Højere hvilepuls på Keto


Er din hvilepuls højere på Keto, og er det normalt? Hvis du bærer et aktivitetsur som Garmin eller Apple Watch og fornyligt er skiftet til Keto, har du måske bemærket, at din hvilepuls er steget en smule. Hvorfor sker det, og er det godt eller skidt?

Forhøjet hvilepuls på Keto

Keto påvirker, som du ved, en masse funktioner i din krop, bl.a. at det skifter din forbrænding fra primært at forbrænde kulhydrat til primært at forbrænde fedt (og ketonstoffer)

Men ketogen kost påvirker også det autonome nervesystem, som er det nervesystem, der varetager basale funktioner i kroppen som fx at vi trækker vejret, hjertet slår, fordøjelsen starter, når vi spiser osv. Det er selvkørende ('autonomt'). Du skal ikke huske at trække vejret fx. Det sker bare.

Kun for medlemmer - Bliv madbanditten PLUS medlem
Kun for medlemmer - Bliv madbanditten PLUS medlem

Få mere ud af Madbanditten

Få adgang til energiberegninger på alle opskrifter, få din egen favoritside, hvor du kan gemme dine yndlingsopskrifter, lav dine egne madplaner og få en indkøbliste til eller brug de madplaner, jeg laver til dig hver måned.

Alt dette og meget mere får du som PLUS-medlem🤩

Det koster mindre end 1 krone om dagen og du kan starte med at prøve det gratis i 7 dage her:

Prøv MadbandittenPLUS i 7 dage

 

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere