Keto på 1 side

Keto på 1 side til at hænge op på køleskabet

“Kan du ikke samle alt det vigtigste om KETO på bare én side? Så kan man hænge den op på køleskabet og hele tiden lige blive mindet om, hvad man egentlig har gang i.

Jo, god idé.

Og det er lige det, jeg har lavet her.

KETO til køleskabet + KETO-serie i 5 afsnit

Samtidig er det også altid så svært for mig at fatte mig i korthed, så derfor endte jeg også med at lave en KETO-serie i fem afsnit.

Og jeg vil gerne tilbyde dig at modtage begge dele direkte i din indbakke.

Hvis du skriver dig op herunder, får du din egen ALT om KETO Printable med det samme og de følgende fem dage, får du en mail fra mig med fem forskellige KETO-temaer, der forhåbentlig gør dig klogere og/eller motiveret til at give det KETO skud.

Klik her for at få den tilsendt på mail:

Ja tak – send mig begge dele!

Skulle du ønske ikke længere at høre fra mig på mail, kan du altid afmelde dig igen og på den måde kan vi gå lykkeligt hver til sit.

Er du allerede tilmeldt mit nyhedsbrev, skriver du dig bare op med den samme e-mail for at modtage disse ting,

God fornøjelse!

Hey, læs lige her!

Det er ikke nok at lægge en kommentar med ‘ja tak’ herunder. Du skal rent faktisk klikke på linket, hvor der står ja tak. Linket får du igen her:

Klik her, hvis du ønsker at modtage Alt om KETO på 1 side

60 kommentarer til “Keto på 1 side”

  1. Jeg har levet efter lchf i 6 uger og trives med det.

    Men jeg har “kun” tabt 4 kg, kan godt have tabt yderligere et kilo en dag på vægten, men næste dag er den igen gået op og jeg bruger den næste uge på, at få vægten ned igen! Hvorfor? Jeg spiser hver formiddag, stort set, 3 spiseskefulde græsk youghurt 10% med 2 teskef. jordnøddesmør. Spiser ofte ikke noget særligt om eftermiddagen, måske lidt fetaost, nogle oliven eller et par skiver fed ost, og om aftenen spiser jeg kød (kotelet, kylling/skinkesnitzel, laksekottelet el. lign.) med grønsager, ofte i ovn med fløde el. ost efter opskrift. That’s it. Hvorfor taber jeg mig ikke mere? Har lyst til at prøve din 4 ugers plan – ville jeg tabe mig så, tror du?

    • Ja, du vil nok i hvert fald opleve at mine anbefalinger er noget anderledes end det, du spiser nu.

      Den kost, du beskriver, er ikke godt for dit helbred på langt sigt. Du mangler protein og vil miste værdifuld muskelmasse, hvilket vil have negativ effekt på din forbrænding.

      Selve vægten og dens udsving kan du dog ikke rigtigt regne så meget med. Det kan du læse om her: https://www.madbanditten.dk/2019/10/21/vaegten-staar-stille-paa-keto/

    • Det er jo perfekt, men du skal selv klikke på linket og tilmelde dig – før det kan jeg ikke sende dig noget :)

  2. Hej! Jeg kan godt lide dine principper og har købt en 5 ugers madplan. Jeg er alene og 75 år, så jeg skal ikke tabe 25 men en 5-6 kg. Dejligt hvis alle opskrifter var til 1 person. Det ville gøre det hele nemmere. Jeg kan ikke tåle nødder og stenfrugter, f.eks. avokado og svampe. Har du nogle forslag til udskiftning.
    Mvh Lissi Andersen

  3. Jeg er glad for konceptet. Prøver at leve efter det.
    Mine bøger, som du har lavet, er i Danmark og jeg er nu på Grønland og har brug for en reminder

    • Det er glimrende Jeanne men du skal selv skrive dig op til at modtage denne. Det er ikke nok at lægge en kommentar her.

  4. Hej Jane

    Jeg skal starte med keto for at sætte gang i en ny livsstil.

    Hvilken af dine bøger vil du anbefale først?

    Mange tak for dig og din side.

    Vh Charlotte

    • Hej Charlotte
      Det afhænger lidt af hvilken type du er. Min første Keto-bog (den sorte) er en slags grundbog, synes jeg. Principielt synes jeg, alle bør læse den for at få en god grundforståelse for Keto og hvad det gør ved forbrændingen og kroppen.

      Men jeg kan også konstatere at ikke alle orker alle de forklaringer og bare gerne vil vide, HVAD de skal gøre. I så fald er den nye, Keto på 4 uger, et godt valg. Begge indeholder opskrifter og kostplaner osv. Du kan se en hurtig oversigt over forskellene her: https://www.madbanditten.dk/keto-boeger/

    • Ligevægtsindtag kan være svært at udregne. At sigte efter at din daglige forbrænding er et sted mellem 1800-2200 kcal er nok ikke skudt helt forbi.

  5. Vil du godt hjælpe hvor meget skal jeg spise af fedt – protein – kh for at tabe 10- 15 kg
    Rita

  6. Hej Jane
    Min mand og jeg har lige købt din nye bog og er startet med din 4 ugers madplan. Er meget begejstret for dine opskrifter og har nu fulgt den 3 dage.
    Vi ønsker begge af tabe os.
    Min mand cykler ca. hver anden dag ml. 40-70 km. forbrænder ml. 1000-1200 kalorier pr tur.
    Idag er han ude at cykle og brænder totalt ud efter 30 km. Hvordan skal han tackle det? Han plejer at drikke en dunk med energidrik under træningen, men det droppede ham ift. At begrænset kulhydrat indtaget..mvh. Trine

  7. Hej!

    Jeg har et KÆMPE problem.
    Vil rigtig gerne tabe mig og finde en kur, som passer til mig.
    Er ekstrem kræsen, hvad angår grøntsager og jeg HADER, at lave mad.
    Og jeg mener virkelig HADER, at lave mad.
    Har forsøgte rigtig mange gange, at tage mig sammen og begynde at diske op, med både det ene og det andet, men jeg giver op, næsten inden jeg er startet.

    Er der nogle opskrifter, som ikke tager halve eller hele timer og som ikke kræver flere (hundrede) ingredienser, for at få noget at spise?

    Venligst
    Lonni

    • Kæmpe JA og jeg tror du vil elske KETO for det. Det kan gøres SÅ nemt. Tag et kig på min bog Keto på 4 uger: https://www.madbanditten.dk/keto-paa-4-uger/ Nemme opskrifter, få ingredienser og kort tid i køkkenet.

      Dog vil jeg sige, at ‘opskrifter’ altid vil være mere komplicerede end det mad, du selv bare laver. Fx kan et måltid fint være en dåse makrel, to kogte æg og lidt mayo men hvis sådan en opskrift ville mit forlag aldrig tillade kom med i en bog.

  8. Hej Jane

    jeg kunne rigtig godt tænke mig, at prøve Keto madplanen, dog skal det siges at jeg har et par gigtsygdomme og spiser derfor IKKE kød fra gris, ko og heller ikke kylling ( altså spiser jeg kun fisk og skaldyr), samtidig begrænser jeg RIGTIG meget mit indtag af mælkeprodukter også, da de går lige i mine led og giver strålesmerter. Så drikker mest plantebaseret eller laktose fri fløde og cremefraiche feks, samt spiser jeg ost er det kun fåre ost, som kroppen ikke på samme måde reagere på.

    Spørgsmålet er om det vil give mening at jeg på nogen måde går på evt Grøn Keto? ved jo at jeg skal være ganske opmærksom på alle mine kulhydrat- og proteinkilder når jeg starter en vegetarisk keto-diæt.

    Har du madplaner som kunne passe til mig ?

    Mange hilsner
    Gitte

    • Jeg synes sagtens at en keto-kost, hvor du tilpasser det til din situation kunne være en idé. Som beskrevet her: https://www.madbanditten.dk/keto/forskellige-typer-keto/
      Det kunne også være interessant hvad en måned på ren carnivore kunne gøre for dig. Mange interessante anekdoter fra udlandet på det på netop gigtsygdomme og andre autoimmune lidelser.

      Mit arbejde favner som regel så bredt som muligt og jeg laver ikke rigtigt niche-ting til så specifikke situationer. Jeg har Low Carb Vegetar-e-bogen men jeg tror ikke den vil være helt velvalgt for dig heller. Nemmest er helt sikkert at lave din egen plan, hvor du tager udgangspunkt i din unikke situation. Lav fx en plan for 1-2 uger og kør dem i rotation til du er faldet godt ind i det. Så kan du begynde at udvide mulighederne lidt. Men jeg synes, det er så fint at holde det helt enkelt i starten.

      Rigtig god fornøjelse.

  9. Hej Jane.

    Super lækre opskrifter, keto fungere så godt for mig.

    har været igang med et langt vægttab, og var ved at køre død.

    Så stødte jeg på Keto, og det er jo fantastisk, det fungerer så godt! første uge har jeg tabt mig 2,8 kg. det giver blod på tanden, og så er det jo endnu bedre at man kan spise alt det som er “forbudt” når man skal tabe sig, super skønt!

    det her er min vej!

    tak for dig og dine lækre opskrifter! <3

  10. Den vil være så fin at hænge på køleskabet..
    Specialt i disse tider, hvor køleskabet bliver åbnet, lidt for ofte

  11. Hej Jane,

    Jeg har brugt dine LCHF opskrifter i en længere tid, men kender ikke til KETO.
    Jeg vil gerne høre mere om KETO og have den plan til køleskabet, da det visuelle er det der hjælper mig mest.
    Er det muligt at være “næsten vegetar” og leve KETO? Jeg ønsker ikke at bruge okse eller svinekød, er det ok at tilberede kylling og lam i stedet for?
    Jeg glæder mig til at høre fra dig,

    De bedste hilsner
    Karine

  12. Har lige købt og modtaget KETO madplan 4 uger, og nøj hvor jeg glæder mig til at komme igang med alle de lækre opskrifter, og påsken under disse vilkår vi må holde den under, er perfekt til at afprøve en masse af dem

    • Det er dejligt at du skriver ja tak men der sker ingenting, før du selv klikker på linket, hvor der står JA TAK :)

  13. Hej Jane
    Jeg er hoppet med på Keto og har nu været i gang i 10 dage og har tabt 5 kg. Jeg har de sidste mange år lidt voldsomt af væske i kroppen, hvilket nok kan forklare de tabte kg. MEN ingen tvivl om, at kulhydraterne er min fjende, for nu hvor jeg har fjernet dem har min krop det bare så meget bedre. Nu skal hovedet bare følge med, for sådan en ændring bliver ikke adapteret over en nat.
    Jeg har overhovedet ingen problemer med fedtstofferne, men jeg kan godt gå lidt kold i det grønne når jeg spiser, men bliver ret hurtigt sulten igen. Har du et godt bud på, hvordan jeg tackler det?

    • Dejligt Dorthe. Og det er så rart at slippe den væske.

      Hvor meget og hvor lidt grønt du vil spise, kan du gøre som du vil. Prøv evt. at læse her: https://www.madbanditten.dk/keto/forskellige-typer-keto/
      Og det behøver ikke være spor avanceret. Lidt snittet salat/kål, dampet broccoli, letkogte bønner osv. Jeg gør tit ikke mere ud af det end det.

      Din kommentar om fedtstofferne starter lidt alarmklokker hos mig. Vi er ikke ude i sådan noget Lifesum-keto, vel?

      • Ja da, det handler selvfølgelig om KISS = keep it simple (stupid) ligetil og nemt, tusind tak.

        Det jeg vil sige med fedtet, er at jeg ingen problemer har med indtag af dette, som andre der kan være lidt fedtforskrækkede. Så nej jeg prøver meget at navigere i at der er nok til mæthed, men heller ikke for meget. Når jeg får grøntsagerne til at køre, og være lidt mere obs. på mængderne af protein så håber jeg, at jeg bliver mere mæt og ikke skal være sulten 1 time efter et måltid.
        Der er lidt, der skal læres :-)

  14. Hej,

    Jeg har et par spørgsmål:

    Jeg har været i keto i 3 uger – men igår gik det galt for mig og det kan aflæses på ketostix. Hvad betyder det for mit videre forløb? Er processen med at blive keto adapteret nu nulstillet så de sidste tre uger er spildt? Og skal jeg igennem keto-flu igen?

    Tak for svar. :)

    • Det kan man slet ikke sige så præcist men det er nok sikkert at sige, at det i hvert fald ikke har hjulpet dig på vej. Sket er sket. Du er kun et måltid væk fra din næste gode beslutning. Ingen grund til at gøre det til mere end det :)

    • Fedt Lis, men du skal tilmelde dig selv via linket i indlægget for at modtage noget :)

  15. jeg har skiftet rugbrød ud med dine spinatwraps og spidskålblade som underlag til pålægget. Har nedsat aftensmads portionenstørrelsen og undgår pasta og ris. Siger nej til kagen ved kaffebordet og har selv en minifrikadelle med. Jeg har tabt Ca 3 kg på 1,5 måned, og oplever ikke den store nedsmeltning af energi mere. Kaffen med kokusfedt og havremælk er også fint til at holde hjernen i omdrejninger. Træls så mange tag selv borde ( eks. Moesgård museum m.fl. )er spækket med kulhydrater. Jeg har din Ketobog og slår ellers opskrifter op på nettet.

    • Fedt Hanne, sikke mange gode byttehandler. Næste stop er at droppe den havremælk. Så bringer du dig endnu nærmere Keto??

    • Det er super, men du skal lige selv klikke på linket, hvor der står ‘Ja tak…’ og skrive dig op.

  16. Hvis man ikke spiser så meget kød – kan man så ombytte proteinkilden til en anden form for protein end kød, men stadig få samme effekt af keto ?

  17. Vi overvejer kraftigt at starte op på keto herhjemme, men da vi har delebørn er vi i tvivl om hvor vidt børnene kan være med på keto, da de får alm. kost hos de andre parter…. hvad r vi??☺️

    • Keto er helt almindelig mad og børn kan fint spise med og supplere med kartofler, ris, rugbrød osv??

  18. Hej Jane .
    Jeg har lidt af migræne i mange år kan jeg spise mig ud af det og
    Jeg vejer også for meget .
    Hvor skal jeg begynde
    Vh Hanne

  19. Hej Jane.
    Jeg er SÅ træt af de ekstra kilo, jeg slæber rundt på og glæder mig til at komme i gang med at tænke mad og spise på en ny og bedre måde :)

  20. Hej Jane

    Under faldgruber på din plakat skriver du noget med fløde i kaffen og ingen snacks mellem måltiderne. Skal det forstås som, at man skal undgå fløde i kaffen og helst bare drikke den sort, eller er der andre forslag? Ift. snacks mellem måltider, skal man helst helt undgå det, eller er ‘KETO-snacks’ ok mellem måltiderne, hvis sulten melder sig?

    • Ja, selvfølgelig kontekstafhængigt men hyppige faldgruber, der spænder ben for vægttab er at man drikker sit kalorieunderskud op i kaffe med fløde eller spiser det op i snacks mellem måltiderne.

Der er lukket for kommentarer.