På min tallerken siden sidst – #HvadJaneSpiser


Det er noget tid siden, jeg har lavet et af disse #HvadJaneSpiser-indlæg og jeg ved, at mange af jer finder stor hjælp i dem, da det på mange måder bliver urealistisk at skulle spise efter ‘opskrifter’ hele tiden.

Som vi har talt om mange gange før, er de fleste af mine måltider super enkle. Det er bedst for mig sådan. Det betyder ikke, at maden ikke er dejlig og velsmagende, for det er den bestemt stadig. Det betyder bare, at jeg ikke har brugt timer i køkkenet for at lave den.

Hvis vi forestiller os, at vi spiser tre måltider om dagen, svarer det til 21 måltider om ugen. Ud af de 21 er det helt fint at fx de 18 er helt enkle. Og så kan resten være nogle, man har brugt lidt ekstra krudt på. Sådan kan jeg godt lide at se på det.

Men her er altså et kig på min tallerken i den sidste tid.

Det kunne være fedt, hvis vi kunne hæve os lidt op over om ‘noget er LCHF eller Keto’. Den mad, jeg spiser, er tilpasset mig, mine præferencer og mine behov og mål. Du får det bedste resultat ved at tilpasse din kost til dig og dine behov og mål♡

#HvadJaneSpiser - et kig på mine måltider siden sidst - Low Carb, LCHF, Keto
Rester (kalveculotte og kylling) med ost, bacon, peberfrugt og avokado. Kaffe med kokosolie.

#HvadJaneSpiser - et kig på mine måltider siden sidst - Low Carb, LCHF, Keto
Æg, coppa (noget italiensk skinke), ost, peberfrugt, avokado og blåbær.

#HvadJaneSpiser - et kig på mine måltider siden sidst - Low Carb, LCHF, Keto
Kål og kødfyldte pølser fra RigtigMad og en smule Sriracha.

#HvadJaneSpiser - et kig på mine måltider siden sidst - Low Carb, LCHF, Keto
Laks, diverse grønt og søde kartofler

#HvadJaneSpiser - et kig på mine måltider siden sidst - Low Carb, LCHF, Keto
Grillede udbenede kyllingeoverlår fra RigtigMad med rucola-tomatsalat med olivenolie og aioli.

#HvadJaneSpiser - et kig på mine måltider siden sidst - Low Carb, LCHF, Keto
Grønkål med olivenolie, rød peberfrugt, feta og pinjekerner

#HvadJaneSpiser - et kig på mine måltider siden sidst - Low Carb, LCHF, Keto
Thai-inspireret græskarsuppe med en rest kylling og ristede cashewnødder med chili og forårsløg.

#HvadJaneSpiser - et kig på mine måltider siden sidst - Low Carb, LCHF, Keto
Langtidsstegt roastbeef med olivenolie, salt, rucola og lagret Comté.

#HvadJaneSpiser - et kig på mine måltider siden sidst - Low Carb, LCHF, Keto
Varmrøget laks med peber, avokado og tomater.

#HvadJaneSpiser - et kig på mine måltider siden sidst - Low Carb, LCHF, Keto
Æg, ost, parmaskinke, grøn peber og kaffe med kokosolie

#HvadJaneSpiser - et kig på mine måltider siden sidst - Low Carb, LCHF, Keto
Rå blomkål, rucula,  citronolie fra Irma, salt og pinjekerner.

#HvadJaneSpiser - et kig på mine måltider siden sidst - Low Carb, LCHF, Keto
Blomkålssalat, brunchpølser, bacon og ost. Kaffe med kokosolie.

#HvadJaneSpiser - et kig på mine måltider siden sidst - Low Carb, LCHF, Keto
Frokost på PatéPaté. Burrata med olivenolie, saltede mandler og tomater og tatar med ristede hasselnødder og sesam. To die for godt!

#HvadJaneSpiser - et kig på mine måltider siden sidst - Low Carb, LCHF, Keto
Røræg med ost og avokado og kaffe med kokosolie

#HvadJaneSpiser - et kig på mine måltider siden sidst - Low Carb, LCHF, Keto
Rester af flanksteak, brunchpølser, bacon, ost, avokado og agurk. Kaffe med kokosolie.

#HvadJaneSpiser - et kig på mine måltider siden sidst - Low Carb, LCHF, Keto
Græsk yoghurt med blåbær og frisk figen. Kaffe med  kokosolie.

#HvadJaneSpiser - et kig på mine måltider siden sidst - Low Carb, LCHF, Keto
Fodboldmad i stuen, da Danmark tæskede Wales. Diverse ost og charcuterie, capresesalat og chiaknækbrød med  smør

Mere inspiration til supernem og velsmagende mad med få kulhydrater, så er KETO-bogen noget for dig. +80 opskrifter og nemme idéer lavet på max 30 min. af madvarer, du kan købe i Netto.

Bliv Sommerklar med Madbanditten

Vil du gerne af med vinterkiloene inden sommerferien, er det nu, du skal starte.

Læs mere her: Sommerklar med Madbanditten

 

 

4 kommentarer til “På min tallerken siden sidst – #HvadJaneSpiser”

Skriv en kommentar

  1. Nøj det ser lækkert ud:-) Sidst jeg så dine udbenede kyllingelår var jeg efterfølgende ved at købe en kæmpe portion, men fik kolde fødder i forhold til, om det er let nok at få kødet til at slippe fra benene? Bruger du bare en skarp kniv?

    Svar
    • Nej good lord, jeg køber dem udbenede. Jeg synes, de er umulige at udbene selv. Jeg købte dem gennem rigtigmad.dk, hvor jeg køber alt mit kød fra, men sidst jeg tjekkede havde de dem ikke længere. Jeg håber så sørme, de kommer i sortiment igen :)

      Svar
  2. Hej Jane.
    Det ser rigtig lækkert ud alt sammen. Og ja det er rart med det enkle.
    Herhjemme forsøger vi at udrydde alt det gode i køkkenhaven, men det er ikke let. Der hvor jeg har skåret et dejligt stort savojkål eller spidskål, skyder planten bare 3-4 små nye kålhovedet.
    Og så såede jeg rigeligt med gulerødder og fennikel mm. Men det er jo virkelig luksusproblem,… Jeg har ikke købt grønsager siden midt i juni, og vi spiser nærmest grønsager med grønsager på. Jeg skal snart prøve din opskrift med fennikel og sesamfrø.
    Og fennikelblomster og blade er virkelig gode sammen med stegte tynde æblebåde i en omelet.
    Min kreativitet i køkkenet er blevet væsentligt større siden jeg opdagede lchf og din blog Jane, og jeg så kan hente så mange gode ting i haven.

    Kh Lone

    Svar
    • Ej hvor er du heldig, Lone! Jeg glæder mig sådan til at få gang i min nye spiselige have, når vi flytter her senere på året :)

      Svar