Kyllingepizzabund uden ost


Kyllingepizzabund uden ost er en variant af den populære bund fra kyllingepizzaen lavet uden ost for en mælkefri variant. Kender du ikke kyllingepizzaen, har du virkelig noget til gode. Det er en super proteinrig og Low Carb pizzabund lavet af kylling, ost og æg og her får du altså en opskrift på kyllingepizzabund uden ost.

Kyllingepizzabund uden ost

Kyllingepizzabund uden ost

5 fra 1 stemme
Føj til favoritter Udskriv Pin
2
|
25 minutter

Ingredienser

Sådan gør du

  • Opvarm ovnen til 200 grader varmluft.
  • Rør kyllingefars sammen med æg, Pofiber og salt og peber.
  • Klat dejen ud på en bageplade beklædt med bagepapir. Enten som én stor eller to mindre runde pizzaer/wraps.
  • Brug hænderne eller en dejskraber til at lave dem så tynde som muligt men uden at bagepapiret ses igennem.
  • Bag i ovnen i ca. 15 minutter, til de er gyldne i kanten. Vip dem lige op fra bagepladen med en spatel og lad dem afkøle helt.
  • Put dit fyld i/på eller gem dem i køleskab med mellemlægspapir imellem.

Egne noter som Plus medlem

Som MadbandittenPLUS medlem, kan du skrive dine egne noter

Energiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlemEnergiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlem

Low Carb pizzabund uden ost

Der er tit nogle, der spørger til Low Carb pizzabund uden ost, fordi de synes, det bliver for tungt, enten i maven eller i kalorieregnskabet, hvis både bund og topping skal bestå af ost. Det kan jeg godt nikke genkendende til.

Denne opskrift på kyllingepizzabund uden ost er en super løsning på det. Du har ingen ost i bunden, men du har stadig en dejlig pizzabund med højt indhold af protein og helt lavt indhold af kulhydrat. Og så er den jo i sagens natur glutenfri også.

Opskriften her kan du både bruge som pizzabund eller som wrap i en sandwich. Det fungerer super også.

Proteinrig pizzabund

Kyllingepizzabunden er jo vores bedste bud på en proteinrig pizzabund og har du dit helbred og din vægt kær, er noget af det bedste, du kan gøre, at bytte nogle af de mange kulhydratkilder (brød etc.) til noget proteinholdigt. Det mætter på færre kalorier og holder dit blodsukker stabilt, så du undgår at crashe senere.

Du vinker samtidig farvel til den oppustede mave, når du bytter den traditionelle pizza ud med kyllingepizzabunden. Og der er jo ingen, der har sagt, at du skal undvære pizza, bare fordi du gerne vil spise sundt, glutenfrit eller Low Carb/Keto.

Kyllingepizzabund uden ost

Skal jeg sørge for din aftensmad?

Jeg har Keto madplaner til hele året – lavet med sæsonens råvarer. Du får fem ugers madplan komplet med indkøbsliste til hver uge. Slip for overvældelse, hovsa-løsninger og dyr takeout.

Se Keto-madplanerne her >>

Keto Madplan forår

 

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

4 kommentarer til “Kyllingepizzabund uden ost”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?




  1. Glæder mig til at lave denne 😊 Har du prøvet om den kan fryses efter tilberedning? Så jeg kan lave nogle stykker. Ville det gå, tænker du?

    Svar
  2. 5 stjerner
    Hej Jane,
    Først tak for alle de fine opskrifter. Jeg har lavet denne bund (tåler ikke mælk og ost) den er fantastisk god og min mand elsker pizza og var overrasket over, hvor godt den smagte med grønt på toppen og ost, på min bruger jeg lidt gærflager til at give en smule ostesmag :)
    Vi får vores lyst styret :)
    mange hilsner
    Anita

    Svar
    • Ej hvor fedt at høre – det er netop derfor jeg har lavet denne ostefrie version. Så dejligt at den kunne give lidt pizza-feel alligevel❤️

      Svar