Cheesecake


Skal der kage på bordet i weekenden, kan jeg anbefale denne dejlige cheesecake. Det gode ved cheesecaken er, at den kun kræver ganske lidt sød smag, og den derfor nemt kan laves i en Low Carb / Keto version. Den traditionelle kiksebund i kagen er erstattet af en nøddebund med næsten karamelagtig smag og selve ostemassen behøver ikke en hel masse sødt.

Cheesecake - Lækreste opskrift på LCHF-cheesecake - sukkerfri og glutenfri --> Madbanditten.dk

Cheesecake

5 fra 1 stemme
Føj til favoritter Udskriv Pin
Sukkerfri og glutenfri
12
|
4 timer 30 minutter

Ingredienser

Bund

Ostemasse

Sådan gør du

Bund

  • Hak mandler og pekannødder groft.
  • Bland dem herefter med Sukrin Gold og smeltet smør.
  • Læg et stykke bagepapir i bunden af en springform (ca. 22 cm), smør siderne og fordel dejen heri. Pres den godt sammen.
  • Opvarm ovnen til 170 grader og bag bunden i ca. 18-20 minutter. Lad den afkøle.

Ostemasse

  • Læg husblas i koldt vand.
  • Pisk flødeost med SukrinMelis, cremefraiche, vanilje og limeskal til en jævn masse i en skål. Opvarm limesaften i en lille kasserolle og smelt husblad-bladene heri.
  • Pisk de smeltede husblas i ostemassen.
  • Pisk fløden stiv og vend den i massen. Fordel det over bunden.
  • Stil kagen på køl – minimum 4 timer, men meget gerne natten over!

Pynt

  • Pynt kagen med blåbær og hakkede pistacienødder inden servering.

Egne noter som Plus medlem

Som MadbandittenPLUS medlem, kan du skrive dine egne noter

Energiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlemEnergiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlem

Cheesecake – sukkerfri opskrift

Cheesecake er en relativt taknemmelig kage at lave Low Carb. Og da den samtidig er meget fyldig i smagen, rækker et lille stykke kage langt. Denne her ostekage er en af de mere neutrale og sådan en klassisk opskrift på cheesecake, jeg har lavet rigtig mange andre cheesecake med både bær, brownie, key-lime og hvid chokolade.

Du kan vælge at pynte din ostelagkage med røde bær eller lave en lækker bær-coulis til. Jeg har valgt at pynte min cheesecake med blåbær, hakkede pistacienødder og noget frysetørret gejl (havtorn), jeg fandt i mit køleskab. Frysetørrede hindbær kunne også være lækkert eller blot friske bær.

Cheesecaken her er også den oplagte sukkerfri kage til gæster, da den kan laves dagen i forvejen, og det eneste, du skal på selve dagen er at pynte den før servering. Faktisk tror jeg ikke mange vil studse over, at den er sukkerfri!

Cheesecake - bedste opskrift på cheesecake uden sukker og gluten
Fotocredit: Columbus Leth

Er du frisk på en lille (vægt)udfordring?

Det er nu, du skal i gang, hvis du skal opnå et ansvarligt vægttab før sommerferien. Jo tættere på sommerferien, vi kommer, jo mere uansvarlige (og uholdbare) bliver strategierne.

Min vægttabsprotokol, Sommerklar med Madbanditten, hitter helt vildt i øjeblikket – skal du prøve den?

Læs om den her: Sommerklar med Madbanditten

Skal jeg sende dig en gratis Keto-madplan (aftensmad)?

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

45 kommentarer til “Cheesecake”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?




  1. 5 stjerner
    Virkelig lækker og nem kage. Må jeg spørge, når du skriver kcal pr. portion, er en portion så 100 g.?!
    På forhånd tak.
    Mvh. Alette

    Svar
    • Hej Alette
      Energiberegningen følger portionsangivelserne øverst i opskriften. Så hvis der står at kagen er til 12 fx, er energiberegningen til 1/12 – altså for ét stykke, hvis du skærer den ud i 12 stykker i alt. Håber det giver mening ;)

      Svar