Madbandittens podcast


Madbanditten uden filter er min podcast som handler om Low Carb, Keto, sundhed, vægttab, livsstil, mindset osv. I podcasten tager jeg enten et aktuelt emne op eller jeg laver et brevkasseformat og svarer på spørgsmål fra mine læsere.

På den måde bliver podcasten endnu en måde, jeg kan hjælpe dig til et sundere liv.

Lyt til første episode gratis

Podcasten produceres til MadbandittenPLUS-universet.

Du kan altid lytte til sidste nye episode i den gratis prøveperiode og der ligger også enkelte særepisoder, som du kan lytte til uden medlemskab. Disse kan du også finde i Apple Podcast eller på Spotify.

Allerede medlem?

Hop over på Podcast-siden og lyt løs!

Jeg håber, du har lyst til at lytte med🎧

Som PLUS-medlem får du:

  • energiberegninger på alle mine 1800 opskrifter
  • egen favoritside, hvor du kan gemme dine yndlingsopskrifter
  • færdige madplaner, jeg har lavet
  • adgang til at lave dine egne madplaner og få en indkøbsliste, der passer til
  • mulighed for at læse eksklusive sundhedsartikler
  • reklamefri side uden de flimrende annoncer, der forstyrrer læsningen

Og nu altså også adgang til både at lytte til podcasten Madbanditten uden filter og til at indstille spørgsmål, du ønsker besvaret i podcasten.

Hvad koster det?

MadbandittenPLUS koster 30 kr om måneden, hvis du betaler for et år af gangen (360,- pr. år) eller 49,- pr. måned, hvis du foretrækker at betale hver måned. 

Men uanset medlemstype kan du prøve det gratis i 7 dage, inden du beslutter, om det er noget for dig. Og de i de 7 dage kan du også lytte til første episode af Madbanditten uden filter.

Podcast Madbanditten

Er du frisk på en lille (vægt)udfordring?

Det er nu, du skal i gang, hvis du skal opnå et ansvarligt vægttab før sommerferien. Jo tættere på sommerferien, vi kommer, jo mere uansvarlige (og uholdbare) bliver strategierne.

Min vægttabsprotokol, Sommerklar med Madbanditten, hitter helt vildt i øjeblikket – skal du prøve den?

Læs om den her: Sommerklar med Madbanditten

Skal jeg sende dig en gratis Keto-madplan (aftensmad)?

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

10 kommentarer til “Madbandittens podcast”

Skriv en kommentar

  1. Hej Jane. Det er så fint med podcast, glæder mig til at høre flere!
    Er lidt i tvivl hvor jeg skal komme med mine tanker og udfordringer henne, derfor bliver det her.
    Jeg har læst så meget om det du skriver om henholdsvis Keto og Low Carb. Syntes stadig jeg er i tvivl om, hvad jeg skal spise og hvor meget.
    Har læst hos andre diætister, at der skal fedt til og at olivenolie ryger lige gennem kroppen og oven i købet tager mavefedtet med sig, hvad er din holdning til det?
    Jeg har været på Keto / low carb siden 1. maj, altså lidt over 5 mdr. Jeg har i den første tid tabt ca. 8 kg, men nu står vægten stille og har gjort det i 2 mdr. Lever efter principperne på low carb, men hvor meget kulhydrat må jeg få på low carb? Ved at det er på Keto er Max 20 gr. kulhydrat.
    Jeg synes også jeg har svært ved at få nok protein, springer for det meste morgen mad over og spiser så to måltider om dagen, dette giver mellem 1000 – 1400 kacl om dagen. Jeg skal lige sige jeg er 68 år og for første gang i livet tager jeg ikke på. Men jeg vil godt tabe i hvert fald 10 kg mere og også gerne 18 kg.
    Nu forsøger jeg mig så i denne uge med meget streng Keto uden mælkeprodukter, og sødestoffer samt chokolade, men det er lidt surt. Dette for at se om det virker på mit vægttab. Jeg kan ikke lide at indtage salt i væske, men hår jeg ser på Madlog ser det ud til at jeg får 5.6 gr salt om dagen , men meget mindre natrium – hvad er hvad?
    Det var lidt fra mig – håber ikke det er alt for rodet.
    Mange hilsner Kirsten
    PS kunne skrive meget mere.

    Svar
    • Hej Kirsten
      Dejligt du er glad for podcasten :))
      Dernæst: Jeg er simpelthen i chok over at en diætist kunne finde på at “at olivenolie ryger lige gennem kroppen og oven i købet tager mavefedtet med sig”. Seriøst, stop øjeblikkeligt med at lytte til folk, der siger sådan noget sludder. De burde have frataget deres licens.

      Ift. Low Carb tror jeg, du vil have glæde af at læse denne beskrivende artikel, som gennemgår det: Hvad er Low Carb?

      Men ift. vægttab og nok protein, så kan jeg se, at du har købt Keto kostplan tidligere i år. Kunne det være spændende at prøve at følge den i 2-3 uger? Bare for at få portionsstørrelser og proteinindtag på plads?

      Salt indeholder ca. 40% natrium. Du kan desværre ikke regne med madlog til tracking af salt, da deres madvarer i databasen ikke er validerede. Dvs. du kan ikke vide om der er angivet saltindhold derpå.

      Håber det kan hjælpe dig lidt videre :)

      Svar
      • Kære Jane.
        Tak for hurtigt svar. Jeg har fulgt ketokostplanen og gør det til dels også nu, laver dog ændringer, da æg giver mig kvalme – til nød kan jeg spise en omelet eller lidt røræg 1 – 2 gange om ugen.
        Jeg vil dog tjekke op på protein og hvad jeg kan supplere med for at få det højere op. Jeg skal jo kun have ca 1000 kacl om dagen for at tabe mig. I dag er vægten dog faldet med 2 kg på en uge. Muligvis er det for hurtigt, men havde brug for at se resultater. Det giver mig en bedre motivation. Vil lige læse om lchf, som du henviste til.
        Tak og venlig hilsen Kirsten

        Svar
        • Hej igen
          Jeg ved ikke om det er min sag at nævne, men jeg synes, der er ting, der skurer i øjnene på mig. Det er meget, meget, meget usandsynligt at du skal spise 1.000 kcal for at tabe dig og det er helt utroligt uholdbart at gøre det. Det er langt mere sandsynligt at du 1) logger forkert, 2) spiser mere end du tror og 3) fejlfortolker din vægt. Altsammen fuldstændigt normalt men måske stadig værd at forstå da det eller kan føles, som om man har malet sig selv op i et hjørne.

          At din vægt ‘pludselig falder med 2 kg på en uge’ fortæller mig i hvert fald at det ville være rart for dig at få styr på hvad den vægt viser og ikke viser. For du har jo ikke tabt 2 kg fedt på en uge. Jeg tror, du ville have glæde af at veje dig dagligt og tage et ugentligt gennemsnit af din vægt og gå ud fra dette. Det viser trenden på din vægt og den fortæller dig mere end dagsvægten. Det er det, som mit miniforløb Vind over vægten går ud på.

          Svar