Peberfrugtbåde med peberfrugtsalsa og mozzarella


Peberfrugtsalsa smager fantastisk til cirka alt og denne fine anretning egner sig glimrende som tilbehør til en kødret eller som en selvstændig kødfri frokost.

Peberfrugtsalsa - LCHF-vegetar: Peberfrugtbåde med peberfrugtsalsa og mozzarella --> Madbanditten.dk

Peberfrugtbåde med peberfrugtsalsa og mozzarella

Føj til favoritter Udskriv Pin
4
|
20 minutter

Ingredienser

Peberfrugtssalsa

Peberfrugtsbåde med mozzarella

Sådan gør du

Peberfrugtssalsa

  • halver peberfrugterne og fjern kerner og snit kødet i små tern.
  • Hak rødløg, hvidløg og oliven groft.
  • Opvarm olivenolie på panden (middelvarme) og steg først hvidløg og rødløg i. Ingen af delene skal branke men løgene må godt miste lidt farve.
  • Hæld herefter alle peberfrugterne og krydderier på og lad stege i ca. 10 minutter, imens du rører med jævne mellemrum. Henimod slutningen putter du oliven i også.
  • Sluk for varmen og lad peberfrugtsalsaen afkøle. Rør friskhakket timian i.

Peberfrugtsbåde med mozzarella

  • Opvarm ovnen til 200 g varmluft.
  • Halver peberfrugterne og fjern kerner. Skær de halve peberfrugter i halve igen, så du får fire både ud af en peberfrugt.
  • Skær mozzarellaen i skiver.
  • Fordel en spsk peberfrugtsalsa i hver peberfrugtbåd, læg en skive mozzarella ovenpå og læg dem i et smurt ovnfast fad.
  • Bag dem i ovnen til osten er godt smeltet, vel 5-10 minutter. Afslut evt. med et par minutters grill. Pynt med frisk timian og server.
  • Retten har virkelig god smag. Vil du have endnu mere smag, kan du overveje at forbage peberfrugtbådene lidt først, så du rigtigt får deres søde smag frem.

Egne noter som Plus medlem

Som MadbandittenPLUS medlem, kan du skrive dine egne noter

Energiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlemEnergiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlem

Peberfrugtsalsa laver jeg ofte en stor portion af i weekenden og opbevarer i køleskabet. Herefter bruger jeg det på mine morgenæg, i en omelet, som tilbehør til aftensmaden, eller som her til en lækker frokost.

Peberfrugter, der er tilberedt, enten stegt eller bagt, får den lækreste søde smag. Her får vi det bedste fra begge verdener med dobbelt op på peberfrugt.

Peberfrugtsalsa med oliven og timian --> Madbanditten.dk
LCHF-vegetar: Peberfrugtbåde med peberfrugtsalsa med mozzarella --> Madbanditten.dk

PEBERFRUGTBÅDE MED MOZZARELLA

Opvarm ovnen til 200 g varmluft. Halver peberfrugterne og fjern kerner. Skær de halve peberfrugter i halve igen, så du får fire både ud af en peberfrugt. Skær mozzarellaen i skiver. Fordel en spsk peberfrugtsalsa i hver peberfrugtbåd, læg en skive mozzarella ovenpå og læg dem i et smurt ovnfast fad.

Bag dem i ovnen til osten er godt smeltet, vel 5-10 minutter. Afslut evt. med et par minutters grill. Pynt med frisk timian og server.

Retten har virkelig god smag. Vil du have endnu mere smag, kan du overveje at forbage peberfrugtbådene lidt først, så du rigtigt får deres søde smag frem.

Mangler du inspiration til morgenmad og frokost?

… og har du en airfryer? Så er min nye e-bog lige noget for dig. Her får du 30 nye Keto-opskrifter på morgenmad og frokost, du kan lave i din airfryer. Nemt, hurtigt, lækkert og sundt.

Du sparer 20% lige her >>

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

4 kommentarer til “Peberfrugtbåde med peberfrugtsalsa og mozzarella”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?




    • Kapers kunne være lækkert men hvis du ikke bryder dig om oliven, er du måske heller ikke vild med kapers? Det er jo lidt samme smag, tænker jeg…

      Svar