Enebærgryde


Enebærgryde er sådan en dejlig gryderet med mild smag, så selv familiens yngste medlemmer vil kunne spise med. Der er ikke noget at sige til, at gryderetter er et hit på bordet ude hos børnefamilierne. Sjældent er der noget, som ungerne skovler i sig som det.

I denne enebærgryde får du en lækker smag fra svampene og fra enebærrene. Vil du have endnu kraftigere enebærsmag, kan du knuse dem, inden du kommer den i gryden.

Enebærgryde - lækker low carb gryderet - perfekt til en blæsende efterårsdag

Enebærgryde

Føj til favoritter Udskriv Pin
6
|
30 minutter

Ingredienser

Sådan gør du

  • Smelt halvdelen af smørret i en gryde og brun svampene heri.
  • Tilsæt løget og lad det svitse med, til det er blevet klart i farven. Læg hele blandingen til side et øjeblik.
  • Brun kødet godt i resten af smørret og krydr med salt og peber.
  • Kom svampe og løg tilbage i gryden.
  • Hæld fløde og cremefraiche på.
  • Kom enebær og timian/rosmarin i og kog op.
  • Lad det simre i ca. 30 minutter og smag til med salt og peber.
  • Server med blomkålsmos eller letkogte grønne bønner.

Egne noter som Plus medlem

Som MadbandittenPLUS medlem, kan du skrive dine egne noter

Energiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlemEnergiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlem
Enebærgryde - lækker low carb gryderet - perfekt til en blæsende efterårsdag

Hvad serverer man til enebærgryde

Godt tilbehør til enebærgryden ville være en god portion blomkålsmos (eller kartofffelmos til ungerne). Letkogte grønne bønner er også godt til det meste. Jeg koger dem bare i en gryde i letsaltet vand i 3-5 minutter. Herefter overhælder jeg dem med koldt vand, så de bevarer sprødheden.

Enebærgryde - lækker low carb gryderet - perfekt til en blæsende efterårsdag

Gør hverdagen nemmere med personlige madplaner

Madplaner er geniale til at holde fast i den sunde livsstil, også når hverdagen rammer. Vi kender alle situationen med at stå med snuden i Nettos køledisk kl. 17.10 og i stedet ende med dyr takeout.

Med et MadbandittenPLUS-medlemskab kan du lave et ubegrænset antal madplaner og få indkøbsliste til at tage med ud og handle.

Du kan simpelthen med få klik lave madplaner med de retter, som du (eller din familie) kan lide. Slut med at smide ud, fordi der altid er ret i planen, man ikke bryder sig om. For du vælger selv retterne!

Det koster 1 krone om dagen – men du kan prøve det GRATIS i 7 dage først.

>> MadbandittenPLUS <<

Herudover får du også:

  • energiberegninger på alle mine 1.900 opskrifter
  • din egen favoritside, hvor du kan gemme dine yndlingsopskrifter
  • færdige madplaner, jeg laver
  • madlister og visuelle tabeller og grafikker til Low Carb og Keto (perfekt til køleskabet)
  • adgang til eksklusive sundhedsartikler og guides (fx min store guide til protein, min guide til fedt og guiden til at tælle kulhydrat)
  • adgang til at lytte til min podcast

Prøv MadbandittenPLUS her

Kom med ombord og lad mig hjælpe dig. Det har aldrig været nemmere at spise sundt.

Følg med på Instagram

Ved du, at du kan følge Madbanditten.dk på Instagram? Her deler jeg alle nye opskrifter, jeg udgiver.

Du er også velkommen til at følge min private Jane Faerber-profil. Her er mindre mad men mere hverdag, rejser og træning❤️

Skriv dig op til min lørdagsmail og jeg sender dig en madplan for 0 kroner.

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

6 kommentarer til “Enebærgryde”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?




    • Det har jeg faktisk ikke så meget erfaring med. Jo lavere fedtprocent, jo større risiko for at det hele skiller. Om græsk yoghurt 10% kan gøre det, tør jeg ikke sige…

      Svar