Mere sovs, tak!


Aftenen bød på et glædeligt gensyn med kyllingen i den cremede tomat/mascarponesauce. I dagens anledning peppet op med peanutbutter og sambal oelek til en herlig, rund og stærk sauce.

Jeg har faktisk aldrig spist særligt meget sauce. Eller sovs for den sags skyld. Det har aldrig betydet noget særligt for mig, det der med sovs, måske fordi jeg aldrig helt har vidst, hvordan man lavede en god sovs fra bunden. Det vil jeg lære nu! Vi skal spise mere sovs! Det er jo helt oplagt, nu hvor vi går foråret i møde. Eller… ?! Pyt, vi skal have mere sovs. Og flere lækre dips og dressinger. Uhm, glæder mig allerede.

Men jeg får nok brug for lidt hjælp. Hvad er din bedste sovs? Og hvordan laver man den, ikke mindst?

Lad mig gøre dit sunde liv ENDNU nemmere!

Med MadbandittenPLUS får du:

  • energiberegninger på alle mine 1.900 opskrifter
  • din egen favoritside, hvor du kan gemme dine yndlingsopskrifter
  • adgang til værktøj, hvor du kan lave egne madplaner og få indkøbsliste
  • færdige madplaner, jeg laver
  • velkomst e-bog Den Store Keto-guide (værdi 149,-)
  • adgang til at læse eksklusive sundhedsartikler og guides
  • adgang til at lytte til min podcast

OG jeg fjerner alle reklamer fra siden🥳

Det koster 1 krone om dagen – men du kan prøve det GRATIS i 7 dage først.

>> MadbandittenPLUS <<

Kom med ombord og lad mig hjælpe dig. Det har aldrig været nemmere at spise sundt.

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

4 kommentarer til “Mere sovs, tak!”

Skriv en kommentar

  1. @henriette, tak for tippet med Brdr. Prices opskrifter. Der er jo masser af inspiration at hente.
    @budzinski, egen fond? Det havde jeg slet ikke overvejet, men det skal da prøves.

    Svar
  2. Som realfoodie skal du selvfølgelig lave din egen fond. Få nogle gode ben og knogler gerne med brusk og sener på, hældt lidt eddike over og kog dem i 24-48 timer. Si det og kog det yderligere ned til en passende mængde, hvorpå du gemmer det i små portioner i din fryser. Så tager du en klump fond op, hver gang du skal lave sovs, og får masser af mineraler og glukosaminer etc. ind i kosten på den måde.

    Svar
  3. Her spiser vi en del flødesovs.
    God boulllion evt lidt vin og så rigeligt med fløde.
    ÆGTE bearnnaise og hollandaise sovs er også godt ( bruger Bdr. Prices opskrifter)
    Creme fraise dressinger ( gerne 38 % ;) )
    Kik evt i gamle franske kogebøger der er der masser af inspiration til sovse med rigeligt smør og fløde.

    Svar