Hvidkålssalat med pære og knoldselleri


Hvidkålssalat med pære og knoldselleri er en dejlig og grov vintersalat, som er skønt tilbehør til det meste mad. Den får lidt sødme fra pære og dejligt knas fra de ristede pekannødder.

hvidkålssalat med pekannødder

Hvidkålssalat med pære og knoldselleri

Føj til favoritter Udskriv Pin
4
|
15 minutter

Ingredienser

Sennepsdressing

Sådan gør du

  • Snit hvidkål fint.
  • Skær skrællen af knoldselleri med en skarp kniv og skær knoldsellerien i tændstiktynde pinde (du kan også rive den groft på rivejern, hvis det skal gå lidt hurtigere).
  • Halver pæren, fjern kernehuset og skær den i tern.
  • Rist pekannødderne på en tør pande, til de tager lidt farve. Lad dem afkøle og hak dem herefter groft.
  • Hak dilden fint.
  • Vend salaten (minus nødderne) sammen i en skål eller på et serveringsfad.

Sennepsdressing

  • Bland alle ingredienserne til dressingen sammen i en skål og smag til.
  • Vend dressingen i salaten og drys de hakkede pekannødder over.

Noter

Hvis du laver salaten på forhånd, så vent med at vende dressingen i til lige før servering.

Egne noter som Plus medlem

Som MadbandittenPLUS medlem, kan du skrive dine egne noter

Energiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlemEnergiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlem

Denne opskrift på hvidkålssalat er faktisk fra Kålhydrater og står du og mangler en gave til en mad- eller sundhedsinteresseret person, er bogen en glimrende gave at give.

Udover Anettes virkelig veloplagte introduktion til kålens magiske verden, får du 50 kreative kål-rige opskrifter lavet af mig. Bogen fås i boghandlere landet over.

Kål er sund og billigt

Kål opfylder mange kriterier for hvad vi egentlig gerne vil (og bør) spise. Det er lokalproduceret og skal ikke fragtes tværs over kloden, det er billigt (hvilket bliver vigtigere og vigtigere disse tider), sådan et enkelt hvidkål kan jo række så langt, og samtidig er det sundt og næringsrigt, det fodrer dine tarmbakterier og så smager det supergodt, når du tilbereder det rigtigt.

Kål har derfor også et super potentiale i at tage pladsen fra al det beige, stivelsesholdige mad, som stadig fylder uforholdsmæssigt meget på de danske tallerkener. Prøv at bytte pasta, ris eller kartoffel til bare ét af dine måltider med kål. Lidt har nemlig også ret.

Og det er faktisk det, som Kålhydrater kan hjælpe dig til.

Prøv hvidkålssalat til fjerkræ eller fisk

Denne opskrift på hvidkålssalat med pære og knoldselleri vil gøre sig rigtig godt til fjerkræ og fisk men jeg ville egentlig heller ikke holde mig tilbage fra at spise den til en god kotelet.

TIP: Husk at snitte kål til flere dage, nu du er i gang. Opbevar det, du ikke bruger, i en pose eller lukket beholder i køleskabet, så har du nem adgang til at lave retter med kål uden det store svineri i køkkenet. Se mere om mine Food Prep rutiner her.

Hvidkålssalat med pære og knoldselleri

Mangler du inspiration til morgenmad og frokost?

… og har du en airfryer? Så er min nye e-bog lige noget for dig. Her får du 30 nye Keto-opskrifter på morgenmad og frokost, du kan lave i din airfryer. Nemt, hurtigt, lækkert og sundt.

Du sparer 20% lige her >>

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

0 kommentarer til “Hvidkålssalat med pære og knoldselleri”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?