Inspiration til lækker weekend-morgenmad


Jeg elsker at lave – og spise – morgenmad. Jeg er udpræget A-menneske, føler mig vågen og godt tilpas fra morgenstunden og har normalt også god appetit. Hernede i det sydfranske er morgenmaden derfor mit ansvar. Ovenfor kan du se vores morgenmad i dag. Jeg kan både spise “normal” morgenmad, og jeg kan også sagtens både spise bøf eller laks. Morgenmaden sætter takten for min dag, og jeg holder af at gøre morgenmaden til noget hyggeligt og lækkert.

Her nedenfor har jeg samlet en række lækre morgenmads-idéer til dig, der gerne vil gøre lidt ekstra ud af morgenmaden i weekenden.

Spejlæg, avokado, spansk skinke, græsk yoghurt med nøddemysli, kogte æg, spejlæg med ost, kiwi og kaffe med fløde.

Lækreste LCHF-morgenmad --> madbanditten.dk


Spejlæg med ost, avokado og kaffe med fløde.

Nem hverdagsmorgenmad: spejlæg på 7 lækre måder! LCHF og paleo. --> Madbanditten.dk


Spejlæg med bacon, greenie og kaffe med fløde.

Nem hverdagsmorgenmad: spejlæg på 7 lækre måder! LCHF og paleo. --> Madbanditten.dk


Spejlæg med avokado og kaffe med kokosmælk

Nem hverdagsmorgenmad: spejlæg på 7 lækre måder! LCHF og paleo. --> Madbanditten.dk


Banan-omelet med kaffe med kokosmælk

Mejerifri morgenmad: Banan-omelet med kokoskaffe --> madbanditten.dk


Blåbær-omelet med kokos

Sød omelet med blåbær og kokos. En dejlig og anderledes måde at spise æg om morgenen. Uden sukker, gluten og mælkeprodukter. --> Madbanditten.dk


Spejlæg, bacon, greenie, kaffe og avokado-brie-snack

Lækker LCHF-morgenmad --> madbanditten.dk


Grøn smoothie bowl med lækre toppings

Grøn smoothie bowl - LCHF


Spejlæg, bacon, avokado, peberfrugt, tørrede Chufa og kaffe med mandelmælk.

Inspiration til lækker LCHF-morgenmad --> Madbanditten.dk

Spejlæg, kaffe, omelet med spinat og ost og tørrede tomatskiver med parmesan og timian.

Inspiration til lækker LCHF-morgenmad --> Madbanditten.dk

PS: Vi spiser altså ikke bacon hver dag. Men vi spiser tit bacon i weekenden! ;-)

Vil du hellere have vafler, pandekager og sødere morgenmadsforslag? Så find flere af dem her: MORGENMAD

Lad mig gøre dit sunde liv ENDNU nemmere!

Med MadbandittenPLUS får du:

  • energiberegninger på alle mine 1.900 opskrifter
  • din egen favoritside, hvor du kan gemme dine yndlingsopskrifter
  • adgang til værktøj, hvor du kan lave egne madplaner og få indkøbsliste
  • færdige madplaner, jeg laver
  • velkomst e-bog Den Store Keto-guide (værdi 149,-)
  • adgang til at læse eksklusive sundhedsartikler og guides
  • adgang til at lytte til min podcast

OG jeg fjerner alle reklamer fra siden🥳

Det koster 1 krone om dagen – men du kan prøve det GRATIS i 7 dage først.

>> MadbandittenPLUS <<

Kom med ombord og lad mig hjælpe dig. Det har aldrig været nemmere at spise sundt.

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

7 kommentarer til “Inspiration til lækker weekend-morgenmad”

Skriv en kommentar

  1. Det ser virkelig lækkert, men er overrasket over de store mængder. Jeg har været lidt på afveje de sidste 14 dage, og forsøger at skære lidt ned på mængderne, men det er svært, fordi det smager så godt. Jeg synes, det har været sværere at holde vægten, efter jeg begyndte at bruge fløde og fed cremfraise for 2-3 uger. Lidt ærgerligt for jeg syntes ellers det kørte på skinner

    Svar
    • Min oplevelse er, at mængderne skal være betragtelige, når jeg kun spiser 3 måltider om dagen. Ellers bliver jeg sulten mellem måltider og begynder at snacke i en endeløs strøm, og så begynder jeg også at kunne mærke det på bukserne. Men jeg oplever det som svært at stige i vægt, når jeg dropper mellemmåltider og kun spiser tre gode måltider.

      Svar
      • 2 dage på din måde og så er jeg tilbage, der hvor jeg gerne vil være. Det var lige den refleksion jeg havde brug for, og jeg spiser nemlig mellemmåltider, men ikke fordi jeg er sulten … fordi det smager godt til min kaffe og det er hyggeligt. Jeg har spist lidt mere til mine 3 måltider de sidste to dage og vupti, så kører det igen.
        Jeg spiser LCHF primært fordi det giver mere mening, mindre trækken i skabene, velvære, og jeg kan bedre holde min vægt, så tak for at få mig tilbage på sporet. jeg er meget lydhør over for at det ikke skal være tælleri og at det ikke skal fylde på den negative måde, så jeg var egentlig lidt træt af mig selv fordi jeg ikke kunne finde ind i det igen.
        Jeg glæder mig til din nye bog for børn, for det har passer nemlig også genialt til mine børn, som i mange år har valgt de mange kulhydrater fra.

        Svar
        • Hvor dejligt at høre. Tak Dorthe! Jeg oplever det samme. Jeg føler mig tilpas og mere fri på denne måde. Pudsigt som mange har travlt med at beskrive det som alt for besværligt og restriktivt. ;-)

          Svar
  2. Hej Jane

    Jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle skrive mit spørgsmål eftersom det ikke rigtig “passer” ind nogle steder :-)
    Jeg har taget 10 kilo på (hvilket var meningen :-) ) og mangler 7 kilo endnu for at opnå en normalvægt. Jeg har taget på på en almindelig “Kostråds kostplan”, men oplever humørsvingninger, utilpashed, skiftende ekstrem sult/ekstrem mangel på samme osv. Nu er jeg startet på LCHF – og jeg har det FANTASTISK godt! INGEN eftermiddags surhed, mere energi osv. Mit spørgsmål er om det er for kompliceret at tage på på LCHF? Jeg spiser udover de 3 hovedmåltider også 2 mellemmåltider. Om eftermiddagen en questbar og om aften græsk yoghurt med mørk chokolade eller nødder. Lige pt. tæller jeg kcal for at holde styr på at få nok – da fedt stadig er lidt grænseoverskridende for mig. Har du hørt om nogle som har vægtøget på LCHF ? Eller har du nogle gode råd? Jeg er nemlig ikke så glad for at skulle veje min mad og tælle kalorier. I hvertfald så modtages de med kyshånd :-)

    Mange hilsner fra Amalie

    Svar
    • Det er et rigtigt svært spørgsmål. Hvis du kan spise nok til at være i kalorieoverskud med LCHF, kan du sagtens tage på af den kost også. Min mand har problemet at han taber sig for meget på LCHF, og her gør vi præcis, som du er inde på: supplerer hans kost med ekstra energitættet ting som nødder, chokolade, frugt etc. Så lad det komme an på en prøve. Hvis du oplever at vægten ikke vil stige, kan du skrue lidt ned for fedtet og op for kulhydraterne og se om det kan stimulere mere sult. God vind med projektet!

      Svar
  3. Hold nu helt ferie, hvor er det lækkert!! :) Jeg skal helt sikkert prøve at lave spejlægget med ost og avokado og blåbær-omeletten!! :D Jeg er solgt! :)
    Hav en god weekend!
    KH Amanda

    Svar