KETO kostplan med indkøbsliste

En Keto kostplan til vægttab med indkøbsliste – er det lige det, du har brug for at komme i gang? Så er du kommet til rette sted. Jeg har nemlig lavet en supernem Keto-kostplan, der er lavet til at være realistisk og skabe resultater i en fart.

Den nemmeste Keto-kostplan på markedet

Keto kostplanen er bygget op omkring 27 ultra-nemme og simple madforslag, som du skal bruge som dine basis-måltider. Se dem som Ketos pendant til skålen med havregryn eller rugbrødsmadderne, som du spiste i dit tidligere liv.

De simple og enkle måltider er dem, vi spiser flest af. For vi har allesammen et liv, der skal leves udenfor køkkenet. De simple opskrifter kan vi så veksle med, at vi ind imellem laver lækrere og mere kreative retter i køkkenet.

De simple måltidsforslag har jeg brugt til at lave fem forskellige kostplaner med indkøbslister til.

Vi taler altså komplet kostplan til alle dagens måltider, 7 dage i ugen. Komplet med indkøbsliste.

Det bliver ikke nemmere!


Keto kostplan til vægttab

Konceptet er Keto til vægttab. Dvs. at kulhydratindholdet er holdt helt lavt (max 20-30 g pr. dag), protein er i centrum for at sikre så næringsrig kost som muligt og for at beskytte mod tab af muskelmasse, imens du taber fedt, og fedtindtaget (dvs. kalorieindtaget) er holdt i et leje, hvor vi sikrer, at vi forbrænder fedt fra kroppens egne depoter og ikke kun fra maden.

Kostplanen følger mantraet kød, grøntsager og fedt – til alle måltider. Men helt enkelt. Tænk spejlæg og avokado. Hakkebøf, broccoli, smør. 

Tænker du, at ‘det kunne du sgu da lige så godt selv have fundet på’, har du helt ret. Der er INTET fancy eller avanceret i denne kostplan.


Kostplan til dig, der vil have det ULTRA-nemt

Keto kostplanen er bygget op om, at du spiser de samme måltider flere dage i træk. Det er et strategisk og veldokumenteret kneb til at få styr på appetitten og undgå overvældelse.

Vil du gerne have stor variation i din kost og spise kreative og spændende retter hver dag, skal du i stedet vælge at følge kostplanerne i min bog Keto på 4 uger.

Forstår du derimod, at de simple basis-måltider er et supereffektivt redskab til at opnå appetitnedsættelse, regelmæssighed og kalorieunderskud i en travl hverdag, er Keto kostplanen her til dig.

Alle måltidsforslag, kostplaner og indkøbslister er til 1 person.

Keto kostplan til vægttab med indkøbslister

5 forskellige strategier

Der er fem Keto-kostplaner med indkøbslister med i produktet og de repræsenterer forskellige grader af enkelthed og variation. 

  • Kostplan 1: Repetition & tryghed
  • Kostplan 2: Nem hverdag & fleksibel weeekend
  • Kostplan 3: Repetition & variation
  • Kostplan 4: Fleksibelt men realistisk
  • Kostplan 5: Til dig med frokostordning

Min tanke er, at man prøver kræfter med de forskellige strategier på en måde, hvor jeg har sørget for al planlægning og herefter laver man sin egen plan med de retter, man synes fungerer og med det niveau af enkelthed/kompleksitet, man foretrækker.

Det helt overordnede mål er at vise, at alle, som ønsker at spise Keto, kan få succes med Keto. Uanset hvordan deres liv og hverdag i øvrigt ser ud.

Få intro-rabat hele oktober og spar 23%


Hvem er den lavet til?

Keto-kostplanen har jeg lavet:

  • til dig, der gerne vil have et fast oplæg at starte ud fra, som er 100% realistisk
  • til dig, der synes at Keto virker svært og overvældende og som tiltrækkes af at holde det så enkelt som muligt
  • til dig, der har efterspurgt en indkøbsliste, så du bare kan købe ind og vide, at der nu er styr på alle måltider i den kommende uge
  • til dig, der ikke har nogen intention eller interesse i at tilbringe dit halve liv i køkkenet, men som bare gerne vil have noget mættende og sundt på tallerkenen i en fart 
  • til dig, der er ok med at spise de samme måltider flere dage i træk og slippe for beslutningsudmattelse

Dvs. at den IKKE er til dig, der gerne vil spise en hel masse forskelligt, og som gerne vil tilbringe timevis i køkkenet med at lave spændende og kreative retter. Eller det kan du sådan set godt gøre som en del af Keto-kostplanen. Men grundmåltiderne er baseret på enkelthed og regelmæssighed.

Bliver du provokeret ved tanken om at betale for at få at vide, at du skal spise de samme tre spejlæg til morgen hver dag og den samme hakkebøf til frokost, er planen IKKE til dig.


Enkelthed og regelmæssighed… forklar lige det…

Enkelthed og regelmæssighed er måske ikke det mest sexede budskab, men det er til gengæld super effektivt, og jeg tilskriver det en stor del af min succes med at spise sådan her i mere end et årti.

Det har altid undret mig, at folk, der har spist havregryn til morgen og rugbrød til frokost hver dag i mere end 30 år, pludselig forventer enormt meget variation, når de vælger kulhydraterne fra. Hvorfor ikke bare spise noget kulhydratfattigt men stadig køre enkle og genkendelige måltider?

Skønheden i det enkle og i regelmæssigheden er, at hjernen godt kan lide det. Måltidet er forventeligt, du kan lave det i søvne, du ved, hvordan det fungerer i din hverdag, hvordan føles at spise det, og hvor længe det mætter.

Du slipper for at bruge ressourcer og tankevirksomhed på at skulle tage stilling, vælge til og fra og vurdere mængder og sammensætning, for de ting er allerede på plads. 


Hvad indeholder Keto-kostplanen?

Keto kostplanen er bygget op om 27 ultra-nemme måltidsforslag, som alle er afbilledet og energiberegnet (kalorier, kulhydrat, protein og fedt)

Keto-kostplanen indeholder 24 sider i alt fordelt på:

  • Kort introduktion til konceptet i Keto kostplanen
  • Kort introduktion til Keto som kostretning
  • 27 supernemme måltidsforslag
  • 5 komplette kostplaner (morgenmad, frokost, aftensmad) med indkøbslister
  • svar på de oftest stillede spørgsmål
  • no bullshit retningslinjer for at sikre din succes.

Kan Keto kostplanen kombineres med andre opskrifter?

Ja, det ville være helt oplagt at kombinere de ultra-nemme måltidsforslag med de mere spændende opskrifter fra enten mine Keto-bøger eller fra De bedste fra Madbanditten. De indeholder energiberegnede opskrifter, der gør det nemt at holde øje med dit daglige indtag af kalorier, kulhydrat, protein og fedt.

keto kostplan

124 kommentarer til “KETO kostplan med indkøbsliste”

Skriv en kommentar

  1. Vi er ekstremt kræsne i vores husstand…hvad gør vi hvis hver anden opskrift indeholder noget vi ikke bryder os om??

    Svar
    • Måske er en fast madplan et dårligt valg hvis der er mange ting, man ikke bryder sig om og man ikke har lyst til at prøve nye ting. Hellere finde nogle gode favoritter og køre dem i rotation, tænker jeg.

      Og ellers kan I jo altid springe opskrifter over og bytte ud i ingredienser??

      Svar
  2. hej jane
    undskyld jeg skriver igen
    hvordan er man på striks keto og hvor lang tid går der før man kan måle ketose
    rita

    Svar
  3. Hej Jane
    Jeg har købt alle dine opskrifter fra uge14- til uge 25. Smager fuldstændig fantastisk, har spist det on /off mest pga nemme opskrifter og indkøb uden impulskøb. Nu har jeg prøvet at lave til min mand, meeen han bliver slet slet ikke mæt. Jeg laver til 3 personer. Til Os begge til aften og frokost til mig til næste dag. Skal han ha mere ? Kunne godt tænke mig at vide mete om morgen mad og mellemmåltider.
    På forhånd tak.

    Svar
  4. Hej, jeg har været vegetar i et år, men har ikke tabt mig. Nu vil jeg gerne prøve keto-kuren, men synes det er svært at vide, hvad jeg præcis skal spise og ikke må spise. Jeg vil gerne tabe mig 40 kilo, så jeg har brug for en madplan ud over 2 uger dvs. i et halvt år mindst. Hvad kan du tilbyde?

    Svar
    • Hej Mette

      Godt valg :))

      Jeg laver ikke individuelle kostplaner. Det er ofte overflødigt fordi KETO er så nemt og fordi det naturligt nedsætter appetitten så man spontant spiser i kalorieunderskud. Men jeg forstår godt behovet for at have lidt struktur på det i starten.

      Den bedste og største ressource, du kan finde, er KETO-bogen. Her får du (foruden alt den viden, du skal bruge) mere end 80 opskrifter, der alle er energiberegnede, så du kan se indhold af kalorier, kulhydrat, protein og fedt og du kan sammensætte dem på kryds og tværs efter lyst og behov. Altså vælge én ret fra morgenmaden, en fra frokost og en til aften.

      På sigt falder de fleste ind i en rytme, hvor de sammme retter går i rotation, men med bogen har du mere end rigeligt til at komme godt fra start.

      Har du brug for mere støtte end en bog kan tilbyde, kan du overveje at deltage på mit online forløb, som starter til september. Det kan du læse om her: Kickstart – 28 dages online forløb

      Svar
  5. hej jane
    jeg vil gerne starte med keto men hvad er bedst at bruge en kostplan
    da jeg helst skal have noget fast at følge for at kan fortsætte vægttab til ende
    jeg har prøvet mange kurer men altid faldt i når man skal til at lave og købe mange forskellige ting men syntes keto lyder ok så det skal være til at følge fra start

    Svar
    • Hej Rita

      KETO er supernemt og enkelt og uden alle mulige mærkelige produkter.

      Den bedste og største ressource, du kan finde, er KETO-bogen. Her får du (foruden alt den viden, du skal bruge) mere end 80 opskrifter, der alle er energiberegnede, så du kan se indhold af kalorier, kulhydrat, protein og fedt og du kan sammensætte dem på kryds og tværs efter lyst og behov. Altså vælge én ret fra morgenmaden, en fra frokost og en til aften. Du kan også følge den kostplan, der er deri til du er kommet godt i gang.

      På sigt falder de fleste ind i en rytme, hvor de sammme retter går i rotation, men med bogen har du mere end rigeligt til at komme godt fra start.

      Du kan også starte med guiden herpå siden, som giver dig en nem og enkelt start men du får mere for pengene i KETO-bogen, synes jeg.

      Har du brug for mere støtte end en bog kan tilbyde, kan du overveje at deltage på mit online forløb, som starter til september. Det kan du læse om her: Kickstart – 28 dages online forløb

      Svar
  6. Hej Jane.
    Kan jeg starte på Keto, hvis jeg ikke spiser kød, fjerkræ og fisk, men blot æg og ost? Mvh Josephine

    Svar
    • Ja det kan du i princippet godt men jeg synes, du skal stille dig selv spørgsmålet, hvorfor du er tiltrukket af så relativt kød-tung en livsstil som KETO, hvis du ikke spiser kød. Du skal tænke på, at det kræver animalsk protein til hvert måltid at spise KETO og det bliver altså til virkelig mange æg og virkelig meget ost. Jeg tænker, at det bliver lidt uappetitligt på den lange bane men det skal jeg selvfølgelig ikke gøre mig til dommer over :)

      Der findes så utroligt mange måder at leve sundt på og KETO er bare en af dem. Jeg tror, du vil finde større tilfredsstillelse ved at vælge noget, der ligger tættere op af dine præferencer.

      Svar
  7. Jeg vil gerne bestille 2 ugers kostplan, men jeg har kun alm.dankort, hvad gør jeg ??? Hvad betyder websted ???

    Svar
  8. Hhmm, en fejl?? jeg har ikke modtaget min kostplan for uge21 ? Jeg ved godt, at jeg stoppede abonnementet, men jeg har jo betalt for uge 21.Jeg følger stadig Keto kosten, men jeg er bare nød til at tilpasse den, så manden kan spise med, hehe, og derfor laven jeg selv en madplan. Tak for en god side.VH Tina

    Svar
    • Hej Tina

      du har sikkert afmeldt at modtage mails ang. produktet men ikke selve abonnementet. Jeg har set flere begå den fejl.

      Men uanset kan jeg ikke supportere dit produkt via bloggen, så du er nødt til at skrive til support, hvis vi skal undersøge det nærmere. [email protected]

      Svar
  9. i madlog står næringsindholdet både i gram og procenter, hvad er mest rigtigt at gå efter, spiser efter ketobogen:)

    Svar
    • Altid gram. Procenter giver ikke mening i kalorieunderskud, da programmet ikke kan tage højde for at en del af energien (fedt) kommer fra din krops fedtlagre??

      Svar
    • Hej Rolf
      Der indgår kød på lige fod med fjerkræ, fisk, æg etc. Det vigtigste ift striks lchf/Keto er at kulhydratindtaget holdes lavt og det kræver animalsk protein. Men du kan fint bruge fjerkræ, fisk og æg i stedet for kød??

      Svar
  10. Hej Jane
    Jeg har købt bogen, og ville gerne købe din kostplan også, ville bare lige høre om den ugeplan der er i bogen er den samme som kostplanen, ville bare ikke købe dobbelt af den samme.
    Glæder mig til at komme i gang.
    ps. kører mænd og kvinder det samme kcal indtag om dagen.?
    Hilsen Michael

    Svar
    • Nej de to er forskellige men du er fint dækket ind med bogen.

      Mænd og kvinder skal som udgangspunkt ikke spise samme mængde kalorier. Mænd vil oftest skulle spise lidt mere protein og lidt mere fedt. Men aldrig noget man skal proppe i sig, hvis man føler sig mæt og tilfreds. Bogen gennemgår det ret præcist i kapitel 6.

      God fornøjelse med det :)

      Svar
  11. Hej Jane
    Jeg skal igang med keto/striks LCHF og tænkte at købe din e-guide med skræddersyede opskrifter og korsplan til 14 dage. Men får jeg mon det samme og mere til hvis jeg køber din bog keto?
    Har brug for kostplan og præcise anvisninger til at komme igang på og derfor lød din e-guide ret tillokkende :) På forhånd tak for svar og god inspiration!

    Svar
    • Hej Anne
      Begge kan hjælpe dig i gang. Guiden er mest sådan “jeg orker ikke at sætte mig ind i alt muligt men vil bare vide det absolut vigtigste” mens bogen er en langt større ressource med meget mere teori (60 sider) og 80 ernæringsberegnede opskrifter at vælge fra.

      I guiden får du kostplan og indkøbsliste til to uger. I KETO-bogen kostplan til én uge men du laver indkøbslisten selv.
      Jeg synes, du får mest for pengene i KETO-bogen.

      Rigtig god fornøjelse uanset hvad du vælger :)

      Svar
    • Er det KETO-bogen, vi taler om? Min har kun 240 sider. Måske sidder du med e-bogen?

      Nå men derfor gætter jeg bare. I bogen er der angivet hvor mange personer opskriften er til. Nogle er til en, mange er til to og enkelte til fire. På mørbradopskriften står der 4 personer.

      Skriv igen, hvis jeg har misforstået dit spørgsmål :)

      Svar
    • Hej Michael
      Alle opskrifter i KETO-bogen er ernæringsberegnede (altså så man kan se kulhydrat, protein, fedt og kalorier), så man nemt kan sammensætte sin egen plan men derudover er der også en madplan bagerst i bogen til den første uge, så man lige har noget at læne sig op ad.

      Svar
  12. Hej Jane. Kan jeg benytte din kostplan, hvis jeg er vegetar, men spiser mejeriprodukter. Tænker på at jeg jo ikke bare kan springe kødet over og få næring nok….. Hvad med min veninde som kun spiser fisk, og ikke kød og kylling?

    Svar
    • Hej liselotte

      I teorien ja, men jeg har svært ved at se det blive succesfuldt på sigt. For at holde kulhydratindtaget så lavt (20-30 g pr. dag) spiser vi animalsk protein til hvert måltid. Spiser du ikke kød, kan du bruge æg og ost fx men det bliver altså til virkelig mange æg og virkelig meget ost og jeg tænker, det bliver uappetitligt på sigt. Men det skal jeg selvfølgelig ikke gøre mig til dommer over.

      Med fisk er det lidt nemmere.

      Men ellers synes jeg, man fint kan spise en sund vegetarisk low carb kost. Den vil typisk ramme omkring 100 g kulhydrat pr. dag hvilket jo er et stykke fra lige den ketogene model.

      Svar
      • Tusind tak for svar. Kan godt se problematikken… Men er det ikke rigtig forstået, at jeg stadig ville kunne tabe mig, på vegetarisk low carb kost, hvis jeg bare tænker mig om ?

        Svar
        • Ja, du kan tabe dig på alle typer kost, hvor du er i kalorieunderskud. Kunsten ligger i at finde en kost, der tillader at man bliver mæt på færre kalorier, så man ikke skal gå og være sulten hele tiden.

          Svar
          • tak for svar. Har lige hørt “din” podcast” fra 26/1 og syntes du er supergod og let at forstå…nemlig også det med at finde en kur der passe rmed at blive mæt. Har prøvet med mere fedt et par dage og det giver mig nemlig meget mæthed som vegetar. Måske det jeg ( min krop) har savmet

          • Tak, hvor dejligt at høre :)

            Og ja, at få nok sundt fedt er godt for mætheden, energien, smagen, hormonerne, det hele <3

  13. Hejsa,

    Jeg overvejer kraftigt at købe kostplanen, men jeg har lige et par spørgsmål først:

    1. Hvor “børnevenlig” er maden? Jeg har to børn på henholdsvis to og fem år, og jeg hverken ønsker eller orker at lave to forskellige måltider hver aften.

    2. Er der en vegetarudgave? Jeg er ikke vegetar, men jeg spiser sjældent kød, og min mave reagerer derfor dårligt, hvis jeg lige pludselig skruer mit kødindtag betragteligt op.

    På forhånd mange tak for dit svar.

    Bedste hilsner,
    Sidsel

    Svar
    • Hej Sidsel

      Maden er ganske almindelig og baseret på grøntsager, kød og fedt. På striks LCHF/KETO indgår der animalsk protein til alle måltider. Det er nødvendigt for at holde kulhydratindtaget så lavt.

      Jeg har faktisk lavet en low carb vegetar e-bog men den er ikke helt klar til salg endnu. Den vil dog typisk indeholde 50-100 g kulhydrater pr. dag, hvor striks LCHF/KETO ligger på 20-30 g.

      Ellers kan du måske kigge på KETO-bogen? Der får du markant flere opskrifter. Stadig med kød/animalsk protein men mange med fisk, fjerkræ etc. også-

      Svar