Kål og kød på panden – hurtig Keto-frokost


De hurtige hverdagsløsninger er populære her på siden og jeg forstår det godt. Min mission har jo de sidste mange år været at vise hvor nemt og realistisk, det sagtens kan være at spise Low Carb eller Keto. Det er helt fint at beslutte at Low Carb/keto ikke er sagen. Men det bliver ikke på min vagt, at jeg accepterer, at ‘det er for svært eller tidskrævende’.

Nemme hverdagsløsninger og lækker weekendmad

Men dette er jo samtidig et af mine store konfliktområder, for jeg vil samtidig også gerne vise, hvor utroligt lækker og tilfredsstillende en kost og livsstil, det kan være. Og ligesom på alle andre typer kost, så er der jo både de nemme hverdagsløsninger og de lidt lækrere anretninger. Du ville fx aldrig høre en, som sad og spiste sin kedelige klapsammen til frokost udbryde: Nej nu er det simpelthen nok med at følge de officielle kostråd. Det er FOR kedeligt. For den kedelige klapsammen eksisterer jo bare side om side med de lækrere retter, man laver på andre tidspunkter.

Kål & kød – hurtig, sund og mættende Keto-frokost

Denne hurtige kål-og-kød-frokost er jo en slags lynversion af den populære karameliseret kål. Jeg skærer en masse hjørner, fordi min tid til madlavning midt på dagen heller ikke er ubegrænset. Men for en indsats, der lå på max 15 minutter fik jeg en sund og mættende frokost med masser af kål og protein og som uden problemer holdt mig mæt til aftensmaden.

Jeg er sikker på, at du sagtens kunne have fundet på dette her selv for der er ikke de store kreative kræfter i spil. Men nu har du den her, hvis du vil sætte den på din madplan og få ingredienserne med på indkøbslisten (PLUS-funktion).

hurtig Keto frokost

Kål & kød

5 fra 2 stemmer
Føj til favoritter Udskriv Pin
hurtig Keto frokost
1
|
15 minutter

Ingredienser

Sådan gør du

  • Snit hvidkål fint.
  • Opvarm smør/kokosolie på en pande og steg hvidkålen heri sammen med krydderi og salt. Steg det gerne ved høj varme, så det tager lidt farve i spidserne.
  • Tilsæt kødet og brun det ned oveni hvidkålen. Fortsæt til kødet er gennemstegt.
  • Hæld i skål og server evt. med lidt grønt drys eller lidt stænk af chilisauce/tabasco.

Egne noter som Plus medlem

Som MadbandittenPLUS medlem, kan du skrive dine egne noter

Energiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlemEnergiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlem

Kost, livsstil og ansvar

En ting, som jeg oplever som utroligt svært at tale om er egenansvaret i livsstil og kost. Jeg har ofte folk, som prøver at gøre det til mit ansvar, at de ikke er lykkes med kostomlægningen. Og jeg tager det såmænd ikke personligt, for jeg ved godt, at det er mindre smertefuldt at fortælle sig selv, at det også var fordi der var fisk i alle mine opskrifter eller at de allesammen indeholdt ost.

Set sådan sort på hvidt er det jo tydeligt, at det jo selvfølgelig ikke forholder sig sådan. Ændring af kost og livsstil er supersvært og kan kræve mange forsøg, før det rigtigt klikker ind.

Men jeg ser det samtidig som noget, man skal over, før de ægte resultater indfinder sig. For når alt kommer til alt, så er der kun én person, der er ansvarlig for ens egen livsstil og kost og det er en selv. Og det er lidt hårdt, når pilen peger på en selv. Men det er samtidig også enormt empowering. Jeg VIL noget andet med mit liv end det, gennnemsnittet gør. Jeg VIL IKKE ende der, hvor de gør. Så derfor GØR jeg noget andet. Og jeg gør det også på dage, hvor jeg ikke gider eller hvor verden er imod mig. For der kommer ikke nogen og gør det for mig. Uanset hvor længe jeg venter.

Således opløftet, hva? 😅 Jeg synes, det er død-vigtigt for at være ærlig.

hurtig Keto frokost

Mangler du inspiration til morgenmad og frokost?

… og har du en airfryer? Så er min nye e-bog lige noget for dig. Her får du 30 nye Keto-opskrifter på morgenmad og frokost, du kan lave i din airfryer. Nemt, hurtigt, lækkert og sundt.

Du sparer 20% lige her >>

Lad mig gøre dit sunde liv ENDNU nemmere!

Med MadbandittenPLUS får du:

  • energiberegninger på alle mine 1.900 opskrifter
  • din egen favoritside, hvor du kan gemme dine yndlingsopskrifter
  • adgang til værktøj, hvor du kan lave egne madplaner og få indkøbsliste
  • færdige madplaner, jeg laver
  • velkomst e-bog Den Store Keto-guide (værdi 149,-)
  • adgang til at læse eksklusive sundhedsartikler og guides
  • adgang til at lytte til min podcast

OG jeg fjerner alle reklamer fra siden🥳

Det koster 1 krone om dagen – men du kan prøve det GRATIS i 7 dage først.

>> MadbandittenPLUS <<

Kom med ombord og lad mig hjælpe dig. Det har aldrig været nemmere at spise sundt.

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

8 kommentarer til “Kål og kød på panden – hurtig Keto-frokost”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?




  1. Ny version i mit køkken, når jeg går ind i en børnefri uge, er mandag aften at svitse et helt hvidkålshoved og et kilo hakket kylling med karry og garam masala… så er der aftensmad helt frem til torsdag/fredag 😄😄💪🏼
    Såååå nemt og velsmagende på halvsene arbejdsdage 😍

    Svar
  2. En af mine favoritter – hurtig, nem, velsmagende og bragende sund (Y)
    Mht. tidsforbrug til madlavning så laver jeg altid store portioner, så jeg har til mindst 2 og gerne 3 måltider. Alting går at køle og meget går at fryse i en microbox.
    Jeg vil gerne sige til dig Jane, at jeg er SÅ glad for dit store, højt kvalificerede og fine arbejde – du har hjulpet og inspireret mig utallige gange – tak <3

    Svar