Proteinrig chokobowl


Denne proteinrige chokobowl består af hytteost, der er rørt med sødning og kakaopulver og toppet med banan, blåbær og granola. Det er et Post Workout måltid, altså noget jeg har spist efter hård træning.

Mad og muskler

Mine læsere interesserer sig mere for fedttab end for muskelopbygning. Men jeg selv interesserer mig mere for muskelopbygning, særligt når det kommer til mine egne mål. Mit mål er nemlig oftere muskelopbygning end det er fedttab.

Lidt groft ridset op kræver fedttab og muskelopbygning to forskellige strategier. Fedttab kræver kalorieunderskud, og muskelopbygning kræver flere kalorier, godt med protein og hård træning.

Det er klart nemmest at bygge muskler, hvis man spiser nok og allerhelst måske lige en my mere, end man faktisk har brug for. Særligt når man når min alder, har man brug for al den stimuli, man kan få. Det kan betyde at man skal acceptere en lille vægtopgang i muskelopbygningens navn.

Men med denne lange snak ville jeg egentlig sige, at et måltid som dette er sammensat, fordi det skal hjælpe mig med at få mange kalorier indenbords, meget protein indenbords og faktisk også en del kulhydrater. Som du kan se på energiberegningen under opskriften, indeholder portionen på den gode side af 20 g kulhydrat.

Chokobowl High Protein Post Workout

Chokobowl

Føj til favoritter Udskriv Pin
1
|
5 minutter

Ingredienser

Topping

Sådan gør du

  • Rør ingredienserne til selve chokobowlen sammen. Smag til.
  • Pynt med dine valgte toppings.

Egne noter som Plus medlem

Som MadbandittenPLUS medlem, kan du skrive dine egne noter

Energiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlemEnergiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlem

Kulhydrater efter træning

Man behøver ikke spise kulhydrater efter træning. Men hvis man gerne vil spise kulhydrater, er efter træning et godt tidspunkt at gøre det. Musklerne har lige arbejdet hårdt og det betyder, at de suger til sig af energi. Man (jeg) når næsten ikke at få nogen blodsukkerstigning af måltidet her. Havde jeg spist det på et tidspunkt, hvor jeg ikke lige havde trænet hårdt, ville det måske have set anderledes ud.

Læs også: Keto og træning

Her en måling fra min periode med sensorbaseret blodsukkermåling
Chokobowl High Protein Post Workout

Mangler du inspiration til morgenmad og frokost?

… og har du en airfryer? Så er min nye e-bog lige noget for dig. Her får du 30 nye Keto-opskrifter på morgenmad og frokost, du kan lave i din airfryer. Nemt, hurtigt, lækkert og sundt.

Du sparer 20% lige her >>

Lad mig gøre dit sunde liv ENDNU nemmere!

Med MadbandittenPLUS får du:

  • energiberegninger på alle mine 1.900 opskrifter
  • din egen favoritside, hvor du kan gemme dine yndlingsopskrifter
  • adgang til værktøj, hvor du kan lave egne madplaner og få indkøbsliste
  • færdige madplaner, jeg laver
  • velkomst e-bog Den Store Keto-guide (værdi 149,-)
  • adgang til at læse eksklusive sundhedsartikler og guides
  • adgang til at lytte til min podcast

OG jeg fjerner alle reklamer fra siden🥳

Det koster 1 krone om dagen – men du kan prøve det GRATIS i 7 dage først.

>> MadbandittenPLUS <<

Kom med ombord og lad mig hjælpe dig. Det har aldrig været nemmere at spise sundt.

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

0 kommentarer til “Proteinrig chokobowl”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?