I dag udkommer KETO – Optimer din fedtforbrænding og gå ned i vægt


I dag udkommer min nye bog KETO – Optimer din fedtforbrænding og gå ned i vægt sådan officielt. Jeg siger det sådan, fordi jeg godt ved, at I er flere, der allerede har fået bogen hjem, men i dag er den altså officielt udkommet og du kan gå i en hvilken som helst boghandel og købe den og du kan også finde den i udvalgte Føtex og Bilkaer.

Bogen har dog allerede i månederne op til udgivelsen fået en masse opmærksomhed, og den har solgt så godt i forsalg, at vi måtte sætte første oplag op, lige inden vi sendte bøgerne til tryk. Og kort efter at første oplag var kommet fra tryk, måtte vi sætte gang i 2. oplag. Inden bogen overhovedet var udkommet.

Hvis der er noget, der varmer mit forfatterhjerte, så er det altså det.

Udover den varme modtagelse herhjemme er bogen solgt til tre udenlandske forlag og vil udkomme i Norge og Tyskland og det sidste land er ikke helt offocielt endnu, så jeg må hellere vente med at fortælle om det.

Jeg tror, der kommer til at stå KETO på 2019!

En bog, der kan gøre en forskel

Når jeg bruger et år på at lave en bog, så er det, fordi jeg tror på, at den bog kan gøre en forskel. Hvis ikke jeg havde den følelse, ville jeg ikke lave den. Og bogen her har virkelig potentiale for at ændre liv.

Retningslinjerne, jeg beskriver i bogen, har jo allerede ændret liv for de knap 2.000 mennesker, der i de sidste to år har deltaget på mine Kickstartforløb. Og feedbacken er næsten altid den samme.

Endelig forstår jeg, hvad der skal til, for at min vægt går nedad.

Tænk, at man kan gå ned i vægt uden at sulte. Jeg har aldrig spist så lidt og været så mæt!

Jeg føler, jeg har fået magten tilbage. Jeg styrer maden. Det er ikke maden, der styrer mig.

Det opsummerer det vist meget godt.

KETO er ikke for alle, og det er ok.

Men for dem, der vælger at gå vejen, er der virkelig meget at vinde (ja eller at tabe vel rettere).

Bogen indeholder

Bogen ‘KETO – Optimer din fedtforbrænding og gå ned i vægt’ indeholder alt du skal bruge og vide for at få succes med KETO til vægttab.

For flere detaljer kan du læse mere her: KETO – Optimer din fedtforbrænding og gå ned i vægt.

Og har du allerede købt den, så lad mig høre hvad du synes. Skriv til mig her på bloggen eller tag mig på Instagram (@janefaerber). Jeg glæder mig til at høre, hvad du synes.

Og nu vil jeg nyde dagen. I dag er en stor dag for mig♡

Mangler du inspiration til morgenmad og frokost?

… og har du en airfryer? Så er min nye e-bog lige noget for dig. Her får du 30 nye Keto-opskrifter på morgenmad og frokost, du kan lave i din airfryer. Nemt, hurtigt, lækkert og sundt.

Du sparer 20% lige her >>

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

51 kommentarer til “I dag udkommer KETO – Optimer din fedtforbrænding og gå ned i vægt”

Skriv en kommentar

  1. ps
    jeg har lige lavet dine blomkålsbrød, så jeg har til næste uge på kontoret. ÅÅÅÅÅH, de er godt nok gode. Så lækre. Og fordi jeg har sådan en ‘jeg er ikke klar til jobbet efter ferien og køleskabet trænger til opfyldning’ , var der bare en pakke bacon, der røg i ovnen, mens brødene kølede. en tsk mayo på brødet og bacon i midten – og det overgik langt min ellers foretrukne “Bacon-sannie” på lyst brød, masser af mayo og intet grønt. NØj – det bliver min ‘go to’ løsning, når jeg får den trang. Sjældent. Den er jo ikke helt uden kalorier, men….

    I aften afprøver vi tunpizza. Manden så godt nok lidt underligt på mig, da jeg foreslog det, men han har efterhånden vænnet sig til lidt af hvert, så bare jeg lige ville koge ham en kartoffel også. Og det vil jeg da :-)

    Svar
  2. Jamen, jeg var jo så heldig, at min lokale boghandel her i min nye hjemby lige havde et eksemplar, og at jeg lige ringede i rette tid. Der var nemlig bud efter den! Fedt :-)

    Jeg er godt igang med den indledende læsning. Jeg kan virkelig godt lide ideen om, at man sætter sig ned og beskriver, hvordan man har det lige her og nu… får vejet/målt/fotograferet sig! Men også tankerne, følelserne, ubehaget osv. inden man går igang med bogen, kostplaner og kostomlægning. God idé!

    Bogen ser – som de andre af dine bøger – spændende ud; let tilgængelig og med fornuftige opskrifter, der ikke kræver alskens specialvarer. I den travle hverdag tror jeg mere på, at det her vil fungere.

    Jeg kan også godt lide din “det er ikke et quick-fix” tilgang, og at du også tydeliggør, at det ikke er alle, der skal gå igang med at følge dine kostplaner.

    Tillykke med bogen – var vist bare det, jeg ville sige :-)

    Svar
    • Tusind tak, Stella. Det gør mig virkelig glad at læse, at du kan lide bogen. Sigtet har virkelig været at lave en fuldt ud realistisk bog men samtidig også være realistisk i at det ikke er noget for alle, og det er ok. De, som vælger at gøre det, får bare virkelig meget for indsatsen :)

      Svar
  3. Kære Jane.

    Jeg har på en uge oplevet at gå fra at være oppustet med en masse væske i kroppen ( kan jeg nu se – troede det var fedt!) Noget der har plaget mig siden jeg fødte for 5 år siden – og min tarm har været helt off. Men siden den 27.12 har jeg drukket en masse vand, været på KETO og det hele er raslet af i en sådan hast at jeg nu er nede på noget der minder mig om min ungpigekrop. Jeg er nærmest i chok og føler mig på én gang sprængfuld af energi og smækker som aldrig før, men samtidig føler jeg ikke jeg kan følge med. Jeg er nu i tvivl om hvorvidt jeg skal fylde noget mere brændstof på, da jeg er tilbage ved virkelig høj forbrænding kan jeg mærke. Og vil faktisk ikke tabe mig mere. Havde helt glemt at det kunne føles sådan at være i live. På en uge!!
    Kan du mon hjælpe mig med hvad der er rigtigt at gøre herfra? Er det bare nogle flere LCHF kager on the side eller? Vil jo være dumt at begynde forfra med kulhydrater tænker jeg!?

    Tusind tak for alt du gør for os. Det kan slet ikke vejes i ord <3

    Julie

    Svar
    • Ej hvor fedt, Julie! Ja, det væske kan virkelig give et misvisende billede.

      Hvis du vil fortsætte med keto-kosten, er det fedtet du skal øge for at undgå at du går ned i vægt. Du kan også eksperimentere med at øge kulhydratindtaget og finde et leje, hvor du stadig får de gode sidegevinster men uden at vægten går ned. Jeg tænker ikke enorme mængder carbs men måske bare 50 g pr. dag til en start, kunne være værd at prøve.

      Svar
  4. Hejsa, overvejer at kaste mig over din nye fine bog, men har dog et spørgsmål.
    Jeg døjer med lavt stofskifte og stress. Har alt for meget kortisol og ubalance med hormonerne. Her er det vigtigt med lidt kulhydrat morgen og aften til at balancere det hele.
    Samtidig med har jeg fået konstateret hæmokromatose, så jeg skal passe på for meget jern i maden, især rødt kød.
    Vil det være dumt at kaste sig over keto lige pt. Kan jeg moderere de lækre opskrifter, så de tager hensyn til mine specifikke behov?
    Mvh

    Svar
  5. Kære Jane.
    Jeg har tidligere været på dit Kickstart forløb og nød det. Keto/LCHF er virkelig vejen for mig.
    Jeg har fået din bog i fødselsdagsgave og har nu haft tid til at kigge i den. Hvor er den bare mega lækker. Jeg er i gang med at bage knækbrød nu, så jeg kan begynde dagen i morgen med Keto. Dét har jeg virkelig glædet mig til efter en graviditet og nu endt amning (og jul og nytår). Jeg glæder mig vildt til ikke at være rovsulten mere.
    Tusind tak.
    Mia.

    Svar
    • Fedt Mia. Og jeg kan godt forstå, du glæder dig til at ‘komme tilbage’. Bare efter en lidt udsvævende december, glæder jeg mig virkelig til roen og mætheden indfinder sig :)

      Svar
  6. Hej Jane.
    Sikke en fantastisk bog du har skrevet. Den lå og ventede på mig da jeg kom hjem fra juleferie idag.
    Jeg glæder mig til at gå igang med keto.
    Har dog et spørgsmål vedr. koffein – er det et no go? Jeg er mægtig glad for mine to krus kaffe med skummetmælk om morgenen :)
    Mange hilsner og rigtig godt nytår fra Charlotte

    Svar
    • Hej Charlotte

      Tusind tak for det :)

      Koffein er fint men skummetmælk vil være svært at få til at spille med KETO. En sjat fløde eller 1 tsk kokosolie vil være et bedre valg eller du kan slet og ret drikke kaffen sort.

      Svar
  7. Super bog du har lavet ?
    Jeg overvejet at tilmelde mig dit kickstart forløb. Men vil lige høre om det givet mening nu jeg har bogen?
    Jeg har spist lchf/Keto det meste af sidste år men er vægtmæssigt gået i stå og har brug for et boost.
    Derfor vil jeg høre om det er det samme på dine forløb som i bogen eller om jeg får mere ud af at tilmelde mig.

    Mvh Tenna

    Svar
    • Jeg vil sige det sådan, at hvis du er typen, der kan læse en bog og implementere tankerne og konceptet derfra, så er bogen nok. Har du brug for mere hjælp og støtte fra både mig og andre, er forløbet det rigtige.

      Bogen beskriver vægttabsmetoden, som vi bruger på Kickstart, men selve materialet er forskelligt.

      Håber det giver mening ;)

      Svar
      • Hej Jane

        Det giver god mening.
        Jeg kan mærke jeg har brug for sparing for at komme videre, så derfor har nu tilmeldt mig dit kickstart forløb og glæder mig meget til det bliver mandag.

        Svar
  8. Jeg har købt din nye bog. Har alle dine bøger, men den her bliver min bibel i 2019. Det er en fantastisk bog og så lækre opskrifter. Håber den dur til kvinde på 56 år, der vil have godt af at smide 10 kilo, men er lidt for glad for vin ?
    Tak for dig.
    Kh Dorthe

    Svar
    • Hej Dorthe
      Tusind tak for den fine kommentar. Og du kan tro, den virker til 56-årige kvinder. Jeg arbejder med masser af kvinder i den alder på mine Kickstarthold.

      Vinen kan blive et problem. Tag fire uger uden og vurder derefter hvordan du får det til at passe ind i din rejse.

      Svar
  9. Hej Jane,

    Jeg har købt din nye KETO bog – sikke en flot bog, og alle retterne ser så lækre ud!

    Jeg er især begejstret over, at opskrifterne i bogen er ernæringsberegnet. Jeg er en af dem, der har prøvet diverse kurer – og særligt de fedtforskrækkede, hvor man skal tælle alle kalorier – så det giver en form for ro og følelse af kontrol, når jeg kan se, at jeg, selvom selvom makrofordelingen er helt anderledes, er i kalorieunderskud. Jeg ved godt det lyder helt skørt, men ja – jeg er måske lidt “skadet” af alle de mislykkedes kurer.

    Jeg har lige et spørgsmål; kan man gå ud fra, at de opskrifter du har herinde på bloggen (som er mærket striks LCHF) følger den fordeling af kulhydrat, protein og fedt, som KETO bogen har? Jeg tænker om man kan supplere dine opskrifter fra bogen med f.eks. opskrifter på morgenmad eller aftensmad fra bloggen, og være sikker på, at man har begrænset kulhydrat til 20-30 g – og gerne ligger i kalorieunderskud, så man opnår vægttab. Jeg spørger blot fordi, jeg har bemærket, at flere af dine “ældre” opskrifter (fra striks) ikke er ernæringsberegnede.

    Du skal have stor ros for dit arbejde – jeg elsker at følge med både her på bloggen og på din instagram :-)

    Rigtig godt nytår!

    Svar
    • Hej Julie
      Nej, det tør jeg ikke 100% sige, at man kan. Opskrifterne i KETO-bogen er lavet specifikt til den bog og med netop de ret specifikke retningslinjer ift. både kulhydrater og kalorier i sigte.

      Når det er sagt, er det absolut vigtigste ift. KETO, at du holder kulhydratindtaget lavt. Og der finder du jo masser af kulhydratfattige opskrifter her også, som du sagtens kan bruge også. Jeg forstår udmærket at du er træt af kalorietælling men jeg kan anbefale at tage et par uger med kulhydrattælling. Simpelthen bare lige for at få en fornemmelse af, hvad man kan og ikke kan, inden for den ramme af 20-30 g kulhydrat pr. dag.

      Og på sigt giver det hele sig selv men jeg forstår godt at der kan være brug for lidt ekstra ydre rammer i starten.

      Rigtig god fornøjelse med det :)

      Svar
  10. Hej Jane. Har gennemført 2 af dine kickstart kurser med stor succes – mangler dog det sidste boost. Det sidste boost er jeg sikker på din nye KETO bog kan klare – dejlige nemme overskuelige opskrifter. startede igår og er ved at planlægge de 4 uger på KETO. Håber du kommer godt ind i det nye år – tak for din inspiration og dit arrangement til et koncept jeg har fået stor glæde af. En dejlig bog ;-)
    MVH
    Ann-Jeanet

    Svar
  11. Hej Vi har købt din bog i håb om at vi kan bruge den til at få kick startet en bedre livsstil og tabe kiloer men hvis ikke vi er de store morgenmads spisere men alligevel skal have noget at starte dagen på (spiser morgenmad ca kl 6 og møder på arbejde kl 7) hvad vil du så foreslå? De retter der er i bogen ser lidt krævende ud så tidlig om morgenen mvh Maria

    Svar
    • Jeg ville bare tage 3 kogte æg, en halv avokado eller lidt ost og en kaffe med fløde. Så er du kørende til frokost.

      Svar
    • Øhm… nej, men det kan godt være at der er enkelte gengangere. Men det er meget enkle opskrifter. Æg, kød, grøntsager, fedt. Meningen har ikke været at opfinde den dybe tallerken men snarere at vise, hvor enkelt KETO kan være.

      Svar
  12. Hei, Gratulerer med ny bok ? gleder Meg tilmålte lese den. Vet du når den kommer på norsk? Hvis det er for lenge å vente, bestiller jeg den heller på dansk.
    Ha flere av dine andre bøker og er veldig fornøyd med de?
    Hilsen Britt

    Svar
    • Hej Britt. Ja, bogen kommer på norsk men de skal først i gang med at oversætte den til norsk og sætte den op, så mit gæt er, at der går 6-12 mdr. før den er klar til udgivelse. Så for her og nu behov, skal du have fingrene i den danske :)

      Svar
  13. Hej Jane

    Jeg ville gerne være en del af dette, men grundet mit arbejde (ansat i forsvaret) er det ikke muligt at leve efter dine principper i længerevarende perioder.

    Hej er så og spørgsmål, hjælper det at leve efter dine principper 2 – 4 uger og så 1 -3 uger på almindelig mad (eller hvad man kan kalde det) og så stadig opnå vægt tab.

    Mvh Carl

    Svar
  14. Ja jeg valgte e-bog for så kom den direkte i indbakken. Allerede læst 1/2 delen af bogen og selvom jeg har været på kickstart, så er det en god bog til at huske på hvad jeg skal.

    Med en operation i 2018, hvor det meste af året gik med smerter, og dermed ingen kontrol over maden, har jeg taget lidt på igen. Heldigvis ved jeg nu hvor “nemt” det er, når man bare giver det 100%

    Hvad jeg synes er fedt (hø hø) ved den nye bog, er “portionsstørrelserne/udregningerne”, for holde vægten, da den først var tabt gik fint (indtil sygdom ødelagde en del) men mængden for at tabe sig, var svært husker jeg :)

    Så godt nok har jeg ingen bog til de alle de andre på hylden, men læse den kan jeg :D

    Svar
    • Hvor er jeg glad for din kommentar, Karen. Tak for den. Og virkelig glad for at det er en hjælp med portionsstørrelserne/udregningerne.

      Rigtig godt nytår til dig – og god vind med både smerter og vægt :)

      Svar
  15. Sikke en stor øv, da det i dag gik op for mig at Saxo først kan levere bogen i det nye år, de kalder det jule travlhed. Helt ærligt, kan julen komme bag på dem.
    Havde jeg vidst det havde jeg bare gået i Føtex, boghandel, eller hvor man kunne finde den,jeg kunne såmen køre til Jylland.
    Det var et surt opstød herfra,
    Godt nytår til dig Jane, glæder mig til din bog kommer
    Diana

    Svar
  16. Keto er ikke for alle, men hvordan finder man ud af om det er noget for en?
    Jeg synes det er svært at kaste sig ind i det uden at vide om det nu er for en

    Svar
    • Godt spørgsmål :)

      Det, jeg mener er, at KETO kræver fravalg for at man får succes med det. Det kræver, at man er indforstået med, at der ikke længere er plads til sukker og brød fx, og at man er villig til at skulle træffe andre valg, når man er ude. Det er også en forudsætning at man kan lide at spise fed mad og at man gerne vil spise animalske produkter. Det er den slags, jeg tænker på.

      Når det er sagt, forstår jeg godt, at det kan være svært at afgøre, inden man har prøvet det. For mange af tingene kan føles svære at skulle undvære, men når man først har mærket, at man bytter dem for et liv med mindre sult, mindre madfokusering, bedre energi, søvn, humør, vægt etc. så bliver det nemmere.

      Er man i tvivl synes jeg, man skal give det fire uger, hvor man giver det 100%. Og så tage stilling til derefter om man synes, det er ‘umagen’ værd :)

      Svar
  17. Stort tillykke med udgivelsen af din bog ❤️ Jeg har ikke behov for at tabe mig, men bare at vedligeholde min vægt – vil keto også kunne hjælpe mig på det plan?!

    Svar
    • Ja du kan sagtens spise keto som normalvægtig. Bogen er dog målrettet vægttab, så du vil have brug for at spise mere end angivet i portionsstørrelserne deri :)

      Svar
  18. Stort tillykke med bogen, jeg har fulgt dig igennem mange år. Har læst at forskning peger i retning af, at keto kost kunne være godt for autister, er det noget du også har hørt?

    Svar
    • Tak Gitte. Og ja, det er jeg stødt på, men det for tidligt at sige det endegyldigt. At spise en kost baseret på grøntsager, kød og fedt – uanset hvad man kalder den – er dog altid værd et forsøg, synes jeg.

      Svar