Kokosgrød – LCHF-grød med kokos og kakaonibs


Indrømmet, de fleste morgener spiser jeg spejlæg eller kød til morgenmad. Det er nemt, og det giver mig bare virkelig god energi langt op af dagen. Nogle gange kigger jeg misundeligt på de mange fine morgenmadsskåle på Instagram, for det ser bare SÅ fint og hyggeligt ud. Herhjemme ville den slags morgenmad gøre mig mere sulten end mæt, og det er der altså ikke meget hverken fint eller hyggeligt ved, så når jeg savner den gode gamle morgenmad-i-en-skål, laver jeg som regel kokosgrød.

Kokosgrød er LCHF’s svar på havregrød, selvom det jo virkelig ikke er det samme. Jeg har aldrig kunne fordrage havregrød (eller nogen anden slags grød i øvrigt), men af uvisse årsager er kokosgrøden her faldet mig i smag. Så den laver jeg, når jeg får lyst til at pynte lidt.

Kokosgrøden er dog lidt løs i strukturen, eller hvad vi skal kalde det, så her har jeg prøvet at arbejde lidt med konsistensen ved at tilføje ekstra kokosmel. Det kunne også have været lidt hakkede nødder eller lign.

Opskriften indeholder affiliatelinks. Læs mere her: Madbandittens reklamepolitik

Kokosgrød med kokos og kakaonibs - lækkert low carb alternativ til havregrøden --> Madbanditten.dk

LCHF-grød med kokos og kakaonibs

5 fra 1 stemme
Føj til favoritter Udskriv Pin
1
|
10 minutter

Ingredienser

Toppings, fx

  • ekstra kokosmel til drys
  • frysetørrede hindbær til drys
  • kakaonibs til drys
  • havtorn =gejl) og til drys

Sådan gør du

  • Slå æggene ud i en kasserolle og hæld alle de andre ingredienser (med undtagelse af drysset) herned til.
  • Varm op imens du rører som en gal. Når grøden tykner, rører du lidt mere og så tager du den af varmen og lader den blive helt færdig på eftervarmen.
  • Pynt med dine valgte toppings og server.

Egne noter som Plus medlem

Som MadbandittenPLUS medlem, kan du skrive dine egne noter

Energiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlemEnergiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlem

Bliv klogere på Low Carb og Keto i din sommerferie☀️

Lyt blandt andet til emner som: strategier til vægttab, hvordan du griber vægttab an efter 40, fordele og ulemper ved faste, cravings og sukkerafhængighed, mentale redskaber til motivation og fastholdelse og hvordan du kommer tilbage på sporet efter en periode med for meget af det gode.

Lige nu kan du lytte til hele mit podcast arkiv for bare 49,-

Prøv MadbandittenPLUS her >>

I gang med Keto på en nem og fleksibel måde?

Med min nye Keto kostplan ‘den fleksible’ vælger du frit tre retter pr. dag fra planen og uanset hvilke du vælger, får du den rette mængde kulhydrat, protein og fedt for at gå ned i vægt.

Prøv kostplanen her >>

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

3 kommentarer til “Kokosgrød – LCHF-grød med kokos og kakaonibs”

  1. 5 stars
    Ganske enkelt en fantastisk opskrift, Jane. Tusind tak! Både min mand og jeg er meget begejstrede for denne mættende og lækre morgenmad, og vi varierer toppingen, som vi nu lige har lyst til “den dag”. I dag har vi f.eks. lavet bærmos af skovbær og kommer lidt af det på, sammen med hakkede hasselnødder, banan og kakaonibs. Samtidig får jeg vækket mullerne, når jeg pisker, fuldstændig win win ☺️

    Svar
    • Så dejligt at høre – det er faktisk alt for længe siden jeg har fået den. Det må jeg lige have ændret på :)

      Svar
  2. Jeg læser primært med for at få lidt inspiration, som jeg kan bruge i det ‘almindelige’ køkken, hvor jeg ikke udelader nogle fødevaregrupper. Jeg ville bare lige tippe dig om, at jeg ofte gar tilsat mandelmel (altså mandler malet til mel) i min almindelige havregrød. Det fungerer ret godt. Måske ville det hjælpe på konsistensen her? Om ikke andet gør det, at grøden smager rigtig lækkert og kage-agtigt, synes jeg :-)

    Svar