du lytte til hele mit podcast arkiv for bare 49,-

Prøv MadbandittenPLUS her >>

I gang med Keto på en nem og fleksibel måde?

Med min nye Keto kostplan ‘den fleksible’ vælger du frit tre retter pr. dag fra planen og uanset hvilke du vælger, får du den rette mængde kulhydrat, protein og fedt for at gå ned i vægt.

Prøv kostplanen her >>

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

5 kommentarer til “Pyt-i-pande med rester fra hele ugen”

    • Nej, jeg tror jeg plejer at sige, at jeg kan lave madplanen gratis men at den komplette med indkøbsliste er noget, man tager penge for, og den vej har jeg valgt ikke at gå lige her :)

      Svar
  1. Kære Jane.
    Jeg hungrer tit efter hokkaido (i min verden smager butternut ikke lige så godt) og er derfor interesseret i, hvor i alverden du stadigvæk kan anskaffe dig dem? Måske de kommer i dine grøntsagsbestillinger eller hvordan?

    Vh. Signe

    Svar
  2. Undgå madspild – køb en labrador ;-) Nå, spøg til side… jeg lavede en lignende ret i mandags; flæskesteg, pastinak, knoldselleri og løg. Serveret med et spejleæg på toppen :-D

    Svar