Proteinmuffins med kylling


Proteinmuffins med kylling, squash og oliven er super gode til at lave morgenmad eller frokost eller til madpakken, hvor både børn, teens og voksne vil have gavn af dem. Det kan være dødsvært at få noget proteinrigt i madpakken, og når proteinindtaget bliver for lavt, står sulten og sukkertrangen på lur resten af dagen. Det gider vi ikke (hverken for os selv eller vores børn).

Lækre meat muffins med kylling til madpakken

Proteinmuffins med kylling

5 fra 2 stemmer
Føj til favoritter Udskriv Pin
6 stk
|
30 minutter

Ingredienser

Sådan gør du

  • Opvarm ovnen på 175 grader varmluft.
  • Riv squash groft. Hak løget meget fint evt. i en minihakker. Hak oliven fint.
  • Rør kyllingekødet godt sammen med squash, løg, oliven, mandelmel, æg, timian og salt og peber.
  • Fordel det i 6-8 muffinsforme. Evt. smurt med lidt smeltet smør.
  • Bag muffins i 20-25 minutter. Lad dem hvile lidt inden servering.

Egne noter som Plus medlem

Som MadbandittenPLUS medlem, kan du skrive dine egne noter

Energiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlemEnergiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlem

Proteinmuffins med kylling, squash og oliven

Proteinmuffins er helt enkelt muffins lavet af kylling. Du ved, ligesom jeg også har brugt kylling til at lave kyllingspizza, kyllingetærte og kyllingevafler. Det lyder måske lidt til den sære side, men det fungerer altså superfint her også.

De har en mild smag og de lugter ikke, hvilket jo er et vigtigt kriterie, hvis de skal bruges i madpakken (særligt når børnene bliver større og bliver opmærksomme på den slags).

Kyllingemuffins til den mættende madpakke

Disse kyllingemuffins er både gode i madpakken men også til dig, der skal tidligt ud ad døren om morgenen og som har brug for noget nemt at tage med på farten.

Ved at starte dagen med noget proteinrigt, mindsker du risikoen for at du overfalder sukkerskålen senere.

Har du brug for hjælp til at strukturere alle dine måltider, så tag et kig på Keto kostplanen.

Proteinrige muffins

Hvis du havde forventet en sød kagemuffin, bliver du nok lidt overrasket. Dette er mere en mættende kødbid, som er nem at have med på tur eller til at gribe direkte fra køleskabet, hvis tiden er knap.

Denne opskrift på proteinmuffins er lavet med squash og oliven – og så selvfølgelig kylling og æg – og de har virkelig en skøn og mild smag. Derfor kan ungerne også godt lide dem.

Proteinmuffins med kylling

Mangler du inspiration til morgenmad og frokost?

… og har du en airfryer? Så er min nye e-bog lige noget for dig. Her får du 30 nye Keto-opskrifter på morgenmad og frokost, du kan lave i din airfryer. Nemt, hurtigt, lækkert og sundt.

Du sparer 20% lige her >>

Lad mig gøre dit sunde liv ENDNU nemmere!

Med MadbandittenPLUS får du:

  • energiberegninger på alle mine 1.900 opskrifter
  • din egen favoritside, hvor du kan gemme dine yndlingsopskrifter
  • adgang til værktøj, hvor du kan lave egne madplaner og få indkøbsliste
  • færdige madplaner, jeg laver
  • velkomst e-bog Den Store Keto-guide (værdi 149,-)
  • adgang til at læse eksklusive sundhedsartikler og guides
  • adgang til at lytte til min podcast

OG jeg fjerner alle reklamer fra siden🥳

Det koster 1 krone om dagen – men du kan prøve det GRATIS i 7 dage først.

>> MadbandittenPLUS <<

Kom med ombord og lad mig hjælpe dig. Det har aldrig været nemmere at spise sundt.

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

15 kommentarer til “Proteinmuffins med kylling”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?




  1. SÅ lækre😋 Jeg har desværre glemt at købe squash….. kan de laves uden eller erstattes af noget væske?
    Tak for mange skønne opskrifter og artikler.
    God påske🐣🐥

    Svar
    • Lige så længe som du ville gemme andet tilberedt kylling. Et par dage eller noget i den retning. Og ellers på frost.

      Svar
    • Hej Betina
      Det er der ingen regler for – det bestemmer du helt selv.
      Du kan altid orientere dig i energiberegningen nederst i opskriften og se, hvad der passer bedst ift. den mængde protein, kulhydrat og kalorier, du sigter efter pr. måltid.

      Svar