Low Carb Vegetar (e-bog)

Kan man spise Low carb /LCHF som vegetar, altså uden kød?

Det kan man godt, men det kan kræve, at man tager lidt kloge valg. Især som ny vegetar er det nemt at komme til at fylde en masse kulhydrater på tallerkenen for at kompensere for det mættende kød og det giver sjældent de ønskede resultater.

En anden og nyere fælde er de mange nye ‘køderstatningsprodukter’, som markedsføres som det sunde valg, men som i virkeligheden bedre kan sidestilles med junkfood.

I Low Carb Vegetar viser jeg dig, hvordan du kan spise en sund og varieret Low Carb kost uden kød, hvor du får tilstrækkeligt med letoptageligt protein og uden at kulhydratindtaget stikker helt af. Opskrifterne har fokus på hel og uforarbejdet madvarer og opskrifterne er nemme og realistiske at gå til.

Bogen indeholder:

  • mit bud på sunde Low Carb-opskrifter uden kød
  • indledende kapitler om, hvad du skal være opmærksom på som Low Carb Vegetar
  • 32 nye, lækre, energiberegnede opskrifter til både morgenmad, frokost og aftensmad
  • samlet dagligt kulhydratindtag: 70-100 g
  • ingen korn, ingen gluten, ingen sukker og ingen suspekte ‘køderstatningsprodukter’
  • hel og uforarbejdet mad med fokus på protein, grøntsager, kostfibre og sundt fedt

NB: indeholder æg og mejeriprodukter 

Køb nu for 149,- (normalpris: 179,-)

- 30 nye, lækre, energiberegnede opskrifter til både morgenmad, frokost og aftensmad

Hvem er bogen til?

Bogen er til dig, der ønsker at spise vegetarisk på fuldtid eller til dig, der ønsker enkelte kødfrie måltider uden hokus pokus og mærkelige erstatningsprodukter.

Maden kan spises af alle og de, som ikke har Low Carb intention, kan supplere med ris, kartoffel osv.

Opskrifterne her indeholder ingen kornprodukter, ingen sukker og ingen junk-lignende ‘vegetarprodukter’.

Kan det forenes med KETO?

Der er opskrifter i e-bogen her, som indeholder så få kulhydrater, at de er fint forenelige med en KETO-livsstil, men som helhed fungerer KETO og vegetar ikke optimalt sammen.

For at lykkes med at holde kulhydratindtaget så lavt, som KETO foreskriver (20-30 g kulhydrat pr. dag), er man nødt til at spise animalske proteinkilder til alle måltider, da disse er så godt som kulhydratfrie.

Læs mere her: Hvad er KETO?

Har man et ønske om at udelade alle typer kød (dvs. kød, fjerkræ, fisk, skaldyr osv.) står man tilbage med æg og ost som primære proteinkilder. I teorien kan det jo godt lade sig gøre men jeg tror ikke, det er så appetitligt på sigt.

I stedet tror jeg, man er bedre tjent med en liberalere Low Carb/LCHF-kost, som giver lidt mere variation. Og det kan stadig sagtens være både sundt og slankende.

Køb nu for 149,- (normalpris: 179,-)

Low Carb Vegetar - sådan spiser du low carb/LCHF som vegetar - e-bog med energiberegnede opskrifter fra Jane Faerber, Madbanditten.dk

Køb nu for 149,- (normalpris: 179,-)

Straks efter køb modtager du en mail med login til dit download af e-bogen – dobbelttjek derfor, at du skriver din email rigtigt!

Har du problemer med dette produkt, bedes du skrive til support@madbanditten.dk

27 kommentarer til “Low Carb Vegetar (e-bog)”

Skriv en kommentar

  1. Hej, jeg vil meget gerne købe bogen & dele den med min kæreste. Er det muligt ved 1 køb, at kunne dele den & downloade den på begge vores telefoner så vi begge kan have den med på farten? Eller skal man så købe bogen 2 gange?

    Mange hilsner Laura

    Svar
    • Hej Laura
      Du downloader den bare efter køb og deler den med din kæreste på mail. Det vil være fjollet at købe den to gange❤️

      Svar
  2. Hej – bare lige en kommentar omkring bog beskrivelsen – her på siden står der at man får 32 opskrifter, når man så trykker ind for at købe den står der at man får 30 opskrifter! 2 fra eller til gør mig ikke så meget, men måske en god ide lige at få det opdateret så der står det samme. Glæder mig til at komme igang med opskrifterne! :-)

    Svar
    • Hvor er det sødt af dig, tusind tak. Jeg må hellere starte med at tjekke hvad der er det rigtige og så få det rettet❤️❤️

      Svar
  3. Jeg er ikke vegetar men spiser ikke kød fra firbenene dyr. Kan jeg spise efter keto med den indstilling? Jeg overvejer keto for at se om jeg kan få min krop tilbage fra før 45, jeg tror jeg har skjult fedt. Jeg vejer ikke for meget.
    Venligst Agnete

    Svar
  4. Hvordan med frysevenlighed? Er det muligt med de forskellige vegetariske retter? De ser super lækre ud. Glæder til at eksperimentere i køkkenet med din meget inspirerende bog.

    Svar
    • Jeg fryser alt muligt, må jeg indrømme. Eller i hvert fald alt tilberedt mad. Ikke salater og sådan. Det er jo dødnemt at tage op, når det skal bruges så.

      Svar
  5. Jeg får ikke brugt mine e-bøger og jeg holder bare meget mere af en rigtig bog. Ved du om den udkommer i papirudgave? Ellers vil jeg gå på Saxo :-)

    Svar
  6. Kære Jane:-)

    Jeg har alle dine bøger og er flittig bruger af din hjemmeside og det gør mig lidt i tvivl om der vil være nye opskrifter for mig i bogen?

    Egentlig har jeg lige købt den nye e-bog i stedet, men er bogen fuld af nye opskrifter, så er jeg klar til endnu en bog;-)

    KH Mette

    Svar
    • Hej Mette
      Vegetar-ebogen indeholder primært nye opskrifter og så et par vegetariske favoritter her fra bloggen (chili sin carne osv.)??

      Svar
    • Hej Monika
      Nej desværre ikke. Jeg synes ikke at vegetarisk Keto rigtigt giver mening. I hvert fald vil jeg helst ikke stå på mål for det. Det ville kræve nærmest absurde mængder æg og ost og jeg synes ikke, det er appetitligt eller langtidsholdbart.

      Svar
  7. Kære Jane – Jeg har kig på din Low Carb Vegetar, hvor du ‘bogbeskrivelsen’ skriver: “Opskrifterne har fokus på hel og uforarbejdet madvarer og opskrifterne er nemme og realistiske at gå til.” Vil det sige, at det hovedsageligt er rå madopskrifter, bogen indeholder? Med andre ord, at bogen nærmer sig raw? Jeg kan ikke undvære min varme mad – især om vinteren – derfor interessen. Kh, Eva

    Svar
    • Ej nej, slet ikke. Det betyder bare at opskrifterne er lavet af hele madvarer og ikke brød, ris, pasta, stivelse, forarbejdede produkter ovs.
      Low Carb Vegetaropskrifterne er primært lavet med grøntsager, æg, mejeriprodukter og bønner og linser. Og bestemt opvarmet. Håber det giver mening :)

      Svar
  8. Kære Jane. Tak for en fantastisk blog og super bøger (både “rigtige” og madplanerne). Jeg vil høre om der er overlap mellem opskrifterne i “Low Carb Vegetar” og dine årstidsmadplaner, hvor der jo også er vegetaropstkrifter?
    Alt godt :-)
    Maria

    Svar
  9. Ser meget godt ud. Det er rigtigt, at det er svært at være kulhydrat som vegetar, jeg spiser fisk, men man bliver jo bombarderet med, at fisk indeholder bly diverse andre giftstoffer. Så tofu, æg og ost er hoved menuen… og selvfølgelig grøntsager.
    Jeg er I tænkeboks, men ender nok med at købe din vegetar keto kogebog.
    Lis

    Svar
  10. Hej. Indeholder denne bog opskrifternes tal ligesom din strikse lchf-kur? (kalorier, kulhydrater, fedt og protein)?
    Mvh Johanne

    Svar
    • Hej Johanne

      Ja, alle opskrifter her er energiberegnede også, så man kan se kcal, kulhydrat, protein og fedt pr. portion. Kulhydratindholdet er på nogle af retterne lidt højere fordi der bruges bønner og linser til at kompensere for fraværet af kød. Men sammensætter man dem med andre retter med fx æg og ost som proteinkilde kan man lande på et helt anstændigt (lavt) kulhydratindtag stadig.

      Svar
  11. Ej hvor fedt! Den bog havde jeg fuldstændig overset. Måske fordi min familie og jeg er blevet vegetarer i år og så har de fleste af dine ellers meget lækre opskrifter ikke rigtig virket for os :-) og besøgene på madbanditten er derved faldet en del for mit vedkommende. Glæder mig til at læse din vegetar kogebog ??

    Svar
  12. Hej Jane,
    Tak for ny bog. Tænkte bare at høre din holdning til træning og vegetar lowcarb.Hvordan tænker du denne vegetar lowcarb kost kan hænge sammen for folk, der træner dagligt. (Crossfit, løb og klatring) Behøver man kulhydrat-tilskud eller kan man følge opskrifterne og stadig klare sig godt til træning ? Tænkte bare at når man ikke får keto-fordelene ved at være fedtforbrændende, fordi man spiser flere kulhydrater, kan ens resultater forværres, da men måske stadig ikke spiser nok kulhydrater til at klare sig godt uden kulhydrattilskud i en “ikke-keto-krop? Eller måske er det ikke noget problem?
    Bedste hilsnerA.

    Svar
    • Hej Anna
      Det er et godt spørgsmål. Teoretisk set vil jeg sige, at det burde gå fint. Kulhydratindtaget er lidt højere – vel mellem 50-70 g, måske 100 g pr. dag og det plejer at være et godt leje for atleter. Resten af energien skal komme fra fedt og mængden af energi, der kommer ind er vigtig også, så man ikke underspiser og dyrker hård motion.

      Personligt vil jeg bare også sige, at jeg aldrig har kunne få det til at fungere optimalt. For mig føles det simpelthen som om jeg fanges mellem to brændstoftyper og min energi til træning er overlegen, når jeg skruer helt ned for kulhydraterne.

      Da det ikke helt er en mulighed i den vegetariske kost kunne en løsning måske være at prøve med brug af præstationskulhydrater. Altså at man simpelthen carber up til træning. Det kan være en banan en time før eller en skovlfuld ris aftenen før. Der er mange måder at gribe det an på og du kan prøve dig lidt frem med hvad der fungerer bedst.

      Prøv at læse de forskellige strategier, jeg har beskrevet her og test om det kan hjælpe: https://www.madbanditten.dk/2018/03/17/praestationskulhydrater/

      Og måske er det slet ikke noget problem og så kan alt dette være en avanceret strategi, hvis man vil øge performance.

      God træning.

      Svar