Onion Rings på to måder


Jeg har jo en fortid på amerikanske restauranter, og her var Onion Rings en populær ret. Lækre, panerede, dybstegte løgringe med barbeque sauce on the side. Jamen, man forstår godt populariteten.

Sundhedsfaktoren er dog til at overse – medmindre man går i køkkenet og laver dem selv. Onion Rings DIY (Do It Yourself – for de uindviede!). For det kan man sagtens. Prøv f.eks. at sætte sådan en tallerken på bordet, næste gang du får vennerne på besøg, og se om ikke de lyser op!

Disse onion rings er dog næppe nogle, man skal spise sig mæt i, men som en lille side order er de fine.

onion rings LCHF low carb high fat

Onion Rings på to måder

Føj til favoritter Udskriv Pin
1 portion
|
30 minutter

Ingredienser

Sådan gør du

  • Skær løget i skiver og skil ringene fra hinanden.
  • Mal mandlerne til fint mel og hæld melet i en skål og bland krydderierne heri.
  • Pisk ægget i en anden skål og hæld loppefrøskaller i en tredje.
  • Herefter vender du løgringene i loppefrøskaller, æg og mandelmel – i den rækkefølge – og lægger dem på et stykke bagepapir. Loppefrøskallerne kan udelades, men jeg har en fornemmelse af, at paneringen hænger bedre fast, når man bruger dem. Om det er ren forestilling, ved jeg ikke.
  • Herefter er det så, at du skal vælge, om du vil stege dem i smør på panden, eller om du vil bage dem i ovnen. Steger du dem i smør, skal der være rigeligt af det (smørret), og du skal vende dem forsigtigt, så paneringen forbliver intakt. Læg dem på et stykke køkkenrulle, når de er færdige, så de lige kan dryppe lidt af.
  • Vælger du ovnmodellen, skal ovnen varmes op til 220 grader. Giv dem ca. 6 min. på den ene side og vend dem så forsigtigt og giv dem yderligere 5 min. på den anden. Eller indtil de er fine og lysebrune.

Egne noter som Plus medlem

Som MadbandittenPLUS medlem, kan du skrive dine egne noter

Energiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlemEnergiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlem
ONION RINGS

Er du frisk på en lille (vægt)udfordring?

Det er nu, du skal i gang, hvis du skal opnå et ansvarligt vægttab før sommerferien. Jo tættere på sommerferien, vi kommer, jo mere uansvarlige (og uholdbare) bliver strategierne.

Min vægttabsprotokol, Sommerklar med Madbanditten, hitter helt vildt i øjeblikket – skal du prøve den?

Læs om den her: Sommerklar med Madbanditten

Skal jeg sende dig en gratis Keto-madplan (aftensmad)?

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

10 kommentarer til “Onion Rings på to måder”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?




  1. Hold da op, hvor bruger jeg mange timer på at orientere mig. Vi begynder for alvor på Lchf til januar. Min mand er helt mirakuløst med på ideen. (Det må være de dejlige retter, ( han er ikke til rå gulerødder), det her
    er noget han kan forstå?Har lige lavet dine skønne kerneknækbrød. Og de er bare så überlækre. Tak Jane. Vi er vist på vej til et nyt liv. God jul. ??❤️

    Svar
  2. Hey jane.
    jeg har set rigtig meget på dine opskrifter. Og du bruger rigtig meget mandelmel.
    jeg har mandel og nødde allergi, så du har måske en ide til hvad jeg kan bruge I stedet for mandelmel, for ikke og ødelægge lchf konceptet for meget.

    Svar
  3. Jeg er ikke så vild med mandler i mad, så jeg skifter mandelpaneringen ud med panering i kværnet flæskesvær. Når man kværner lugter de ikke så godt, men smagen er dejlig!

    Svar
  4. wauw, det ser laekkert ud. har lige fundet din blog, sikke en masse laekre opskrifter.
    Er nemlig lige begyndt at spise LCHF! Jeg har lige et spoergsmaal, min soen har noedde allergi, saa hvad kan jeg alternativt bruge istedet for noedder? Maaske majsmel, vi har ikke problemer med gluten. Jeg har ogsaa kigget paa alle dine kageopskrifter, har der nogen god ide til at erstatte noedderne?
    uha det blev en lang smoere!
    Connie

    Svar
    • Tak for din fine kommentar, Connie :-)

      I stedet for nøddemel kan du måske bruge kokosmel (enten den almindelige eller den fiberrige variant), hvis han tåler det?

      Du kan også bruge majsmel, men det indeholder jo mange kulhydrater og er ikke normalt en del af LCHF. Til en enkelt kage ind imellem kan det være fint, til daglig brug ville jeg ikke anbefale det.

      Mht mængderne i opskrifterne, skal du nok prøve dig lidt frem :-)

      Svar
  5. Ej det er jo alt for lækkert, og så lige som tilbehør til en burger uden brød. Det må jeg lave næste søndag, når den står på sofa hygge ;-)

    Svar