Kontakt

Hej – dejligt at du gerne vil i kontakt med mig! Det første, du skal gøre er at læse hvad der står her på siden, fordi det øger vores chance for at nå hinanden♥

Jeg får virkelig, virkelig, virkelig mange henvendelser hver dag og for at øge chancen for, at du får det svar, du fortjener, er der forskel på, hvor du skal kontakte mig.

Derfor:

• Er du journalist?

Er du journalist, og vil du gerne lave interview, er du velkommen til at kontakte mig på: jane[snabel-a]madbanditten.dk

• Er du virksomhed og ønsker omtale af et produkt?

Jeg laver ingen kommercielle samarbejder og omtaler ingen produkter mod betaling.

• Har du købt et online produkt, som du har spørgsmål til?

Har du købt et af mine online produkter og behøver du teknisk hjælp til det, kan du kontakte support på denne adresse: support[snabel-a]madbanditten.dk

Det gælder også hvis du ikke kan finde det og har brug for at få det gensendt osv.

Jeg kan ikke supportere dit produkt her på bloggen og ej heller på Instagram, Facebook eller via Messenger. For at vi kan løse dit problem, skal du skrive til supportmailen.

Supportmailen er ikke til spørgsmål, som hvad du kan spise i stedet for avokado og lign. og jeg sætter pris på din forståelse herfor.

Har du spørgsmål til Keto, LCHF, en opskrift eller din livsstil?

For spørgsmål til LCHF eller KETO, til opskrifter eller livsstil  vil jeg super gerne høre fra dig her på bloggen.

Jeg læser alle kommentarer og prøver at nå rundt hver dag og svare. Det smarte ved, at vi tager dialogen her på bloggen er, at andre med samme udfordring kan få glæde af svaret også.

Jeg svarer ikke på personlige spørgsmål på mail eller tilbyder 1:1 rådgivning på mail, Instagram eller Messenger.
Jeg frabeder mig også høfligt, at du googler mit telefonnummer og ringer mig op. Jeg vil meget gerne hjælpe dig, men du skal skrive her på bloggen, hvis der er noget, du ønsker mit input til.
Jeg læser alle kommentarer og svarer indenfor 24 timer.

6.450 kommentarer til “Kontakt”

Skriv en kommentar

    • Du er automatisk logget ind efter køb. Og har du fået dig logget ud, har du fået mail med brugernavn og hvordan du opretter dit password og så er loginboksen øverst på siden til højre❤️

      Svar
      • Kære Jane
        Stort Tillykke med det nye site 🇩🇰
        Glæder mig til at gøre brug af det.
        Jeg har ikke modtaget mit login, efter tilmelding, men kan holde mig logget ind ind via linket i dit nyhedsbrev.
        De bedste hilsner
        Mette

        Svar
      • Hej Jane
        Jeg kan heller ikke logge mig ind – jeg har ikke fået nogen mail (har tjekket spam).
        Først tænkte jeg, at så er jeg nok ikke er blevet meldt ordentligt ind alligevel, men der bliver skrevet at min mail allerede er i brug 🤔
        Jeg nåede også at gemme et par opskrifter…men jeg kan ikke komme ind nu – skulle aldrig være gået ud 😉
        Vh Nina

        Svar
      • Hej Jane,
        Jeg har samme udfordring med adgangskode. Jeg er lige nu logget ind men ved ikke hvordan jeg logger på igen, og jeg har ikke modtaget nogen mail efter tilmelding (tjekket spam mm)
        Har også sendt en mail til plus@ men kan være flere kan få glæde af svaret her ☺️

        Svar
  1. Kære Jane:-)

    Jeg er blevet plus medlem og glæder mig næsten mest af alt over at jeg kan støtte dig lidt på denne måde, for jeg er storforbruger af din hjemmeside.

    Men jeg har et lille spørgsmål for jeg har gemt et par af mine yndlingsopskrifter og i det billede jeg ser af dem, så er der til højre et lille plus, et lille minus og et tal, hvad er din tanke med dette og hvordan skal det bruges?

    KH
    Mette

    Svar
  2. Hej Jane
    Jeg er i uge 1 i Ketougen. Get går godt og dine små råd der kommer med morgenmailen passer meget godt.
    I dag skrev du om sulten eller lækkersulten.
    Jeg må tilstå at din madplan gør at jeg ikke er sulten. Men for h.. hvor er jeg af og til lækkersulten
    PT klarer jeg den ved en skive ost og lidt salt, alternativt et æg og godt med salt.
    Er det en ok måde at klare lækkersulten på?

    Svar
    • Lækkersulten er primær vane og jeg synes, du gør helt rigtigt i at kvæle den med protein og salt. Du kan også prøve at lege lidt med måltidssammensætningen. Selv oplever jeg fx at en meget proteinrig morgenmad virkelig gør noget godt for sukkertrangen hele dagen. Melder trangen til sødt sig om eftermiddagen, drikker jeg et glas vand med en halv tsk salt og så tænker jeg ikke mere på det :)

      Svar
  3. Hej Jane
    Jeg har købt keto udfordringen, og ville gerne i gang meget snart. Har hentet appen Cronometer, men forstår ikke rigtigt hvad jeg skal gøre med hensyn til kalium, natrium og magnesium? Det er noget med at jeg skal taste nogle tal ind, men kan simpelthen ikke finde ud af hvor jeg skal gøre det.
    Kan jeg ikke komme igennem udfordringen uden at bruge appen???
    Vh Stina

    Svar
    • Hej Stina
      Du kan sagtens bruge grundprincipperne i Keto Udfordringen men selve kernen i den er jo at balancere mikronæringsstoffer for at opnå så lavt et kalorieindtag. Ellers er det jo bare kalorietælling, hvilket såmænd også kan være fint.

      Du indstiller dine værdier under Settings – Nutrient Targets – Mineral Targets og så finder du de tre på listen.

      Svar
      • Tusind tak for hjælpen, vil alligevel prøve at finde ud af Cronometer, så jeg kan gøre keto udfordringen på den rigtige måde.
        Tillykke med madbandittenPlus
        Vh Stina

        Svar
  4. Hej Jane
    Jeg har fulgt dit Keto forløb for 2 år siden, og er nu i gang igen. I den forbindelse er jeg stødt på en anden `keto-ekspert´, ved navn Deborah Murtagh, som siger noget om, at ikke bare er det vigtigt hvad du spiser, men også HVORNÅR du spiser det. Den tanke synes jeg ikke jeg er stødt på hos dig- eller har jeg misset noget?
    Dbh katrine

    Svar
    • Hej Katrine
      Ja, det er fordi det ikke er rigtigt😅 Måltidsfrekvens, antal måltider, hvornår man spiser osv. er alt sammen ligegyldigt, når man sammenligner det og deltagerne har det samme kalorie+proteinindtag. Så det vigtigste er at finde en rytme, der fungerer for dig.

      Med det sagt, er der mange der oplever strategier som indskrænket spisevindue (periodisk faste som fx 16:8) som en supernem vej til at holde kalorieindtaget nede. Mange Keto-entusiaster falder automatisk ind i den rytme, fordi de ikke er så sultne og derfor måske kun spiser to gange om dagen eller hopper et måltid over. Og det er super (forudsat at proteinindtaget stadig nås).

      Så helt sikkert opbakning til periodisk faste herfra, hvis du trives med det. Du opnår bare ikke noget, du ikke kunne opnå ved at spise dine måltider mere spredt ud (OG en lille stemme til at sprede måltiderne ud, hvis målet er muskelopbygning)

      Svar
  5. Hej Jane
    Jeg er ikke nørdet klimaaktivist, men vil gerne deltage i kampen for et bedre klima samt støt lokalt.
    Rigtig mange produkter i ketolivsstilen er importerede varer, fordi vi ikke kan producere dem selv i DK (div oste, avokado, olier, kokosmælk, seranoskinker mm).
    Er det muligt, at erstatte nogle af disse, med danske/nordiske produkter? Eller endnu bedre. Kunne du lave opskrifter/bøger, hvor de alle er udført med afsæt i lokale/nationale/nordiske/kort transporttid produkter? Det synes jeg vil være en spændende projekt. Håber du vil tage det i betragtning. Indtil da vil jeg fortsætte med at følge dine fremragende produkter.

    Svar
    • Hej Camilla
      Det vil jeg mene, at man sagtens kan. Keto er ikke så låst, som det kan lyde. Det handler jo om kulhydratrestriktion. Men hvad man hver især vælger at spise ligger jo frit for. Helt på samme måde som hvis man spiser fedtfattigt (og alle mulige andre kostretninger). Man kan spise fedtfattigt men spise masser af tropefrugter men man kan sagtens spise lokalproducerede varer i stedet. Så jeg ser slet ikke de to behov som modsatrettede.

      Svar
      • Tak for svar.
        Min udfordring her ligger i, hvad jeg kan erstatte med. Kender ikke danske produkter, der kan erstatte fx avokado. Kan du bare erstatte serano med dansk skinke? Hvad gør det ved smagen?
        Mange opskrifter er jo lavet ud fra smage det passer sammen. Men jeg må jo så prøve mig frem. Måske du alligevel kunne tage det med i dine overvejelser, når du i fremtiden skal opfinde nye retter.
        Mvh
        Camilla

        Svar
        • Nårh jamen jeg er ikke så meget erstatningstypen. Jeg er mere ‘spis noget andet’-typen. For som du selv er inde på, er en given opskrift jo lavet på en bestemt måde af en årsag. At begynde at erstatte giver næsten altid et ringere resultat, synes jeg. Jeg spiser fx mejerifrit og æggefrit tit. Og så spiser jeg helt enkelt bare nogle andre ting.

          Svar
  6. Hej. Jeg har købt dine bøger keto på 4 uger og keto. Og er nu kommet i gang :-) Jeg plejer at putte en god slat mælk i kaffen, kan jeg stadig det de første 4 uger? Og er det ok, at drikke et glas mælk hvis jeg vil følge “keto- kost”.
    Mvh Eva

    Svar
  7. Hej Jane.
    Mange tak for al den viden jeg har fået fra dine bøger, som er de eneste bøger som bor fast i mit køkken.
    Spørgsmål: Jeg synes at jeg læste et sted at du arbejdede på en betalings-log-in del af dine hjemmeside, hvor mange af dine opskrifter ville være, men nu med næringsindhold beregning tilføjet?
    Er det på vej, eller er det bare mig der håber eller forveksler det med noget andet? :-)

    Mvh
    Martin

    Svar
  8. Hej Jane
    Jeg forstår, at du benytter Lamberts Health Insurance plus. Det samme har jeg gjort de sidste 12-13 år, men desværre koster den nu det dobbelte hos Lamberts pga. Brexit – måske du kan hjælpe …?
    Bedste hilsner
    Karl Edvard

    Svar
    • Hej Karl Edvard
      Jeg ved slet ikke hvad Lamberts Health Insurance plus er🤷🏻‍♀️ Det er ikke noget, jeg benytter mig af. Mon du forveksler mig med en anden…?

      Svar
  9. Hej Jane
    Har luge et spørgsmål omkring salt – jeg er en af dem der får opkast fornemmelser når jeg får salt som f.eks opløst i vand – så mit spørgsmål er vil det være nok at dikke 2 kopper boullion om dagen ?
    Kh Linda

    Svar
    • Hej Linda
      Det er svært for mig at svare på, om det vil være nok, for det er jo et kontekstspørgsmål, der skal ses i helheden af din samlede kost og dit øvrige saltindtag. Men det lyder glimrende at bruge bouillon. Det er ofte nemmere at drikke og er endda dejligt at drikke her om vinteren, når det er koldt. Du kan starte med to kopper og se hvordan det går. Vær samtidig opmærksom på at få saltet din mad godt også. Brug gerne uraffineret salt såsom havsalt, himalayasalt osv. og ikke billig bordsalt. Så får du nemlig mineralerne med også.

      Svar
  10. Hej Jane.
    Jeg er igang med et Ketoforløb hos dig og det går rigtig godt. ❤️ Mit spørgsmål lyder sådan her.
    Jeg har været på dit forløb en gang før og det gik også rigtig fint. Jeg kom dertil hvor jeg ville faste og også det gik forrygende. Tror jeg var oppe på 3 eller 4 dage, men her gik det så galt. Jeg blev svimmel, min puls og mit blodtryk faldt helt vildt og jeg blev sygemeldt.
    Jeg er hjertepatient og får Ramipril og Carvedilol, er vel medicineret og har det ellers supergodt. Jeg er 68 år gammel. Det jeg vil høre er kan du med din erfaring sige noget om det der skete. Var det min elektrolytbalance der var ude af balance eller?
    Jeg stoppede i sin tid forløbet. Men nu føler jeg mig helt klar igen.
    Vh Marianne

    Svar
    • Hej Marianne
      Mener du, at du fastede i 3-4 dage? Det er altså ikke meningen, at man skal gøre det usuperviseret og du finder ingen steder, hvor jeg skriver at det er anbefalet. Faste er jo en tydelig U-formet kurve og mere er bestemt ikke bedre. Men ja, mit gæt vil helt sikkert være at det var elektrolytubalance, der gav dig den ubehagelige svimmelhed. Måske kan din medicin have spillet ind også men det har jeg ikke indblik i.

      Som jeg jo også skriver i starten af alle mine Keto-produkter, anbefaler jeg, at man har lægen med på sidelinjen ved medicin. Keto er en virkelig heftig kostintervention og nogle gange betyder det noget for medicinen og dosis. Jeg er jo ikke læge og har ikke indblik i den del.

      Jeg har skrevet lidt gode råd til at tage en konstruktiv snak med lægen her: Keto og sygdomme

      Svar
  11. Hej
    Min datter har fået konstateret tripple negativ brystkræft. Det vi har hørt er, at det er rigtig vigtigt, at gå på grøn keto kost. Der
    er ikke meget information om emnet på nettet og vi er så bange for at gøre noget forkert. Har du skrevet en kogebog eller har anden information om emnet. Jeg betaler gerne for råd og vejledning.
    Mvh Irene

    Svar
    • Hej Irene
      Hvor gør det mig utroligt ondt at høre om din datter😔

      Cancer og Keto er en meget speciel gren og det er langt udenfor mine kompetencer. Grøn keto ved jeg ikke hvad er. Det er ikke en term, der bruges i den videnskabelige litteratur. Når Keto har været undersøgt i forbindelse med cancer har det ofte været en terapeutisk ketogen diæt, som er meget, meget lav på kulhydrat, moderat på protein og høj på fedt. Her har man ved nogle cancertyper set at fx tumortilvækst (vist nok i hjernen) bremses, men man har ved andre typer cancer også set forværring. Jeg har desværre ikke indblik i hvad der gælder hvor.
      Det gør det jo dødsvært at navigere i for jer. Kunne det være en idé at spørge lægen? Fx sige: Jeg har læst at ketogen diæt er gavnlig ved nogle cancertyper. Ved du – eller kan du undersøge – om det kunne være til gavn her?
      Det ville jeg næsten synes var det bedste.

      Jeg ønsker din datter god bedring og håber, hun kommer sig på bedste vis❤️❤️

      Svar
  12. Hej Jane.
    Jeg er igen gået over til kost med reduceret kulhydrater men ikke i en form hvor jeg holder det så lavt at det kan kaldes ketose.
    Kan/bør man også her supplere med ekstra salt ?
    Og tak for din gode hjemmeside og opskrifter. I dag er det bl.a. blomkål med harissmør😊

    Svar
    • Hej Lise
      Ja i nogen grad vil jeg tro, at du stadig har brug for at have et øje på dit saltindtag. Især hvis din kost består af uforarbejdet mad. Uforarbejdet mad har et forsvindende lille saltindhold og dit behov vil formentlig stadig være en del højere. Jeg supplerer med ekstra salt altid og jeg spiser i omegnen af 50 g kulhydrat med dage op til 100 g. Jeg har det helt enkelt bedst sådan. Når jeg spiser Keto, spiser jeg svimlende mængder salt😅

      Svar
  13. Hejsa
    Jeg undrer mig lidt
    På listen over det man spise er der løg men ikke porrer.
    Løg har 8 g kulhydrat pr 100 g og porre har mindre, 5,7
    Spørgsmålet er. Er porre ok

    Svar
    • Ja helt sikkert. Er det en mulighed at du overtænker det hele lidt?😁 Jeg kan forsikre dig om at det hverken er løg eller porre, der kommer til at gøre forskellen mellem succes og fiasko her :)

      Det allervigtigste er at dit samlede kulhydratindtag for dagen er lavt. Jo lavere jo bedre. Du kan tælle dine kulhydrater eller du kan navigere efter de nemme retningslinjer. Det er lidt en smagssag, hvad man foretrækker. Selv gør jeg mest det sidste og er der noget, der ikke fungerer, tæller jeg i nogle dage for at se om der er noget, jeg skal være opmærksom på.

      Svar
  14. Hej! Jeg er en kvinde på 51 år som er meget fysisk aktiv hver dag, har en lav fedt%, spiser sundt men måske for lidt. Har flere gange forsøgt mig på Low Carb High Fat også Keto, men noget må jeg gøre forkert. Jeg oplever at jeg c.a hver anden dag bliver groggy, smattet og uklar i hjernen, og tænker jeg måske får for lidt kulhydrat eller fedt? Kan man være på Keto når man har en lav fedt%
    Jeg har læst på din side at salt er meget vigtigt, det har jeg ikke gjort det så meget i? Jeg har store søvnproblemer, og tænker der måske også kan være en sammenhæng her – noget gør jeg sikkert forkert.

    Svar
    • Hej Lene
      Den hjernetåge, du beskriver, ha helt sikkert med for lidt salt at gøre, og det er fuldstændig klassisk og lige efter bogen at du oplever det på dag 2-3. Det skyldes selvfølgelig også at din krop lige skal have produktionen af ketonstoffer op og køre (dem elsker hjernen) men det sker netop deromkring,

      Søvnproblemer på Keto kan sagtens have med utilstrækkeligt saltindtag at gøre også. Men hvis søvnproblemerne er generelle, er det formentlig ikke det.

      Man kan sagtens spise Keto med lav fedtprocent. Selv med lav fedtprocent vil du have 20-30.000 kcal lagret i fedtenergi. Men du har en opgave i at sørge for at spise nok fedt via maden, så du undgår at der tages fra dine egne lagre.
      Og en anden løsning er også at spise en bredere Low Carb-kost, som er både sundt og måske også lidt nemmere end Keto. For mange er det en superfin løsning også.

      Svar
  15. Hej Jane og co

    Nuuuj jeg er vild med det her – hvorfor filan har jeg dog ikke gjort det noget før – nåh bedre sent en aldrig❤️

    Der står nogle gange i mailen (Kickstart 2.0) at der er en medlemsside, hvor der er lagt link – jeg må være stæreblind, for jeg ved simpelthen ikke, HVOR jeg skal finde den side henne?

    Please hjælp mig🙏🏻

    Og igen tak!❤️

    Svar
    • Hej Pernille
      Medlemssiden er den side, du klikker dig ind på for at læse/lytte til dagens lektion. Inde fra lektionen kan du gå til forsiden og se hele siden og der er også link til den i din velkomstmail. Skriv til support@madbanditten.dk hvis vi lige skal sende dig de direkte links.

      Og megefedt at du er vild med det❤️❤️

      Svar
    • Hej Lis
      Uden at jeg selv er den store bager, vil mit bud være at det er fordi gær reagerer med stivelsen, (evt gluten?) i melet og ingen af delene finder du i bagværk uden mel.

      Svar
  16. Har du forsøgt at komme f.eks bagepulver i opskriften til pølsehorn for at få “brødet” til at hæve? Det samme gælder for dejen til pizzasnegle? Jeg har ikke selv prøvet nogen af opskrifterne men ville kaste mig ud i dem da jeg MANGLER hurtig-mad som bare lige kan kastes i en madpakke og så afsted…

    Er blot nysgerrig på om det er afprøvet og er et “duer ikke” ???

    dbh Christine

    Svar
    • Hej Christine
      Jeg oplever ikke at det gør den store forskel men min erfaring ud i bagning er virkelig ikke stor. Der sker i hvert fald ikke noget ved at tilsætte det, kan man sige :)

      Svar
  17. Hejsa
    Jeg har alle dine bøger og følger dine nyhedsbreve. Jeg har ikke sukkertrang og synes selv at jeg spiser efter princippet kød og grøntsager. Men jeg har svært ved at være vedholdende og taber mig slet ikke. Jeg er nu på 2. År, velmedicneret for lavt stofskifte og er 57 år hvilket måske også giver lidt ekstra udfordring. Mit spørgsmål til dig er, om du menerdit onlinekursus vil kunne hjælpe mig.

    Svar
    • Hej Liselotte
      Godt og relevant spørgsmål. Vedholdenhed er jo selve nøglen og det absolut vigtigste element. Selve kosten eller metoden er sekundær. På den måde kan man sige, at den bedste kost for dig er den, du kan holde.
      Vedholdenhed er derfor et langt stykke henad vejen en mental udfordring mere end det er en madmæssig udfordring. De mentale redskaber har jeg forsøgt at bygge ind i Kickstart-kurset. Så med de briller på synes jeg godt, at der kan være noget i det for dig. Samtidig kan kurset hjælpe dig til 6 ugers vedholdenhed fordi du hver morgen via dagens lektion bliver mindet om vores projekt. Hertil kommer den økonomiske faktor. Vi ved at kurser, der koster penge, performer bedre end gratis kurser. Du har helt enkelt investeret i dig selv og det skal ikke spildes. Så mit svar er overvejende ja, hvis vedholdenhed er det primære.

      Tænker du mere at der ligger noget i selve det, der ligger på tallerkenen og har du bare brug for at jeg fortæller dig hvad du skal spise for at vægten går ned men uden snak om vaner, mindset og tanker, er Keto kostplanen en mulighed.
      Det er lidt to forskellige ting at fokusere på og spørgsmålet er bare, hvilken du føler kunne være mest relevant.

      Håber det giver mening ❤️

      Svar