KETO PÅ

DEN

FLEKSIBLE

MÅDE

Super fleksibel Keto kostplan

  • 10 x morgenmad , 10 x frokost, 15 x aftensmad
  • Vælg frit tre retter fra planen pr. dag og tab dig
  • Fuld fleksibilitet
Keto kostplan den fleksible

HVORDAN FUNGERER DET?

Der er 35 måltidsforslag. Du vælger tre pr. dag. Uanset hvordan du sammensætter de tre måltider, er du garanteret at lande lavt nok i kulhydrat til at opnå den appetitdæmpende effekt fra ketose og lavt nok i kalorieindtag til at gå ned i vægt.

Retterne er enkle, nemme og lavet af almindelige hverdagsingredienser, du kan købe i Netto og tidsforbruget pr. ret er 10-30 min.

Og hey, maden er måske nok enkel og nem, men den er stadig super velsmagende og tilfredsstillende.

Vælg din kostplan her

Fleksibel Keto kostplan

145,-

KVINDE

Leveres på mail øjeblikkeligt efter køb.

Fleksibel Keto kostplan

145,-

MAND

Leveres på mail øjeblikkeligt efter køb.

HVORFOR VÆLGE EN KOSTPLAN?

Vi ved fra studier, at dem, som følger en kostplan har mere succes end dem, der freestyler fra dag til dag. De har nemmere ved at opnå kalorieunderskuddet, de taber mere fedt, de opnår flere helbredsfordele og de beskriver mere glæde ved processen end dem, der prøver sig frem uden plan.

Men det er svært at følge en fast plan i lang tid og kun de færreste kan det. Derfor kombinerer denne kostplan en slags kontrolleret fleksibilitet med den faste plan. På den måde får du bedre vedholdenhed over tid og derved bedre resultat.

KETO PÅ DEN SUNDE MÅDE

Har du hørt, at Keto handler om at spise fedt? Så har du hørt forkert. Det handler om at spise få kulhydrater.

Min kostplan er sammensat, så du får få kulhydrater og godt med protein, så vi beskytter dig mod tab af muskelmasse, imens du taber fedt.

Vi spiser også fedt, men vi holder fedtindtaget moderat og sikrer derved, at det fedt, du forbrænder, også kommer fra din krops lagre.

DU BESTEMMER

Jeg aner ikke, om du kan lide fisk, eller om du har tid til at koge æg om morgenen. Dit liv og din hverdag er helt unik. Derfor får du her fuld fleksibilitet til at sammensætte din dagskost ud fra det, du kan lide og som kan fungere i din hverdag.

Vælger du et ét måltid fra hver kategori pr. dag, kan du sammensætte 1.500 forskellige dagsmenuer ud fra denne plan. Er du ok med at blande kategorier og fx spise en frokostret til morgen og er du ok med at spise det samme flere gange, har du svimlende 42.875 forskellige dagsmenuer ud fra denne simple plan.

“Jeg kan de fleste diæter i søvne, men Keto slår alt. Jeg er ikke sulten, har ikke lyst til snacks og jeg føler mig underligt glad hele tiden”

– Marianne

“Mit forhøjede blodsukker er faldet og det samme er blodtrykket. Og vægten er faldet fra 78 til 65 kg. Jeg spiser ikke søde sager længere og savner dem ikke.”

Janne

KETO GIVER DIG ET HELT NYT GEAR

Når du spiser Keto, skifter din krop forbrændingssystem fra kulhydratforbrænding til fedtforbrænding. Men den ægte magi i Keto er den appetitnedsættende effekt, der gør, at du kan lykkes med at spise i kalorieunderskud uden at være ved at dø af sult hele tiden.

I stedet får du god appetitregulering, stabil energi, mindre sukkertrang og mere stabilt humør.

Din hjerne elsker nemlig ketonstofferne. Ketos effekt går langt ud over vægttab!

KETO TIDSLINJE

Keto er anderledes end andre kostretninger og det stærkeste kort er, at du kan gå ned i vægt uden konstant sult. Ketosetilstandens appetitdæmpende effekt hjælper derved til vægttab. Men de første uger skal lige overståes, inden det bliver rigtig godt.

Uge 1

Den pludselig kulhydratrestriktion sænker blodsukker og insulin, hvilket faciliterer skiftet til fedtforbrænding. Stort væsketab – ofte 1-4 kg.
Det hele føles nyt og fremmed og kroppen brokker sig måske lidt.

Uge 2

Du begynder at mærke, at du er mæt længere og du tænker ikke på mad/sukker hele tiden. Maven føles fladere og kinderne mindre runde. Du kan stadig føle dig lidt ekstra træt, men søvnen er allerede blevet bedre.

Uge 3

Det begynder at køre for dig og du har fundet nogle favoritretter, der fungerer godt i din hverdag. Du føler dig underligt…. glad.
Vægten falder lidt, men det går langsommere end i starten. Bukserne føles dog løsere.

Uge 4

Du mærker nu tydeligt effekten af fedtforbrændingen. Du kan springe et måltid over, hvis nødvendigt, og nyder friheden ved det.
Du begynder at tænke, at du kune leve resten af dit liv sådan her.

KOM I GANG NU

Jo før du starter, jo før ser du resultater!

Spørgsmål & svar

De to er ret ens i makro-sammensætning men indeholder forskellige madforslag/opskrifter.

I ‘den nemmeste‘ har jeg lavet 5 kostplaner med indkøbsliste til dig, dvs. jeg bestemmer hvad du skal spise på hvilke dage. I ‘den fleksible’ har du en række forslag til hhv. morgenmad, frokost og aftensmad og fuld fleksibilitet til at sammensætte dem på kryds og tværs.

Begge er supergode og egnede til vægttab.

Ja absolut. Den er netop lavet efter de principper, som er mest egnede til vægttab i denne fase af livet. De hormonelle forandringer i overgangsalderen skubber kvindekroppen i retning af insulinresistens og det er derfor man ser øget tendens til fedtlagring i maveregionen. En kost med færre kulhydrater er derfor mere egnet. Et højt proteinindtag er også vigtigt, fordi tabet af muskelmasse accellererer i denne alder. Denne kostplan tager højde for begge dele.

Opskrifterne er lavet af hverdagsingredienser, som du kan købe i Netto og alle opskrifter er lavet på 10-30 minutter. En kostplan virker kun, hvis den følges. Min opgave er at lave noget, der er realistisk for dig at følge.

Men det ER dyrt at spise sundt. Men usund mad og måske især i de mængder, det normalt spises i, er heller ikke gratis. Mange ender faktisk med at synes, at de sparer penge på Keto, selvom de bruger flere penge på hovedmåltiderne. Alt det ekstra er helt enkelt sorteret fra. Og husk også at det samlede kalorieindtag er mindre. Du spiser helt enkelt mindre mad på Keto.

Man taber sig hurtigt i starten, fordi der er et stort væsketab, når man på én gang tager kulhydraterne væk og spiser i kalorieunderskud. 1-5 kg er ikke unormalt i de første uger. Med tiden går det langsommere, for nu gælder det fedttabet og det er en langsommere proces.

Jeg beskriver hvordan du kan bruge din badevægt i kostplanens indledende afsnit også, så du slipper for at blive forvirret og modløs, hvis vægten pludselig står stille.

Keto er generelt fin kost ved diabetes og bruges også terapeutisk ved en række sygdomme. Men jeg er ikke læge og jeg hverken kan eller vil rådgive dig ift. sygdom og medicin. Så tal med din læge, inden du starter. Forstå også, at de fleste læger tror, at Keto betyder, at du vil leve af smør og bacon og drikke fløde til. Og derfor siger de, at det er en dårlig idé (hvilket er sandt). Men omformulerer du det lidt, kan I have en god snak om det. Jeg har samlet gode tips til at tale med lægen om Keto her.

NB: tager du medicin for blodsukker eller blodtryk, skal du tale med din læge inden start på Keto. Der kan blive behov for at nedsætte dosis og nogle gange indenfor ganske kort tid.

Nej det kan du ikke. I mine Keto kostplaner til vægttab er animalsk protein i centrum for at sikre, at du taber fedtmasse og ikke muskelmasse.

Vil du gerne spise Low Carb som vegetar, har jeg et oplæg til det her: Low Carb Vegetar

23 kommentarer til “Keto kostplan “den fleksible””

Skriv en kommentar

  1. Hej Jane
    Jeg skal til at bruge din lækre opskrifter igen til hele familien, hvad er forskel på fleksibel kostplan til mænd og kvinder?

    Svar
    • Mændene har brug for lidt mere protein og fedt (og derved flere kalorier) og det er bare sådan, jeg har lavet den til mænd❤️

      Svar
  2. Jeg har betalt 145kr ,men Jeg kan ikke få den fleksible. frem på e,pad. Det er nok et forkert sted jeg skriver dette.?

    Svar
    • Hej Anette
      Du kan sagtens åbne/have kostplanen på din ipad. Du åbner bare mailen der og downloader den. Herefter kan du evt. gemme den til hjemmeskærm, så den ligger fremme, så du altid har adgang til den. Du er velkommen til at skrive til support@madbanditten.dk hvis vi skal hjælpe dig yderligere❤️

      Svar
  3. Hej Jane.
    I forhold til kød, så går jeg ud fra, at vildt (rådyr, dådyr mm) kan indgå som direkte erstatning for kylling og flanksteak? Det er meget magert kød. Jeg er jæger og vil gerne spise det kød, som er skudt til fryseren.
    De bedste hilsner
    Mette

    Svar
    • Jo absolut. Jeg ved ikke hvorfor jeg altid glemmer at nævne det. Men det er absolut perfekt at spise på Keto❤️

      Svar
  4. Hej Jane ☺️er opskrifterne i fleks kost planen til en jeg er alene. 77 år og urostomi pat , skal tænke ligt over det jeg spiser. Da der jo er lavet lidt om på mit inder ,, kan jeg bruge kostplanen. Mvh. Ellise.

    Svar
    • Ja de er til en person. Om de passer til en med din sygdomshistorik har jeg desværre ikke kompetence til at kunne sige.

      Svar
  5. Hej Jane. Jeg er sygemeldt med stress og det sker jo noget med kroppen når den rammes af stress. Jeg har været sygemeldt i 2 1/2 mdr. Jeg har taget 7 kg på siden efterår 2023. Jeg holder vægten så nogenlunde stabil nu men kunne godt tænke mig at komme ned i vægt stille og rolig. Vil det give menig for mig at starte denne fleksible kostplan?

    Svar
    • Hej Dorte
      Æv med stress. Der har jeg også været. Det er forfærdeligt😢

      Og ja, jeg synes fint at den fleksible kunne være en god måde at begynde at få vægten ned. Jeg synes sagtens, der kan være et argument for at gå lidt forsigtigt til værks, når kroppen er stresset men omvendt har den stressede kost jo også godt af den næringsrige og sunde mad, man spiser. Så det tror jeg godt, jeg tør anbefale.

      Rigtig god bedring❤️

      Svar
  6. Er det nye opskrifter? Eller kan jeg finde de samme opskrifter i bøgerne eller i det kursusmateriale jeg har adgang til eller på Instagram?

    Svar
    • Det er opskrifter allemulige steder fra, som jeg har tilpasset til kostplanen.
      Det er ikke en kogebog med lækker, ny inspiration. Det er en kostplan, der løser et specifikt problem. Du kan sagtens få samme resultat ved at følge materialet fra kurset.

      Svar
  7. Jeg har diabetes 1 og er normalvægtig og har altså ikke brug for at tabe mig. (176 cm høj og 63 kg).
    Men jeg synes, at både Keto, LCHF og Low carb fokuserer meget på vægttab. Jeg har været på alle tre off and on – men har haft svært ved at fastholde omlægningen. Jeg har en utrolig sød tand, men det har dog været meget nemmere at undgå fristelserne, når jeg har været på en fast diæt.
    Men jeg er meget i tvivl om, hvilken af de tre, der ville være bedst for mig. 🤔
    Hvilken af de tre vil du mene, der ville være bedst for mig?

    Svar
    • Hej Jette
      Der er ingen af dem, der vil passe perfekt til dit behov. Hvis jeg skal vælge en, er det ‘den fleksible’ men du vil her skulle spise de tre måltider + vælge 1-2 snacks fra snacklisten. Det vil bringe dig nærmere vægtvedligehold. Alternativt skal du vælge den til mændene :)

      Men kan PLUS-medlemskabet måske ikke bruges til det? Så kan du oprette mapper/madplaner inde på favoritsiden og selv putte de opskrifter i, du vil have og som vil passe til dit behov og så genererer systemet en indkøbsliste til dig. Lav 4-5 forskellige af dem og roter dem. Det tænker jeg kunne være en smart måde at bruge den funktion også, og det vil tillade dig at få noget, som er fuldt tilpasset dig og som du endda kan redigere i undervejs, hvis du ønsker ændringer :)

      Svar
  8. Hvad er forskellen på mand/kvinde ? Kalorieindtag eller sammensætning af fx protein ?
    Hvordan kan man lave en generel til kvinder og mænd, alle uanset køn har jo forskellige forudsætninger.
    Så er blot nysgerrig :-)
    Jeg elsker keto men har svært ved at komme igang igen. Så dumt for det virker jo ig man har det fantastisk. Bare alt for mange fristelser 🙈

    Svar
    • Forskellen er i protein- og fedtindtaget, hvor begge dele ligger højere i den til mænd. Kulhydratindtaget er identisk.
      Begge kostplaner (kvinde/mand) er et godt oplæg til langt de fleste. Men du har ret i, at alle er forskellige, men det er jo forskellen på at købe en færdig kostplan til 145,- og få lagt en personlig plan og bruge 1200-1500,- på det. Min erfaring er, at forskellen i sidste ende er for lille til, at jeg personligt ville kunne forsvare at tage 1200-1500,- for det arbejde.

      Svar
    • Hej Jane
      Jeg er normalvægtig, vejer mellem 62 og 64 kg. Jeg ønsker ikke at tabe mig men få fordelende ved keto, som bedre søvn, en mave der fungere uden at blive oppustet og forstoppet, mere stabil energi og ikke mindst komme af med min sukkertrang. Vil kostplanen være noget for mig.
      Venlig hilsen Elsebeth

      Svar
      • Mjaah altså kostplanen er lavet til vægttab, så kaloriemæssigt vil den være for lav til vedligehold. Men du kan bruge den og tilføje to snacks fra listen eller du kan være fræk og vælge den, der er lavet til mænd :)

        Svar
  9. JEG ER IKKE PÅ HAR MISTER MIN MAND I SIDSTE UGE SÅ DER GÅR LIDT TID FØR JEG ER MED IGEN HILSEN Alice

    Svar
  10. Hvor mange kalorier lander man på pr dag , når man følger denne kost.? Jeg vedligeholder min vægt på 1600 kcal. om dagen. Men vil gerne gå ned i vægt med 6 kg. Ialt. Har diabetes 2. Er 57 år. 156 cm.

    Svar
    • Hvis du vedligeholder på 1600 kcal, tror jeg, du i stedet skal overveje noget ‘reverse dieting’. Har du hørt om det? Det er en strategi, hvor man langsomt og kontrolleret øger kalorieindtag med det formål at få det daglige energiforbrug op igen. Det er ikke meningen, at TDEE kun skal være 1600, heller ikke selvom du er petite. Det er for lavt og det giver dårlige betingelser til at holde vægten.
      Men måske i stedet: Har du overvejet styrketræning? Øgning i muskelmasse vil være supergodt både for diabetes og forbrænding og når man er tæt på normalvægt, er det ofte bedre end at fokusere på at skære mere ned i kalorieindtag, fordi det simpelthen ender med at være for lidt mad, man kan spise.

      Svar
      • Hej Jane. Tak for svar. Jeg vil kigge på reverse dieting. Jeg har styrketrænet 2 gange om ugen siden marts 2024 og går ca. 5 km om dagen med min hund. Har stillesiddende kontorarbejde. Diabetes i 20 år. Men jeg vil prøve noget mere styrketræning.

        Svar
        • Megagodt! Hvis du kan sætte styrketræning op til 3 gange pr. uge, vil det være super. To gange er rigtig godt til vedligehold og tre gange super, hvis du vil øge i muskelmasse. Og træn med progressivt overload, så din træning hele tiden bliver tungere. Jeg trænede to gange om ugen i mange år men da vi lagde en tredje gang på, gik det stærkt med udviklingen💪🏼

          Svar