Kyllingepizzabund uden ost


Kyllingepizzabund uden ost er en variant af den populære bund fra kyllingepizzaen lavet uden ost for en mælkefri variant. Kender du ikke kyllingepizzaen, har du virkelig noget til gode. Det er en super proteinrig og Low Carb pizzabund lavet af kylling, ost og æg og her får du altså en opskrift på kyllingepizzabund uden ost.

Low Carb pizzabund uden ost

Der er tit nogle, der spørger til Low Carb pizzabund uden ost, fordi de synes, det bliver for tungt, enten i maven eller i kalorieregnskabet, hvis både bund og topping skal bestå af ost. Det kan jeg godt nikke genkendende til.

Denne opskrift på kyllingepizzabund uden ost er en super løsning på det. Du har ingen ost i bunden, men du har stadig en dejlig pizzabund med højt indhold af protein og helt lavt indhold af kulhydrat. Og så er den jo i sagens natur glutenfri også.

Opskriften her kan du både bruge som pizzabund eller som wrap i en sandwich. Det fungerer super også.

Kyllingepizzabund uden ost

Kyllingepizzabund uden ost

Føj til favoritter Udskriv Pin
2
|

Ingredienser

  • 250 g hakket kyllingekød
  • 1 æg
  • 1 spsk Pofiber kan udelades
  • salt og friskkværnet peber

Sådan gør du

  • Opvarm ovnen til 200 grader varmluft.
  • Rør kyllingefars sammen med æg, Pofiber og salt og peber.
  • Klat dejen ud på en bageplade beklædt med bagepapir. Enten som én stor eller to mindre runde pizzaer/wraps.
  • Brug hænderne eller en dejskraber til at lave dem så tynde som muligt men uden at bagepapiret ses igennem.
  • Bag i ovnen i ca. 15 minutter, til de er gyldne i kanten. Vip dem lige op fra bagepladen med en spatel og lad dem afkøle helt.
  • Put dit fyld i/på eller gem dem i køleskab med mellemlægspapir imellem.
Energiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlem

Proteinrig pizzabund

Kyllingepizzabunden er jo vores bedste bud på en proteinrig pizzabund og har du dit helbred og din vægt kær, er noget af det bedste, du kan gøre, at bytte nogle af de mange kulhydratkilder (brød etc.) til noget proteinholdigt. Det mætter på færre kalorier og holder dit blodsukker stabilt, så du undgår at crashe senere.

Du vinker samtidig farvel til den oppustede mave, når du bytter den traditionelle pizza ud med kyllingepizzabunden. Og der er jo ingen, der har sagt, at du skal undvære pizza, bare fordi du gerne vil spise sundt, glutenfrit eller Low Carb/Keto.

Kyllingepizzabund uden ost

Få mere ud af Madbanditten

Få adgang til energiberegninger på alle opskrifter, få din egen favoritside, hvor du kan gemme dine yndlingsopskrifter, lav dine egne madplaner og få en indkøbliste til eller brug de madplaner, jeg laver til dig hver måned.

Alt dette og meget mere får du som PLUS-medlem🤩

Det koster mindre end 1 krone om dagen og du kan starte med at prøve det gratis i 7 dage her:

Prøv MadbandittenPLUS i 7 dage

 

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

0 kommentarer til “Kyllingepizzabund uden ost”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?