Proteinrig grøn smoothie-bowl med edamamebønner


Trænger du til at få fyldt lidt op på grønt-kontoen efter flere dage med påskemad, kan du jo overveje at starte dagen med denne friske og lette men stadig ret proteinrige og mættende grønne smoothieskål.

Cremet, proteinrig grøn smoothie bowl med edamamebønner. Opskrift her: Madbanditten.dk

Proteinrig grøn smoothie-bowl med edamamebønner

Føj til favoritter Udskriv Pin
1
|
10 minutter

Ingredienser

Sådan gør du

  • Overhæld evt. lige de frosne sager med varmt vand, så de tør en anelse op. Det kan være hård kost for selv den bedste blender at skulle igennem det.
  • Hæld alle delene i din blender og blend til du har en fast og cremet greeenie. Jeg har jo en Vitamix (se: UDSTYR), og den har sådan en blender-stang, som jeg bruger til at røre i massen, imens den blender.
  • Hæld den færdige, tykke grønne smoothie i en skål, drys med dine favorit-toppings og spis med ske, som var det en skål yoghurt.

Noter

*juster selv mængden af banan til hvor sød, du ønsker din smoothie-bowl.

Egne noter som Plus medlem

Som MadbandittenPLUS medlem, kan du skrive dine egne noter

Energiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlemEnergiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlem

Jeg har tilsat en håndfuld edamamebønner i denne. Udover at det faktisk giver en overraskende lækker konsistens, bidrager de også med fylde og protein for god mæthed. Se flere grønne juice, smoothies og smoothie-skåle her: SMOOTHIES

Påskeferie i Madrid

Selv sidder jeg jo i Madrid og har snart tapas stikkende ud af ørerne. Vi har sådan nydt vores dage hernede. Her har været lunt, og vi har kunne gå i sandaler og uden jakke de fleste dage. Vi har travet og travet og travet. Mellem 15-18 km pr. dage, siger min FitBit. Ikke underligt, at jeg er lidt træt i fødder og ben.

Nå, men inden mine ømme fødder rammer de spanske gader igen, ville jeg lige tippe om denne dejlige grønne servering, som jeg glæder mig til at komme hjem og lave igen. Ungerne – især Vega – elsker den og det er en nem måde at få hældt lidt ekstra grønt i ungerne (og sig selv) fra morgenstunden.

Fortsat god påske!

PS: Der er nu under en måned til MADGLAD udkommer! Og derved endnu kortere tid, til jeg for første gang får den trykte bog i hånden. Spørg lige om jeg glæder mig.

Nyd julemad og -godter med stabilt blodsukker

Hold fast i de gode vaner med Madbandittens Juleopskrifter. Her er både mad til juleaften og julefrokosten og en masse lækre søde sager, som ikke sender blodsukkeret på himmelkurs.

Få tilsendt Madbandittens Juleopskrifter her

Madbandittens juleopskrifter

Skriv dig op til min lørdagsmail og jeg sender dig en madplan for 0 kroner.

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

8 kommentarer til “Proteinrig grøn smoothie-bowl med edamamebønner”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?




    • Åh, det er en håndfuld. Vi har lavet en opdatering på et tidspunkt, som fjernede alle ‘håndfulde’ som mængdeangivelse🙈

      Svar
    • Ingen dumme spørgsmål :)

      Og ja, det kan du godt. Du river det yderste af skallen på en øko-appelsin på rivejernet og putter med i. I skallen sidder de æteriske olier, og det er derfra du får den fineste, søde appelsinsmag. Men husk ikke at få det hvide med. Det er bittert.

      Svar