Aubergine pizza med tomat og mozzarella


Aubergine pizza er en sund og nem måde at spise aubergine på. Det er, som om alt bliver bedre i selskab med frisk mozzarellaost, tomat og basilikum, ikke?

Aubergine pizza med tomat og mozarella - en sund måde at spise pizza på

Aubergine pizza med tomat og mozzarella

Føj til favoritter Udskriv Pin
4
|
30 minutter

Ingredienser

Sådan gør du

  • Opvarm ovnen til 180 grader.
  • Halver auberginerne og læg dem på en bageplade.
  • Giv dem et godt dryp olivenolie og krydr med salt og peber.
  • Bag dem ca. 25 minutter, til de er møre.
  • Skær tomaterne i skiver og fordel dem ovenpå auberginerne.
  • Skær mozzarellaen i skiver og fordel dem ovenpå.
  • Drys med basilikum og dryp med lidt olivenolie.
  • Skru ovnen op til 200 grader og bag dine aubergine pizza i ca. 5 minutter eller til osten er smeltet og gylden.

Egne noter som Plus medlem

Som MadbandittenPLUS medlem, kan du skrive dine egne noter

Energiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlemEnergiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlem

Aubergine kan godt være lidt svær, synes jeg. Den har både noget imod sig med konsistensen og smagen, så jeg vil sige, at det ikke er den grøntsag, jeg bruger mest i mit køkken. Men nogle gange skal jeg jo også udfordre mig selv, og at lave aubergine pizza gjorde det hele lidt nemmere.

Vi kan jo kalde det vinterversionen af min yndlingssalat, Caprese-salaten. Hold nu op, jeg spiste meget af det i sommer. Både i de uger, vi var i Italien men så sørme også herhjemme.

Lige nu er årstiden mere til kålsalater end til tomat-mozzarella-salater, men så kan man jo lave aubergine pizzza som kompensation.

Aubergine pizza kan bruges til en nem lille frokost eller appetizer eller som tilbehør til mad. Der er ikke mange dikkedarer. Råvarerne taler for sig selv og sådan kan jeg faktisk godt lide det.

Husk at auberginer skal have en del salt for ikke at blive fade i smagen.

Aubergine pizza med tomat og mozarella - en sund måde at spise pizza på

Sommerabat på Keto kostplan ‘den fleksible’

Få et superfleksibelt værktøj til at spise Keto med henblik på vægttab.

Læs alt om kostplanen her >>
(og spar 18%)

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

14 kommentarer til “Aubergine pizza med tomat og mozzarella”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?




  1. Nogen som helst anelse – nogen – hvor man får fat i bøffel-mozarella? (når man nu ikke må få komælkeprodukter. Mælk fra bøffel, ged og får skulle være gode i mit tilfælde med neuroinflammation, skjult stofskiftelidelse..).

    Og faktisk også, om nogen kender til en måde, man kan skaffe fåre- eller gedemælk/fløde?

    Det eneste, det er lykkedes mig at finde i den genre, er fåre- og gedeost.

    TAK :-)

    PS. Må dine brugere i øvrigt godt kommentere på hinandens spørgsmål, eller er det udelukkende kommunikation med dig, Jane? :-)

    Svar
    • Bøffelmozzarella fås i de fleste store supermarkeder. Den står sammen med de andre mozzarellaer.

      Jeg har aldrig brugt hverken får- eller gedefløde, så der må jeg blive dig svar skyldig.

      Og man kan sagtens kommentere på andres kommentarer også. Men de ser det kun, hvis de har bedt om at få svar på mail. Jeg ser alle kommentarer på tværs af hele sitet❤️

      Svar
      • Tak for svar ❤️

        Jeg må lede videre. Indtil nu har jeg kun fundet mozarella, som var en blanding af ko og bøffel :-)

        Og så leder jeg videre efter mælk/fløde af får/ged :-)

        (Nemt nok for sådan en behandler at sige: Fåre-, gede- og bøffelmælk er supergodt for dig!! ;-) )

        Og godt at vide, at man ikke formudrer tingene, hvis man svarer ind på andres – selv om ens svar jo kun svarer til ens viden, men det er jo det samme som med grupperne på Facebook, her ved man jo også, at det er “lægmands svar”, man får..

        ❤️

        Svar
  2. Hvad gør jeg når jeg ikke drikke kaffe til morgenmad, så får jeg vel for lidt “fedt”, hvad kan jeg erstatte det med

    Svar
    • Hej Andreah
      Det behøver du ikke tænke over. Du behøver ikke tænke i at få ‘fedt nok’. Tænk hellere på at få protein nok. Fedt har du på din krop og når du spiser mindre af det, forbrænder du mere af dine egne lagre.

      Er du konstant sulten – og har du styr på dit proteinindtag og dit saltindtag – kan du godt øge fedtindtaget. Men du bruger så bare lidt ekstra olie eller smeltet smør eller lign. på din mad.

      Svar
  3. Ville hører om man kunne erstatte æg og bacon om morgen med sky eller blomkålbrød, med ost og så friske grønsager til. Hvor meget må jeg så spise. Da jeg har lidt svært med æg og bacon om morgen.
    Vi er godt igang med din 4 ugerskur, da vi har fået begge kogebøger i julegave.

    Svar
    • Hej Dorte
      Det kan du sagtens. I det hele taget kan du spise nøjagtigt som du lyster og det allervigtigste er at du spiser de ting og madvarer, du kan lide. Det, du bare skal sørge for er, at du spiser få kulhydrater samlet set over dagen.

      Tjek også chaflerne og Chaffel-sandwichene fra Keto på 4 uger. De vil også være en nem løsning for dig, tænker jeg.??

      Svar
      • Åhhh så jeg skal ikke nøjes med en halv aubergine og lidt mozzarella og tomater?
        Føler mig allerede nøj sulten på første dag

        Svar
  4. Er så vild med dine opskrifter, og specielt dem med aubergine.

    Har lige lavet en ‘mad’ ud fra samme princip som den her, men med laks, friskost, peberfrugt, purløg og pocheret æg istedet.

    Svar
    • Ej hvor godt. Jeg er ikke så god til aubergine og bruger dem derfor ikke så ofte. Jeg vil prøve din idé næste gang. Tak :)

      Svar
  5. Elsker aubergine i alle former. Har virkeligt lært at værdsætte denne siden, vi flyttede til Spanien. Her har man den ene efter den anden lækker opskrift med aubergine. Er sikker på at din opskrift er super god og enkel, skal prøves af i weekenden, da jeg altid (som i virkelig altid) aubergine i huset! God weekend!

    Svar