KETO kostplan med indkøbsliste

En Keto kostplan til vægttab med indkøbsliste – er det lige det, du har brug for at komme i gang? Så er du kommet til rette sted. Jeg har nemlig lavet en supernem Keto-kostplan, der er lavet til at være realistisk og skabe resultater i en fart.

Den nemmeste Keto-kostplan på markedet

Keto kostplanen er bygget op omkring 27 ultra-nemme og simple madforslag, som du skal bruge som dine basis-måltider. Se dem som Ketos pendant til skålen med havregryn eller rugbrødsmadderne, som du spiste i dit tidligere liv.

De simple og enkle måltider er dem, vi spiser flest af. For vi har allesammen et liv, der skal leves udenfor køkkenet. De simple opskrifter kan vi så veksle med, at vi ind imellem laver lækrere og mere kreative retter i køkkenet.

De simple måltidsforslag har jeg brugt til at lave fem forskellige kostplaner med indkøbslister til.

Vi taler altså komplet kostplan til alle dagens måltider, 7 dage i ugen. Komplet med indkøbsliste.

Det bliver ikke nemmere!


Keto kostplan til vægttab

Konceptet er Keto til vægttab. Dvs. at kulhydratindholdet er holdt helt lavt (max 20-30 g pr. dag), protein er i centrum for at sikre så næringsrig kost som muligt og for at beskytte mod tab af muskelmasse, imens du taber fedt, og fedtindtaget (dvs. kalorieindtaget) er holdt i et leje, hvor vi sikrer, at vi forbrænder fedt fra kroppens egne depoter og ikke kun fra maden.

Kostplanen følger mantraet kød, grøntsager og fedt – til alle måltider. Men helt enkelt. Tænk spejlæg og avokado. Hakkebøf, broccoli, smør. 

Tænker du, at ‘det kunne du sgu da lige så godt selv have fundet på’, har du helt ret. Der er INTET fancy eller avanceret i denne kostplan.


Kostplan til dig, der vil have det ULTRA-nemt

Keto kostplanen er bygget op om, at du spiser de samme måltider flere dage i træk. Det er et strategisk og veldokumenteret kneb til at få styr på appetitten og undgå overvældelse.

Vil du gerne have stor variation i din kost og spise kreative og spændende retter hver dag, skal du i stedet vælge at følge kostplanerne i min bog Keto på 4 uger.

Forstår du derimod, at de simple basis-måltider er et supereffektivt redskab til at opnå appetitnedsættelse, regelmæssighed og kalorieunderskud i en travl hverdag, er Keto kostplanen her til dig.

Alle måltidsforslag, kostplaner og indkøbslister er til 1 person.

Keto kostplan til vægttab med indkøbslister

5 forskellige strategier

Der er fem Keto-kostplaner med indkøbslister med i produktet og de repræsenterer forskellige grader af enkelthed og variation. 

  • Kostplan 1: Repetition & tryghed
  • Kostplan 2: Nem hverdag & fleksibel weeekend
  • Kostplan 3: Repetition & variation
  • Kostplan 4: Fleksibelt men realistisk
  • Kostplan 5: Til dig med frokostordning

Min tanke er, at man prøver kræfter med de forskellige strategier på en måde, hvor jeg har sørget for al planlægning og herefter laver man sin egen plan med de retter, man synes fungerer og med det niveau af enkelthed/kompleksitet, man foretrækker.

Det helt overordnede mål er at vise, at alle, som ønsker at spise Keto, kan få succes med Keto. Uanset hvordan deres liv og hverdag i øvrigt ser ud.


Hvem er den lavet til?

Keto-kostplanen har jeg lavet:

  • til dig, der gerne vil have et fast oplæg at starte ud fra, som er 100% realistisk
  • til dig, der synes at Keto virker svært og overvældende og som tiltrækkes af at holde det så enkelt som muligt
  • til dig, der har efterspurgt en indkøbsliste, så du bare kan købe ind og vide, at der nu er styr på alle måltider i den kommende uge
  • til dig, der ikke har nogen intention eller interesse i at tilbringe dit halve liv i køkkenet, men som bare gerne vil have noget mættende og sundt på tallerkenen i en fart 
  • til dig, der er ok med at spise de samme måltider flere dage i træk og slippe for beslutningsudmattelse

Dvs. at den IKKE er til dig, der gerne vil spise en hel masse forskelligt, og som gerne vil tilbringe timevis i køkkenet med at lave spændende og kreative retter. Eller det kan du sådan set godt gøre som en del af Keto-kostplanen. Men grundmåltiderne er baseret på enkelthed og regelmæssighed.

Bliver du provokeret ved tanken om at betale for at få at vide, at du skal spise de samme tre spejlæg til morgen hver dag og den samme hakkebøf til frokost, er planen IKKE til dig.


Enkelthed og regelmæssighed… forklar lige det…

Enkelthed og regelmæssighed er måske ikke det mest sexede budskab, men det er til gengæld super effektivt, og jeg tilskriver det en stor del af min succes med at spise sådan her i mere end et årti.

Det har altid undret mig, at folk, der har spist havregryn til morgen og rugbrød til frokost hver dag i mere end 30 år, pludselig forventer enormt meget variation, når de vælger kulhydraterne fra. Hvorfor ikke bare spise noget kulhydratfattigt men stadig køre enkle og genkendelige måltider?

Skønheden i det enkle og i regelmæssigheden er, at hjernen godt kan lide det. Måltidet er forventeligt, du kan lave det i søvne, du ved, hvordan det fungerer i din hverdag, hvordan føles at spise det, og hvor længe det mætter.

Du slipper for at bruge ressourcer og tankevirksomhed på at skulle tage stilling, vælge til og fra og vurdere mængder og sammensætning, for de ting er allerede på plads. 


Hvad indeholder Keto-kostplanen?

Keto kostplanen er bygget op om 27 ultra-nemme måltidsforslag, som alle er afbilledet og energiberegnet (kalorier, kulhydrat, protein og fedt)

Keto-kostplanen indeholder 24 sider i alt fordelt på:

  • Kort introduktion til konceptet i Keto kostplanen
  • Kort introduktion til Keto som kostretning
  • 27 supernemme måltidsforslag
  • 5 komplette kostplaner (morgenmad, frokost, aftensmad) med indkøbslister
  • svar på de oftest stillede spørgsmål
  • no bullshit retningslinjer for at sikre din succes.

Kan Keto kostplanen kombineres med andre opskrifter?

Ja, det ville være helt oplagt at kombinere de ultra-nemme måltidsforslag med de mere spændende opskrifter fra enten mine Keto-bøger eller fra De bedste fra Madbanditten. De indeholder energiberegnede opskrifter, der gør det nemt at holde øje med dit daglige indtag af kalorier, kulhydrat, protein og fedt.

keto kostplan

149 kommentarer til “KETO kostplan med indkøbsliste”

Skriv en kommentar

  1. Hej Jane
    Da jeg har allergier vil jeg høre om man kan bruge kostplanen når man ikke spiser nødder, mandler, kokos (inkl olie), skaldyr og en hel del fisk? Det er så ærgerligt at få 27 måltidsforslag og kun kunne bruge de fire eller fem af dem…

    Svar
    • Hej Anne
      Det er sjældent optimalt med standardprodukter, når man selv har mange individuelle hensyn at tage. Så det afhænger lidt af hvor villig du selv er til at bytte ud og lave om. Der er stort set ingen nødder i Keto kostplanen, for kulhydraterne bruges næsten udelukkende på grøntsagerne men der er fisk og skaldyr. Det ville du selv skulle bytte til en anden proteinkilde. Altså hvis der fx er laks og råkost som forslag, så skal du selv bytte laks til kylling, bøf eller hvad du nu foretrækker.

      Håber, det giver mening ☺️

      Svar
      • Hej Jane,
        Det giver god mening.
        Jeg har nu downloadet din plan og den ser god ud!
        Glæder mig allerede til at afprøve diverse ting.
        Det var dejligt at se en opskrift med torsk :-)
        Til info lagde jeg mærke til, at torsken ikke var med på indkøbslisten, sikkert bare en fejl.

        Svar
    • Hej Nette
      Der indgår aldrig gluten i mine opskrifter. Måltidsforslagene i denne kostplan indeholder meget lidt mælkeprodukt, men der er en lillesmule ost i enkelte af forslagene og cremefraiche i en enkelt også.

      Svar
    • Hej Henning
      Det er en ebog, der leveres på mail. Jeg har netop lavet den som en lille ‘protest’ mod at jeg i en fysisk bog udgivet af mit forlag, ikke kan få lov at viderebringe så enkle madforslag, som der er i denne. I kogebøgerne skal det være mere ‘opskrifter’. Det er her er alt for enkelt til en bog ;)

      Svar
  2. Jeg har købt og betalt bogen via MobilePay men systemet bad ikke om min adresse, hvilket jeg synes er underligt ? Vh. Vivian Ree

    Svar
    • Hej Vivian
      Dette er ikke en fysisk bog. Det er en e-bog, der leveres på mail. Jeg har netop lavet den, fordi denne er så enkel, at min redaktør på forlaget aldrig ville tillade mig at lave noget så enkelt i en fysisk bog.

      Svar
  3. 5 forskellige strategier – er de med i den kostplan man køber?

    Der er fem Keto-kostplaner med indkøbslister med i produktet
    og de repræsenterer forskellige grader af enkelthed og variation.

    Kostplan 1: Repetition & tryghed
    Kostplan 2: Nem hverdag & fleksibel weekend
    Kostplan 3: Repetition & variation
    Kostplan 4: Fleksibelt men realistisk
    Kostplan 5: Til dig med frokostordning

    Svar
    • Ja netop, de er alle med. Det er mere for at sige, at det er ikke tænkt som en 5 ugers kostplan, hvor man følger uge 1 først og dernæst uge 2, 3, 4 osv. Eller det kan man selvfølgelig godt, men det er mere tænkt som et forslag til hvordan man kan sætte det op med forskellige grader af enkelthed og fleksibilitet.

      I nogle af ugerne spiser man fx det samme i hverdagene, hvilket vil hjælpe dem, som bare skal have det helt nemt, mens der i andre uger er mere fleksibilitet og rotation.

      Håber, det giver mening☺️❤️

      Svar
  4. Hej
    Jeg spiser min morgenmad i bilen på vej til arbejde, så derfor skal det supernemt at håndtere. Er der morgenmadsopskrifter der tillader dette?
    Mvh Stine

    Svar
    • Hvis du mener fx kød- og æggeretter som du kan spise fra en bøtte i bilen, så ja.
      Hvis du mener yoghurt, skyr, brød og bulletproof coffee, så nej :)

      En mulighed er også at gøre morgenmaden klar dagen før og så stå måske 10 minutter tidligere op for at kunne sidde ved bordet og spise den. Så slipper du i hvert fald for at skulle bakse med det i bilen.

      Svar
      • Tak for svar.
        Jeg har ikke så gode erfaringer med at tage mig tid til at spise inden jeg skal ud af døren med to børn. Det ender altid med at blive nedprioriteret (stress). Og nu hvor jeg har en halv time i bilen, har det fungeret med at spise morgenmaden i bilen, hvor det også har bevirket at jeg bedre kunne holde mig frisk og årvågen på turen. Det kunne godt være at sidstnævnte blev mindre relevant, når mit blodsukker bliver mere stabilt. Herefter ville jeg nok medbringe morgenmaden til arbejde eller helt skippe den. Men indtil det punkt nåes, vil jeg nok have brug for maden i bilen :-)

        Svar
        • Superfint. Det gælder jo også mest om at finde det, der lige kan fungere i hverdagen og få det bedste ud af det ❤️

          Svar
  5. Hej
    Jeg ser at rigtig mange af dine opskrifter er med avokado. Hvad kan man erstatte det med når nu man er allergisk overfor avokado?
    Pft!
    Mvh Malene

    Svar
  6. Hej.
    Jeg har dine bøger, men mangler kostplan til hele dagen. Det du tilbyder nu, er det en bog man får tilsendt, eller er det pr. e-mail ? Jeg orker nemlig ikke at printe mere,
    VH Kirsten.

    Svar