Kickstart

Kickstart dit vægttab med 6 ugers online kursus. Du starter hver dag med at læse eller lytte til dagens emne, som jeg sender dig på mail. Hver dag i 6 uger bygger jeg viden på og ved kursets afslutning er du den mest kompetente og selvkørende Low Carber.

6 ugers gradvis indføring i Low Carb / Keto

Kurset starter med en uges introduktion til generel ernæring og generel viden og forståelse for Low Carb og Keto. Det er i denne første uge, at vi støber det første fundament, som livsstilsændringen og vægttabet skal bygge på.

Efter den indledende uge følger fire uger, hvor jeg guider dig sikkert igennem omstillingen til en fedtforbrændende krop med fire ugers Keto. En Keto Kickstart, kan vi kalde det.

Når de fire uger er overstået, følger en bonus-uge, hvor jeg dels klæder dig på til ‘livet efter’ og dels hjælper dig afgøre, hvor du skal lægge snittet for din videre færd.

Skal du blive på Keto? Skal du øge kulhydratindtaget igen og i så fald med hvor meget og hvordan gør man?

Jeg sørger også for, at du klædes på til at navigere kommende udfordringer såsom kolesterolmålingen hos lægen, hvordan du rejser dig hurtigt og sikkert efter et tilbagefald, hvad du skal stille op med længere og demotiverende pauser i vægttabet og ikke mindst hvad du skal gøre, når vægtmålet en dag er nået.

Med andre ord følger jeg dig altså helt til dørs.

Keto Kickstart

Hvem henvender kurset sig til?

Kurset henvender sig til dig, der er parat til at gå til et vægttabsprojekt på en ny måde.

Det er til dig, der har forstået, at en kostplan ikke er det redskab, der kommer til at bringe dig i mål med et varigt vægttab.

Er det opskrifter og kostplaner, du har brug for, er min bog Keto på 4 uger bedre for dig.

Kickstart er til dig, der er parat til at tage et helt nyt ansvar for din livsstilsændring og som er parat til at gå nysgerrigt til opgaven, prøve ting af og evaluere, hvordan det fungerer FOR DIG. For du og din oplevelse er i centrum på det her kursus.

Kursets omdrejningspunkt er at bringe dig tilbage i en position, hvor du igen kan mærke din krop og hvor du igen tør stole på de signaler, den sender dig.

Kurset skal nemlig lære dig at blive indrestyret og selvregulerende. For kun på den måde kan vi skabe et varigt resultat. Vægttabsprocessen bliver altså en kærlig handling, som foregår i samarbejde med din krop.

Hvornår starter det?

Kickstart starter hver mandag. Uanset hvornår i ugen du tilmelder dig, starter kurset den førstkommende mandag.

Sidste chance for at tilmelde sig den kommende uges kursus er søndag aften. Tilmelder du dig mandag, starter dit kursus mandagen efter.

Men du har altså mulighed for at starte op, nøjagtigt når det passer dig bedst.

Når du tilmelder dig, får du velkomstmaterialet og så går kurset i gang den førstkommende mandag. Den første uge er en intro-uge, så du behøver ingen forberedelse og der er ingen panik. Stille og roligt guider jeg dig dag for dag igennem de seks uge

Fuld fleksibilitet – det er DIT LIV, dette kursus skal passes ind i. Ikke omvendt.

Hvad koster det?

Kickstart koster 1.197,-

Prisen er et engangsbeløb og gælder for samtlige 6 uger. Alt materialet beholder du også efter kurset er slut.

Er du klar til en Keto Kickstart?

KLIK HER for at læse mere og tilmelde dig

Og det med småt:

Kurset er beregnet til oplysning og kan ikke stå i stedet for lægebesøg eller vejledning fra kvalificeret sundhedspersonale med indblik i din helbredshistorik. Tager du medicin, anbefaler jeg, at du har lægen med på sidelinjen, da især Keto-fasen på kort tid kan give dig behov for hjælp til justering af dosis.

13 kommentarer til “Kickstart”

Skriv en kommentar

    • Desværre, vores system er så ufleksibelt at vi ikke kan starte deltagere op efter fristen er overskredet. Men tilmelder du dig i denne uge, starter kurset op på mandag❤️

      Svar
  1. Hvis man tilmelder sig kickstart kan man så læse på pc’ en og lytte på mobilen – og er det der bliver sagt det samme som det skrevne?

    Hilsen Lonnie

    Svar
    • Hej Lonnie
      Ja, du kan sagtens læse/lytte til materialet på forskellige enheder. Du får et password til en lukket side, hvor alt materialet frigives dag for dag og den kan du så logge ind på både med pc og mobil.

      De daglige lektioner findes i lyd og tekst og indholdet er helt det samme.

      Håber, det giver mening❤️

      Svar
  2. Kære Jane

    Jeg er en 54-årig kvinde i den værste overgangsalder! Jeg vil gerne varigt tabe 10 kg, og i det hele taget få det bedre (mere energi, overskud og færre hedeture). Det meste af min overvægt sidder i taljen og det er ikke til at holde ud! Jeg spiser kun fisk og fjerkræ. Vil det være en idé for mig at deltage og kan KETO hjælpe mig?

    Venlig hilsen Jette

    Svar
    • Hej Jette

      Ja, det kan du sagtens. Det vigtigste i Keto er at du har nogle animalske proteinkilder, så hvis du spiser fisk og fjerkræ – og måske æg også – så har du fint med muligheder. Det er fuld vegetarisk, der bliver for svær.

      Generelt ser jeg fin succes hos kvinder i overgangesalder med vægt og nogle, men ikke alle, er også så heldige at det lindrer symptomerne.

      Har du mon læst mine indlæg om overgangsalder? Ellers har jeg lige linket dem her:
      Vægttab og overgangsalder
      Keto og overgangsalder

      Svar
    • Galdesten (og sygdomme i det hele taget) ligger jo et stykke udenfor mit område (læs evt. om Keto og sygdomme), men jeg ved fra andre, der har problemer med galdeblæren eller fået den fjernet, at de løser det ved at trappe forsigtigt op med fedtindtaget i stedet for bare at hoppe ud i det fra dag til dag. Så en langsom indfasning virker til at være vejen. Mange har også glæde af fedttyper som kokosolie og MCT-olie, da de optages direkte i tarmen.

      Det er vigtigt at forstå, at det er den fedtfattige kost (dvs. stilstanden i galdeblæren), der har dannet selve stenene, men det er det pludselige fedtindtag, der kan provokere selve anfaldene. Normalt har galdeblæren derfor godt af det flow, der skabes, når man spiser en fedtholdig kost som Keto, men når der allerede forekommer galdesten fra tidligere, giver det mening at være ekstra forsigtig.

      Håber, det giver mening ❤️

      Svar
    • Hej Linn

      Jeg synes det ikke. Det er muligt i teorien at spise Keto som vegetar men jeg har svært ved at se det som en varig løsning.

      Keto er en meget specifik kost og det kræver animalsk protein for at lykkes med den kraftige kulhydratrestriktion. Det ville betyde at du skulle spise store mængder æg og/eller ost til alle dine måltider og jeg tror ikke, du ville synes, det var så fedt i længden.

      En mere liberal Low Carb kost tror jeg er et bedre valg – lidt som det, jeg har lavet et forslag til her: Low Carb Vegetar

      Svar
  3. Hej Jane.

    Jeg følger dit forløb på 6 uger og er i dag ved Kolesterol og Keto.
    Jeg fik testet mit Kolesteroltal for ca. 1 mdr. siden og min læge skrev at vi skulle lige snakke om kosten. Det var Triglycerider der var galt med.. Vi talte så efterfølgende i telefon og hun ved jeg spiser Keto, hvilket hun ikke bemærker.. Men hun vil gerne have jeg prøvede at skift mit smør ud med umættede, så som Avokado olie. Og så skal det testes om 6 måneder igen.
    Jeg drikker altid 1 Æggelatte om morgenen med 15 – 20 g smør. Har så nu prøvet med Avokado olie, men smager og mætter ikke så godt.
    Nu jeg så har læst dagens emne, er jeg slet ikke bekymret omkring smørret. Hvis jeg bare følger de anbefalinger du giver til før en ny Prøve.. Tænker heller ikke det er så slemt, da hun ikke nævner noget om medicin og samtidig at der skal gå 6 måneder til næste prøve..
    Er jeg helt forkert på den?

    De bedste hilsner
    Hanne

    Svar
    • Hej Hanne

      Du tænker på det at være fastende før prøven? For ja, hvis triglycerider er høje på Keto er det stort set altid, fordi man ikke har været fastende. Triglycerider er jo fedt og har man lige spist det, er det det man måler. Jeg er sikker på du vil se en forskel derefter. Vend tilbage til indlægget en uges tid før næste måling og bliv mindet om de ændringer, du lige kan foretage. Kaffe kan fx stimulere LDL (uanset kost) så at holde igen med kaffe i 3-4 dage før er også en idé. Det kan jeg ikke lige huske om jeg fik med i kursusmaterialet :)

      Om du har brug for at justere i fedttyperne er en smagssag, synes jeg. Selv er jeg fuldstændig rolig ved at spise smør, fløde, ost og fedtkant på kød men jeg ser heller ingen problemer i at foretrække olivenolie, avokadoolie osv. Ligesom du beskriver det, føler mig også mere mæt og tilfreds med en grad af mættet/animalsk fedt.

      Svar
      • Hej Jane..
        Mange Tak for dit svar.
        Det har givet mig tryghed til at fortsætte med Smørret ?

        Jeg er ikke den type der svømmer i fedtet, men bruger det som foreskrevet i dine skønne opskrifter og jeg holder mig for det meste mæt fra min Æggelatte og frem til Aftensmaden, spiser sjældent imellem der og genere mig ikke at mærke lidt sult sidst på eftermiddagen ?

        Vedr. Materialet, så er der nævnt Kaffe?
        men det eneste Kaffe jeg får, er de 2 tsk. Instant kaffe til min Æggelatte.
        Er ikke Kaffe drikker i almindelighed, men kan godt lide det på den måde ?

        God dag til dig ?

        Svar
  4. Min svigerdatter ønsker sig sådan et kursus, er det så hendes navn og e-mail, der skal stå der, eller hvordan gør jeg når det skal være en julegave.
    Vh. Henriette

    Svar
    • Hej Henriette

      Sikke en fin idé❤️ Lige nu er det sådan at kurset starter den førstkommende mandag efter køb men hvis det er en gave, skal hun vel først starte efter jul/nytår, ikke?

      Hvad siger du til at vi i stedet laver et gavekort, som du kan give hende og når hun så er klar til tilmelding og start, betaler du for det? Skriv til os på [email protected] så kan vi hjælpe med at lave selve gavekortet.

      Svar
    • Hejsa. Jeg mangler inspiration og et kærlig spark bagi. Min bmi er 32, 164cm høj og 87,7kg. Jeg har fået en diagnose, PTSD, og mit overskud er op og ned.
      Og jeg er så ked af det, fordi jeg spiser forkert og af og til lidt for meget.?? jeg ønsker at være god ved min krop og elske / pleje den. Håber du mener jeg kan være en kandidat.

      Svar
      • Det tror jeg da bestemt, du ville.

        Det kurset kan tilbyde dig er at du gradvist dag for dag klædes på med de ting, der er relevante for dig at vide eller forstå for at få succes med vægttab på Low Carb/keto. Mange oplever det som mindre overvældende end at skulle sætte sig ind i det hele på én gang. Her skal du bare læne dig tilbage og følge med i de daglige lektioner (ca. 10 minutter pr. dag)

        Svar
  5. Kære Jane
    Skal man købe begge bøger, hvis man starter på et kickstart forløb, eller er det materiale der er med, vurderet til at være nok til alle ugerne?
    /Mette

    Svar
    • Hej Mette
      Du behøver ingen af bøgerne men de kan fint bruges som supplement, hvis du gerne vil det. Men der medfølger mere end 100 opskrifter i kurset, så du er også fint dækket ind med det.

      Men jeg vil også lige forsigtigt nævne, at Kickstart ikke er et ‘følg denne kostplan’-kursus. Det er et kursus, der lærer dig at spise Keto gennem enkle retningslinjer og gennem at genoprette tilliden til din krop, så du igen kan stole på dens signaler og navigere efter dem. Målet er at blive indrestyret fremfor at være styret af eksterne regler, opskrifter, planer osv.

      Vil du bare have opskrifter og faste kostplaner er min bog Keto på 4 Uger et bedre og billigere valg, synes jeg: https://www.madbanditten.dk/keto-paa-4-uger/

      Svar
  6. Kære Jane.
    Jeg er en 70 årig overvægtig rask kvinde. Vægt 97kg.
    Jeg har kæmpet med overvægt on/off i mange år. Har næsten prøvet ALT. Men hver gang faldet tilbage i sukkerfælden igen.
    Har læst om Keto og det du skriver, og er blevet intetesseret i Keto.
    Jeg har købt bogen Keto 4 uger, og er startet for 2 dage siden. Men jeg er alene om det og behøver noget støtte fra dig.
    Derfor tilmelder jeg mig dit on line kursus.
    Kh Kirsten

    Svar
    • Godt for dig, Kirsten. Så får du i hvert fald en rigtig god og solid start. Jeg er sikker på at du kommer til at opleve det som meget nemmere end du tror :)

      Svar