#HvadJaneSpiser – Paris edition


Sådan at stikke afsted til Paris for at skrive en bog færdigt lyder måske nok lidt mere glamourøst, end det i virkeligheden er. Forstå mig ret, jeg klager overhovedet ikke, og det er fuldstændig, som jeg gerne vil have det, men det er jo ikke sådan, at jeg sidder ude på fortovscaféerne og drikker dyr vin og spiser lækker mad dagen lang. Slet ikke faktisk.

Jeg spiser de fleste af mine måltider hjemme. Og det er ikke gourmet, men det er god og gedigen mad. Grøntsager, kød og fedt, som jeg plejer at sige.

Når jeg ankommer, er det første, jeg gør at købe ind.

Her er, hvad jeg købte, da jeg ankom denne gang:

Jeg synes, jeg har spist fyrsteligt. Enkelt men godt.

Ikke alle måltider har givet anledning til stående applaus, men her på min side af skærmen opererer vi rigtig meget med, at mad er mad – ikke underholdning. Og hvis du har brug for en god sætning at indprente i dit hoved, kan jeg varmt anbefale den.

Hvis du vil have et kig på mine tallerkener, er du velkommen herunder. Jeg har kaldt det #HvadJaneSpiser (mit hashtag på Instagram) Paris edition.

Det er ikke super inspirerende mad, tænker jeg, medmindre du bliver inspireret af at se, hvor nemt det faktisk kan være at leve sundt. Og hvor ikke-mærkeligt sådan en omgang LCHF kan være.

#HvadJaneSpiser – Paris Edition

#HvadJaneSpiser - Paris edition
Røræg med emmentaler, avokado og agurk

#HvadJaneSpiser - Paris edition
Hakkebøf, avokado, peberfrugt, agurk og oliven

#HvadJaneSpiser Paris edition Rôtisseriekylling (købt færdigt) med smørstegt spinat, avokado og tomat

#HvadJaneSpiser - Paris edition
Rucola, tomat, rôtisserikylling, parmesan og olivenolie

#HvadJaneSpiser - Paris edition
Røræg med emmentaler og smørstegt spinat

#HvadJaneSpiser - Paris edition
Grønne bønner, tomat og oliven med olivenolie og kylling

#HvadJaneSpiser Paris edition
Hakkebøf med ost, agurk og tomat (ok, det var på en dag med virkelig tomt køleskab)

#HvadJaneSpiser - Paris edition Kogte æg, avokado, ost og jordbær

Hakkebøf, Morbier (ost) og smørstegte bønner med tomat

Hakkebøf, avokado, tomat

Rucola, kylling, vinaigrette og oliven og peberfrugt med Comté.

#HvadJaneSpiser Paris edition Franske jordbær og mørk chokolade

Vil du se mere Paris? Så læs min status på den første uge, hvis du missede den i går. Find den her: Første uge alene i Paris.

#HvadJaneSpiser Paris edition

#HvadJaneSpiser - Paris edition

Føj til favoritter Udskriv Pin
|

Ingredienser

  • Grøntsager spinat, tomat, agurk, grønne bønner, peberfrugt og avokado
  • Kød hakkebøffer og kylling
  • Æg
  • Oste Comté og revet emmentaler
  • Oliven
  • Smør
  • Olivenolie
  • Jordbær
  • Chokolade

Sådan gør du

  • That's it. Hertil kommer kokosolie, som jeg havde med hjemmefra.
  • I takt med at jeg har spist ud i sagerne, har jeg fyldt op. Spinaten blev byttet til rucola, og jeg supplerede osteudvalget med parmesan, Leerdammer og Morbier, men ellers er det vist mest det samme, jeg har købt. Man er vel vanemenneske.
  • Og det har jeg så spist af lige siden.
Energiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlem

Bliv Sommerklar med Madbanditten

Sommerferien nærmer sig, men du kan stadig nå at blive Sommerklar med Madbanditten.

Nem og realistisk protokol til vægttab på en sund og sikker måde❤️

 

 

8 kommentarer til “#HvadJaneSpiser – Paris edition”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?




  1. Synes dine madbilleder ser rigtig gode ud! Jeg elsker faktisk at spise enkelt, især når jeg har travlt – kan på en måde ikke helt forholde mig til “kompliceret” mad, når jeg har andet at se til – Min mand kalder mine madvaner kedelige, men altså what ever works :p
    Men jeg er lidt nysgerrig på hvor længe sådan en tallerken kan holde dig mæt? Jeg har Irritabel Bowl Syndrome og altså lidt en udfordring hvad jeg kan tåle. Men synes især jeg bliver sulten ret hurtigt igen.

    Svar
    • Jeg er helt med dig på den der med at have andre ting at give sig til :)

      Jeg spiser som regel tre måltider om dagen, og disse tallerkener er et udtryk for det. Billeder kan nogle gange snyde i den forstand, at du ikke kan se fedtindholdet. Du kan ikke se fedtindholdet i kødet eller hvor meget olivenolie eller smør, jeg har brugt.
      Foruden maden her drikker jeg nogle kopper kaffe med kokosolie i løbet af dagen.

      Jeg har også IBS, og jeg er helt enig med dig i at det er en kæmpe udfordring. Jeg har brugt mange år på at identificere hvilke grøntsager – og i hvilken mængde – min mave er tilfreds med. Her har jeg fx igen testet grønne bønner, som jeg elsker, men jeg må konstatere, at det ikke går for mig. Når mit kulhydratindtag er lavt (20-30 g pr dag) og mit fedtindtag tilstrækkeligt højt, oplever jeg fuldstændig normal mave og ingen problemer med at blive mæt. Men det kræver en vedholdende indsats. Appetitnedsættelsen kommer efter en uge eller to, oplever jeg.

      Svar
      • Tusind tak for hurtigt svar! Det kan godt tænkes som du siger at jeg skal kigge lidt mere på fedtindholdet! Og så lede lidt grundigere efter min standhaftighed – den holder ikke 2 uger i øjeblikket :p

        Svar
  2. Hej Jane,
    Skønne nemme retter som jeg vil lade mig inspirere af. Jeg vil gerne høre, hvad du vil foreslå som erstatning for avokado, som jeg ikke kan tåle?

    Svar
    • Jeg ville lægge lidt ekstra fedt til, tror jeg. Smør, olivenolie, kokosolie, mayonnaise. Hvad der nu lige passer til retten.

      Svar
  3. Sikke nogle skønne retter, enkle og smukke. Du forstår virkelig at mixe de gode grøntsager og kød på en inspirerende måde.Lige det jeg har manglet. Tak.

    Svar