Omelet med spinat og ost + en dagsmenu


Omelet med spinat og ost er bare en dejlig og mættende og virkelig blodsukkerstabil måde at starte dagen på. Det er dejligt at spise sig mæt til hovedmåltiderne, så man slipper alt det ballade med at skulle spise snacks og mellemmåltider. Aaah alt den tid, det frigør at slippe fri af det blodsukkerfængsel.

Omelet med spinat og ost + en dagsmenu

Herunder får du opskriften på denne lækre omelet med spinat og ost og under opskriften får du en dagsmenu. Altså en gennemgang af hvad jeg har spist i løbet af en dag.

Som du måske ved, har jeg det lidt stramt med den slags, for jeg synes dybest set ikke, du skal spise som mig. Jeg synes, du skal spise som dig og med udgangspunkt i din unikke kontekst. Men jeg ved samtidig. at mange holder af at læse disse dagsmenuer, så jeg giver mig denne gang :)

Omelet med spinat og ost - lækker low carb morgenmadsopskrift --> Madbanditten.dk

Omelet med spinat og ost

Føj til favoritter Udskriv Pin
1
|
10 minutter

Ingredienser

Sådan gør du

  • Pisk æg sammen med fløde og salt og peber i en skål.
  • Opvarm smør eller kokosolie på en pande og hæld æggemassen ud herpå. Lad den stege og sætte sig i bunden. Skru ned til lav-medium temperatur.
  • Fordel spinat og ost på den ene halvdel af æggemassen. Fold den anden halvdel over, så du får en halvmåne. Steg omeletten færdig på begge sider.

Egne noter som Plus medlem

Som MadbandittenPLUS medlem, kan du skrive dine egne noter

Energiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlemEnergiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlem

Cancerangst i Knæk Cancer-ugen

Var der andre end mig, der fik total dødsangst af Knæk Cancer-ugen? Puha! Næste år rejser jeg væk på ferie den uge. Det er alt for hård kost for sensitive mennesker! I forvejen synes jeg, at det at få børn var med til at søsætte min egen dødsangst, og den bliver bestemt ikke mindre af at blive konfronteret med syge og døende mødre og børn i bedste sendetid. Jeg er næppe den eneste, der sidder her mandag morgen med telefonen i hånden parat til at ringe til lægen og bestille tid til tjek af bryster, underliv og samtlige modermærker, der pryder min krop. Vel?

Cancer er en ondskabsfuld sygdom i det omfang, at den synes at ramme ulige. Selvfølgelig er der ting, vi kan gøre livsstilsmæssigt for at gøre risikoen mindre (droppe rygning og alkohol og holde vægten indenfor normalområdet synes at være nogle af de vigtigste punkter for selvindsats). Men selv sunde, ikke-rygende, ikke-drikkende normalvægtige bliver ramt. Det er ondskab.

Er du tilfreds med din livsstil?

At bruge ugen til at tage sin egen livsstil op til revision skader aldrig. Jeg er overordnet tilfreds med min livsstil på fx kost- og søvnsiden. Min kost er ikke perfekt, men den er god nok, og jeg er god til at passe min sengetid. Til gengæld kunne jeg med fordel smide noget ekstra bevægelse i puljen også og i perioder også noget stressreducering. Og sådan har vi nok alle vores punkter.

At spise godt med grøntsager er også et fint indsatspunkt. Mit indtryk er, at de fleste har det i baghovedet i en eller anden forstand. Og her synes jeg også godt, vi kan tale om, at hver en bid tæller eller flere-bække-små. At kaste en håndfuld spinatblade i morgenomeletten er fx en dejlig nem måde at øge indtaget af de grønne blade.

Dagsmenu – 3 måltider

Morgenmad

Omelet med spinat og ost, tørrede tomater med parmesan og timian og kaffe med en sjat fløde.

Omelet med spinat og ost - lækker low carb morgenmadsopskrift --> Madbanditten.dk

Jeg fik et par tørrede tomatskiver med parmesan og timian, en kaffe med kokosolie og selvfølgelig min obligatoriske morgensjus til.

Frokost

Salat med laks og blomkålsbearnaise

Salat med varmrøget laks og kold blomkålsbearnaise --> madbanditten.dk

Aftensmad

Italiensk kylling-pølseret med oliven og lun broccoli-blomkåls-salat

Nem italiensk kylling-pølse-ret med oliven og parmesan --> madbanditten.dk

Jeg spiser ikke (eller sjældent) mellemmåltider. Læs hvorfor her: Mellemmåltider eller ej?!

Sommerabat på Keto kostplan ‘den fleksible’

Få et superfleksibelt værktøj til at spise Keto med henblik på vægttab.

Læs alt om kostplanen her >>
(og spar 18%)

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

8 kommentarer til “Omelet med spinat og ost + en dagsmenu”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?




  1. Jeg orker ikke deres Knæk Cancer uge – så jeg så bare ikke kanalen….
    Modsat mange vil jeg ikke donere til noget pga kampagner, men giver når jeg har råd og til de ting jeg ønsker.
    Ved godt at mange rammes af det, men der er mange andre oversete grupper. Spr er også om de “sidder fast” i deres holdninger til hvordan man kan helbrede folk.

    Svar
  2. Hej Jane

    Beklager min kommentar ikke har så meget relevans ift. overstående :o)
    Jeg skrev til dig for 2 uger siden; om det var muligt, at vægtøge på LCHF. Efter 2 uger vil jeg sige, at det er mere eller mindre umuligt! I hvertfald på striks LCHF. Jeg har tabt mig 2 kilo på 2 uger på 2300- 2500 kcal om dagen -F 60/ P 20/ K 20. Da jeg spiste kulhydrater tog jeg 0,5-1 kg på om ugen af 2300 kalorier. Nu prøver jeg at lade være med at tælle, og byde frugt og rodfrugter ind i varmen igen. Især banan, som fungerer godt mht blodsukker kontra kulhydrater. Bønner, gulerødder og søde kartofler.
    Søger jeg på nettet, så mangler jeg lidt evidens for at man skal spise mere på LCHF – men jeg er altså overbevist om, at det er tilfældet! Jeg tænker min oplevelse kan være en god motivation for folk, som skal tabe sig! 2 kilo på 2 uger på 2300 kalorier (og jeg har spist masser af chokolade og nødder ;-) ). Desværre (for mig) er der ikke mange historier om selvvalgt vægtøgning på LCHF.

    Vh Amalie

    Svar
    • rigtig spændende! jeg står selv i samme situation. Jeg ønsker vægtøgning med LCHF, men føler at dette er svært! Det kunne være interessant hvis Jane kunne tage emnet op på bloggen?

      Svar
      • Trinevb: Jeg starter nu op med strachy carbs (banan, søde kartofler og hvide ris) til 2 af mine måltider :-) Det skulle gøre tricket – HÅBER jeg..
        Bare i dag har jeg spist 1 dl nødder ristet i kokosolie, 1 dl. kokos chips og 4 stykker chokolade UDOVER min frokost og morgenmad.. Og jeg tager ikke på … Der er grænser for hvor meget man kan spise synes jeg ;-) Chris Kresser forklarer det meget godt, hvis du vil læse lidt om carbs på LCHF og/eller paleo.

        Vh Amalie

        Svar
  3. Det lader til at være den helt rigtige uge, vi valgte at tage til Tenerife på :-) Så ingen dødsangst her! Jo, det skulle da lige være efter sådan en uge med alt for mange drinks og desserter… For jeg måtte simpelthen opgive at knappe bukserne her til morgen… Øv for en pris at betale :-)

    Svar