Pimp dit vand med disse 7 lækre forslag


Har du prøvet at drikke vand med mynte? Eller hvad med vand med agurk og mynte? Måske lidt lime i også. Eller hvad med vand med en frisk rosmarinstilk eller hvad med basilikum og jordbær? Der er masser af måder at gøre det nemmere at drikke mere vand!

Drikker du nok vand?

Vi hører det hele tiden. Drikker du nok vand?

Dine kropsfunktioner og din ydeevne nedsættes med X- antal procent, hvis din krop ikke er hydreret. Du får sukkertrang, hvis du ikke drikker nok vand, fordi din krop forveksler behovene. Din hud bliver grå og rynket, hvis du ikke får væske nok. Og så videre, ikke?

Jamen, vi ved det godt. Vand er godt. Men derfor kan det altså godt være svært at få drukket nok af det. Det er jo lidt… ehreem… kedeligt.

Jeg ved, at der er mange, der synes, det er dødkedeligt at drikke vand, eller som har direkte svært ved det. Det gælder især, hvis de tidligere har drukket meget sodavand eller saft. Almindeligt vand smager da næsten for… fladt!

Nogle gange kan jeg godt have lyst til at sige “bare ærgerligt! Der er nogle ting, vi skal gøre hver dag, selvom vi ikke bryder os om det. Smøre madpakker, rydde op efter aftensmaden, tømme opvaskemaskine, drikke vand.” For det er jo rigtigt nok! Men den approach hjælper nok ikke mange (eller mig selv).

En måde at komme videre på er at peppe vandet op med naturlig smagstilsætning. Og det kan man altså også sagtens gøre, selvom man ikke har noget problem med at drikke vandet, som det er.

Jeg ser især to fordele her:

  • Det både smager godt og ser virkelig festligt ud!
  • Det gør det bare nemmere at få drukket nok vand

I dag vil jeg dele mine favoritter med jer.

Giv mig gerne et bud på din favorit også!

VAND MED AGURK OG MYNTE

KLASSIKEREN: VAND MED CITRON

VAND MED ROSMARIN (FORBAVSENDE GODT!)

VAND MED APPELSIN OG CITRON

VAND MED JORDBÆR OG BASILIKUM

BONUS: LAV ISTERNINGER AF APPELSINSAFT

Husk at det er bedst at bruge økologisk frugt, grønt og krydderurter, når du skal pimpe dit vand!

Og husk saltet også!

Især hvis du spiser Low Carb/LCHF/Keto er det SUPER vigtigt, at du får salt nok ind også. Læs mere om det her: Mere salt – hvorfor?

Billedet øverst er taget af Columbus Leth til Mæt & Slank med LCHF

Kom med til webinar

Tilmeld dig 30 minutters gratis webinar d. 10. januar med Tine og mig og bliv klogere på din fordøjelse (og hvorfor den nogle gange brokker sig)

Tilmeld dig allerede nu, så du ikke går glip af det

Lyt til nyeste afsnit podcast gratis

Som PLUS-medlem kan du lytte til min nye podcast, Madbanditten uden filter – Lyt til sidste episode gratis i prøveperioden.

Emner denne gang: Antiinflammatorisk kost, hvad er den sundeste kost, proteindistribution, fest og alkohol på Keto og er Keto stadig sund, hvis man ikke laver alting fra bunden?

Lyt til sidste nye afsnit her >>

Udover podcast får du adgang til energiberegninger på alle opskrifter, du får din egen favoritside, hvor du kan gemme dine yndlingsopskrifter, du kan lave dine egne madplaner og få en indkøbliste til eller du kan bruge de madplaner, jeg laver til dig hver måned.

Alt dette for mindre end 1 krone om dagen og du kan starte med at prøve det gratis i 7 dage her:

Prøv MadbandittenPLUS i 7 dage

Skal jeg hjælpe dig med vægttab?

Keto er super effektivt til vægttab, når det gøres rigtigt. Stop med at spilde tiden og kom ordentligt fra start.

Se hvordan her >>

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

30 kommentarer til “Pimp dit vand med disse 7 lækre forslag”

  1. Lækre drikke, de skal prøves.
    Jeg selv kommer salt i mit vand 2 gange dagl plus citron saft. Så er det ingen sag at drikke sit salt.
    Jeg har et forvirring spørgsmål, jeg læste i dag en der skrev at det ikke var godt at drikke vand til sin mad. Syren ville blive fortyndet og optagelsen/fordøjelsen ville gå langsomt.
    Det har jeg aldrighørt og læst om før, og jeg har da efterhånden læst en del både her og andre steder.
    Tænker du det kan ha en betydning når man er på keto?

    Svar
    • Hej Susan
      Det er faktisk ikke helt usandt at det er en skidt idé at drikke store mængder væske til måltiderne. Det er bedre at drikke lidt til måltiderne og drikke de store glas vand imellem dem.

      Vi er dog langt ude i detaljen også, synes jeg, og det vigtigste er stadig at man har sit væskeindtag på plads.
      Og superfint med salt – citron er et super tip til at neutralisere den smag❤️

      Svar
  2. KVAN…..!
    Et rigtig godt supplement til vand.
    Vi har i Grønland (indtil videre) det reneste vand der findes. En 10-liters dunk sænkes i elven – og vi har super dejlig og kølig vand. Men kvanen i drikkevandet er en rigtig god forfriskning – og er et naturligt supplement til årstidens kaffe-mikker.
    Prøv det – næste gang turen går til Grønland….!

    Svar