LCHF-morgenboller på 30 min.


Det hører selvsagt til sjældenhederne, at der er boller på morgenbordet hjemme hos os. Morgenboller er ikke ligefrem det, vi spiser mest af jo.

LCHF-morgenboller på 30 minutter

LCHF-morgenboller på 30 min.

Føj til favoritter Udskriv Pin
8 stk
|
30 minutter

Ingredienser

Sådan gør du

  • Pisk æg og fløde og tilsæt det smeltede smør. Rør de tørre dele i.
  • Tilføj mandelmel og se, hvordan dejen samler sig. Hvis det er nødvendigt, kan du tilsætte lidt mere.
  • Mandelmelet fra Funktionel Mad er jo meget fiberrigt og suger væsken til sig.
  • Dejen bliver fast nok til, at du kan forme bollerne med hænderne og lægge dem over på pladen, pensle dem med æg og drysse med valgfrie kerner.
  • Bages i ca. 20 minutter ved 180 grader.

Egne noter som Plus medlem

Som MadbandittenPLUS medlem, kan du skrive dine egne noter

Energiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlemEnergiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlem

Men når det endelig skal være, er det – efter utallige fejlslagne forsøg – lykkes mig at komme frem til en variant, som selv ungerne kan lide. LCHF-morgenboller af nøddemel hæver jo ikke og bliver derfor ret bastante i det. Til gengæld kan man hurtigt røre dejen sammen og bage dem om morgenen, hvis man kan kanalisere den type overskud lige fra sengen.

LCHF-morgenboller er bedst friskbagte eller opvarmede fra frost, da de hurtigt bliver tørre i det. De har en mild smag af mandel, hvilket er lidt uventet, men som man faktisk godt kan komme til at holde af. De har en fin krumme og smuldrer ikke synderligt, når man smører smør på.

Se flere opskrifter på brød og boller her: 10 dejlige LCHF-brød.

LCHF-morgenboller på 30 minutter
LCHF-morgenboller på 30 minutter
LCHF-morgenboller på 30 minutter

Morgenboller på 30 min. Det er da næsten, så de kan konkurrere med tidligere tiders koldhævede boller. I tid, i hvert fald ;-)

Bliv klogere på Low Carb og Keto i din sommerferie☀️

Lyt blandt andet til emner som: strategier til vægttab, hvordan du griber vægttab an efter 40, fordele og ulemper ved faste, cravings og sukkerafhængighed, mentale redskaber til motivation og fastholdelse og hvordan du kommer tilbage på sporet efter en periode med for meget af det gode.

Lige nu kan du lytte til hele mit podcast arkiv for bare 49,-

Prøv MadbandittenPLUS her >>

I gang med Keto på en nem og fleksibel måde?

Med min nye Keto kostplan ‘den fleksible’ vælger du frit tre retter pr. dag fra planen og uanset hvilke du vælger, får du den rette mængde kulhydrat, protein og fedt for at gå ned i vægt.

Prøv kostplanen her >>

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

115 kommentarer til “LCHF-morgenboller på 30 min.”

  1. Glemt at om man kunne bruge noget andet end fedtreduceret mandelmel fra Funktionel Mad
    Og kan boller fryses?

    Svar
    • jeg tror, jeg har rettet det nu. Jeg tror, det har været udgået eller svært at skaffe i en periode, men nu er det tilbage.

      Og yes, bollerne kan fint fryses.

      Svar
    • Jeg tror kokosfibre eller Pofiber er bedste bud på en erstatning. Jeg ved ikke lige med denne her opskrift. Den er jo helt fra 2012 og jeg tror, jeg ville gribe det anderledes an i dag. Kender du fiberbollerne? de er generelt meget populære. Og de kan også fryses :)

      Svar
  2. fedtreduceret mandelmel fra Funktionel Mad (reklamelink)
    Kan ikke komme ind på link
    Hvor kan man købe det henne?

    Svar