Low carb breakfast burrito


Lyder low carb breakfast burrito ikke som noget, der kunne være lækkert at lave på en weekendmorgen? Det tror jeg da nok! Her får en morgen-burrito i æggepandekage smurt med cremefraiche og fyldt med frisklavet salsa, bacon og avokado. Det er sgu da i orden weekendmorgenmad, ikke?

Breakfast burrito

Low carb breakfast burrito

Føj til favoritter Udskriv Pin
1
|
15 min

Ingredienser

Salsa

Pandekage

  • 2 æg
  • salt og friskkværnet peber
  • smør til stegning

Fyld

Sådan gør du

Salsa

  • Snit tomater, rødløg og chili fint, vend det sammen med salt og peber, limesaft og evt. hakket frisk koriander.

Fyld

  • Klargør avocado og salat.
  • Steg bacon på panden.

Pandekage

  • Pisk æggene godt sammen med salt og peber.
  • Varm en pande op med lidt smør eller kokosolie og kom æggeblandingen på. Rør ikke rundt men laddet sætte sig og stege ca. 2 minutter under låg.
  • Vend æggepandekagen over på en tallerken med en paletkniv.
  • Smør med cremefraiche, kom fyldet i; avocado, salat, bacon og salsa. Rul eller fold og server.

Egne noter som Plus medlem

Som MadbandittenPLUS medlem, kan du skrive dine egne noter

Energiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlemEnergiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlem

Low carb burrito med salsa, avokado og bacon

Der er lidt mere tid til lange morgener i weekenden og ofte er morgenmaden lidt senere. Derfor bliver det mere en slags formiddagsmad og nogle gange. Det er ikke altid, man kan nå tre måltider i weekenden, men det går jo nok også.

Morgenmads-burritoen her er samtidig i den krydrede ende af skalaen, og det kan jeg jo godt lide om morgenen.

Vil du hellere spise denne til frokost eller aften, kan du også gøre det, men så ville jeg putte en fyldigere proteinkilde i som fx en rest kylling elle oksekød.

Morgenmads-burrito med lækkert fyld

Selve burritoen her er en æggepandekage, à la en tynd omelet. Det fungerer superfint og samtidig giver den et skud ekstra protein sammenlignet med en tortillapandekage lavet af hvedemel.

Jeg er jo en hund for frisk salsa og laver tit pico de gallo i større portioner. Havde jeg en rest af det, ville jeg have brugt den her.

Breakfast burrito

Proteinrig start på dagen

Som du ved, anbefaler jeg altid at man starter dagen med et proteinrigt måltid. Det giver god og langvarig mæthed og gør det meget nemmere at stå imod alle de sukkersøde fristelser, man kan møde derude på sin vej. Og er der ikke altid flere fristelser i weekenden? Ikke desto mindre endnu en god grund til at starte dagen med denne opskrift på breakfast burrito.

Kom med til webinar

Tilmeld dig 30 minutters gratis webinar d. 10. januar med Tine og mig og bliv klogere på din fordøjelse (og hvorfor den nogle gange brokker sig)

Tilmeld dig allerede nu, så du ikke går glip af det

Lyt til nyeste afsnit podcast gratis

Som PLUS-medlem kan du lytte til min nye podcast, Madbanditten uden filter – Lyt til sidste episode gratis i prøveperioden.

Emner denne gang: Antiinflammatorisk kost, hvad er den sundeste kost, proteindistribution, fest og alkohol på Keto og er Keto stadig sund, hvis man ikke laver alting fra bunden?

Lyt til sidste nye afsnit her >>

Udover podcast får du adgang til energiberegninger på alle opskrifter, du får din egen favoritside, hvor du kan gemme dine yndlingsopskrifter, du kan lave dine egne madplaner og få en indkøbliste til eller du kan bruge de madplaner, jeg laver til dig hver måned.

Alt dette for mindre end 1 krone om dagen og du kan starte med at prøve det gratis i 7 dage her:

Prøv MadbandittenPLUS i 7 dage

Skal jeg hjælpe dig med vægttab?

Keto er super effektivt til vægttab, når det gøres rigtigt. Stop med at spilde tiden og kom ordentligt fra start.

Se hvordan her >>

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

2 kommentarer til “Low carb breakfast burrito”

  1. Hej Jane 😊 Ved du om selve ‘pandekagen’ vil kunne klare sig et par dage i køleskab? Eller måske fryser? Jeg møder meget tidligt på arbejde og har en halv times kørsel derhen, så det er ikke noget jeg kan nå at lave om morgenen.

    Spiser pt Græsk yoghurt m/mandler, hørfrø og lidt rosiner (som jeg godt ved er no-go), og har brug for at kunne skifte det ud med et eller andet af og til 😊

    Ellers, hvad kunne jeg bruge i stedet for rosiner til den græske yoghurt? 🤷🏻‍♀️

    Svar
    • Hej Nynne
      Ja, jeg tror sagtens, du vil kunne lave pandekagen her i forvejen. Jeg laver tit omeletter, som jeg spiser koldt næste dag, hvis jeg skal tidligt afsted og skal spise på farten.

      Tjek også de mange ikke-yoghurt-forslag her: Keto morgenmad til travle morgener Jeg er sikker på du kan finde noget, du kan bruge der.

      Svar