Blinis med rejesalat med cremefraiche og dild


Blinis med en god rejesalat på toppen smager jo så lækkert. Mine blinis er både glutenfrie og LCHF-venlige, og selv ungerne var vilde med dem. Vi spiste dem til forret en lørdag aften, hvor vi syntes, at vi ville gøre lidt ekstra ud af det, men de ville også gøre sig helt udmærket som frokost en dag.

Blinis med rejesalat med cremefraiiche og dild - lækker og nem glutenfri og LCHF opskrift her:

Blinis med rejesalat med cremefraiche og dild

Føj til favoritter Udskriv Pin
6
|
30 minutter

Ingredienser

  • 200 g kutterejer fra frost fra Royal Greenland
  • 2 spsk cremefraiche 38%
  • 1 dusk dild
  • salt og friskkværnet peber
  • 1 øko-citron skiver som tilbehør

Blinis

Sådan gør du

  • Rør rejesalaten sammen i en skål. Smag til med salt og peber.

Blinis

  • Blend æg med cremefraiche (jeg brugte stavblender). Tilsæt Pofiber og salt og blend godt sammen.
  • Opvarm en smule kokosolie på en pande, en pandekage- eller blinispande, hvis du har, og steg dejen til blinis.
  • Lad blinis afkøle lidt og anret dem så på et fad med en ske rejesalat på toppen.
  • Drys med lidt ekstra finthakket dild og læg en citronskive ved hver.

Egne noter som Plus medlem

Som MadbandittenPLUS medlem, kan du skrive dine egne noter

Energiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlemEnergiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlem

Blinis med rejer, cremefraiche og dild

Opskriften her er sponsoreret af Royal Greenland. Til rejesalaten har jeg brugt kutterrejer fra Royal Greenland, som jeg altid har i fryseren. De er hurtige at tø op og har god smag og en god fast konsistens – lige sådan som jeg synes en reje skal være.

Jeg bruger tit rejerne som proteinkilde i en hurtig frokostsalat eller som her i en god, fed rejesalat vendt med fed cremefraiche og hakket dild.

Kutterrejer fra Royal Greenland

I næste uge får jeg besøg af en meget særlig gæst fra USA til lidt spontan middagshygge, og jeg sysler med at lave disse til forret. Måske sammen med de lækre hellefiskruller med edamamefyld.

Blinis med rejesalat med cremefraiiche og dild - lækker og nem glutenfri og LCHF opskrift her:
Blinis med rejesalat med cremefraiche og dild. Lækker og nem opskrift:

Bliv klogere på Low Carb og Keto i din sommerferie☀️

Lyt blandt andet til emner som: strategier til vægttab, hvordan du griber vægttab an efter 40, fordele og ulemper ved faste, cravings og sukkerafhængighed, mentale redskaber til motivation og fastholdelse og hvordan du kommer tilbage på sporet efter en periode med for meget af det gode.

Lige nu kan du lytte til hele mit podcast arkiv for bare 49,-

Prøv MadbandittenPLUS her >>

I gang med Keto på en nem og fleksibel måde?

Med min nye Keto kostplan ‘den fleksible’ vælger du frit tre retter pr. dag fra planen og uanset hvilke du vælger, får du den rette mængde kulhydrat, protein og fedt for at gå ned i vægt.

Prøv kostplanen her >>

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

21 kommentarer til “Blinis med rejesalat med cremefraiche og dild”

  1. Hej Jane

    Kan disse blinis keto venlige eller er LCHF?
    Jeg er i tvivl pga. pofiber.

    Tænkte de vil være perfekte til påskebordet

    God påske,
    Nanna

    Svar
    • Hej Nanna
      Opskrifter og madvarer er ikke keto eller LCHF. Det er dit samlede kulhydratindtag for dagen, der afgør om din kost er det. Spiser du max 20 g kulhydrat pr. dag er din kost Keto. Så det er i den kontekst, du skal bruge energiberegningerne❤️

      Svar
    • Ja det kan de sagtens. Opbevar dem i køleskab med madpakkepapir imellem og lun dem inden brug, så er de så gode som nye.

      Svar
  2. Ser meget lækker ud. Har du et forslag til hvad jeg kan udskifte cremefraichen i dejen med, da jeg gerne vil lave dem uden mælkeprodukter. I fyldet bruger jeg bare mayonnaise :-)
    Tak for dine mange fantastiske opskrifter,

    Svar
    • Jeg vil tro, du kan bruge lidt kokosmælk eller -creme i stedet (altså den fede del af kokosmælken). Det har jeg gjort med succes i andre opskrifter før.
      Og rigtig meget velbekomme. Dejligt, at du har glæde af opskrifterne :)

      Svar
  3. Hej Henriette. Australien det lyder bare lækkert gid det var mig.
    Du bliver nød til at få venner og familie til at sende dig profiber istedet for Piratos.
    Syntes det er så fantastisk i lchf og brød bliver rigtig godt med profiber næsten uundværlig når man lever lchf. Det vejer næsten ingenting og lidt rækker langt. Et super produkt.
    Nyd solen ? vi glæder os til at se den igen ?

    Svar
    • Jeg går og sysler med snart at ville lave en med god røget laks, fed cremefraiche og hakket rødløg. Og ellers er stenbiderrogn jo aktuelt lige om lidt :)

      Svar
  4. Hi Jane

    Hvad kan man erstatte pofiber med – jeg kan ikke faa det i Australien..

    Med Venlig Hilsen
    Henriette

    Svar
    • Normalt er Pofiber lidt svært at erstatte men i denne opskrift kan du bruge loppefrøskaller (psyllium husks).

      Svar
  5. Profiber, kan man bruge HUSK istedet for??

    Startede på Striks for 5 dage siden, har det rigtig godt med det, for første gang i lang tid har jeg ikke været så lidt sulten :-)

    Med venlig hilsen

    Juliane

    Svar
  6. Tak for endnu en lækker opskrift fra din hånd.

    Jeg må lave blinis til frokost en dag, for det ser dejligt ud, og det er helt sikkert mad, der gør mig mæt – og glad.

    Svar
  7. Hej Jane. Det ser lækkert ud. Du skriver at du tit bruger rejer som protein kilde. Her kommer spørgsmålet. Jeg kan ikke lide rejer. Har du en ide til andet der kan puttes i fryseren og bruges i salat på samme måde. Jeg har nogengange brugt krebsehaler, men de koster jo en bondegård. ?.
    Tak for en dejlig blog.

    Svar