Nøddebrød


Dette nøddebrød kommer tæt på et almindeligt brød og smager virkelig dejligt med smør og en tyk skive ost. Nogle gange er det bare så rart at kunne spise noget, der minder om det, jeg engang spiste. Nemlig brød. Mand, spiste jeg meget brød engang? Nogle gange tænker jeg, at levede af det!

Forleden fik jeg sådan lyst til at bage det lækre valnøddebrød, som jeg bagte for noget tid siden. Desværre ville ingredienserne i køkkenskabene ikke som jeg, så det blev til et andet brød, som dog var mindst lige så lækkert.

Men prøv dette nøddebrød næste gang du får lyst til en skive god brød.

Og resten kan du opbevare i fryseren. Jeg skærer det i skiver og putter madpakkepapir imellem og på den måde kan jeg tage en skive op, når jeg får lyst. Ingredienserne er jo ikke helt billige!!.

Nøddebrød - et dejligt low carb, LCHF, glutenfrit brød

Nøddebrød

Føj til favoritter Udskriv Pin
1 brød
|
1 time 10 minutter

Ingredienser

Sådan gør du

  • Mal hørfrø og sesam til fint mel i kaffemølle.
  • Hak nødderne groft i hånden eller i foodprocessor.
  • Bland de øvrige tørre dele i.
  • I en anden skål pisker du æg med flødeosten og det smør,  jeg glemte at hælde i.
  • De to skåles indhold blandes og dejen, som hurtigt fæstner sig pga. de mange fibre fra både hørfrø og HUSK, hælder du i en rugbrødsform, som du bager ved 175 grader i 60 min.

Egne noter som Plus medlem

Som MadbandittenPLUS medlem, kan du skrive dine egne noter

Energiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlemEnergiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlem

Virkelig lækkert resultat. Måske en anelse på den tørre side, så husk lige smørret. Det giver ikke fugt til brødet ved at stå smeltet i kasserolle på komfuret. Note to self

Bliv klogere på Low Carb og Keto i din sommerferie☀️

Lyt blandt andet til emner som: strategier til vægttab, hvordan du griber vægttab an efter 40, fordele og ulemper ved faste, cravings og sukkerafhængighed, mentale redskaber til motivation og fastholdelse og hvordan du kommer tilbage på sporet efter en periode med for meget af det gode.

Lige nu kan du lytte til hele mit podcast arkiv for bare 49,-

Prøv MadbandittenPLUS her >>

I gang med Keto på en nem og fleksibel måde?

Med min nye Keto kostplan ‘den fleksible’ vælger du frit tre retter pr. dag fra planen og uanset hvilke du vælger, får du den rette mængde kulhydrat, protein og fedt for at gå ned i vægt.

Prøv kostplanen her >>

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

6 kommentarer til “Nøddebrød”

  1. Hej Jane
    Jeg ser mange LCHF opskrifter med hørfrø som en hovedingrediens. Kan hørfrøene i så fald erstattes med andre frø/kerner?
    Mvh Vera

    Svar
    • Hørfrø bruges ofte til at binde fx knækbrød sammen, idet de gelerer i væske. bruger du andre kerner, skal du derfor lave bindemiddel af noget andet.

      Svar
    • Ja, på LCHF bruger du ingen kornprodukter (heller ikke glutenfrie) overhovedet men laver brød/mad med kerner, nøddemel etc. så den er naturligt fri for gluten, kan man sige :)

      Svar