After Eight is


After eight is, lyder det ikke lækkert? Det er det virkelig også. Skøn forening af flødeis, pebermynte og stykker af mørk chokolade.

Vaniljeis med After Eight smag er en dejlig dessert, også til gæster. Og selvom flødeis kan være lidt tungt, så er der et eller andet med smagen af pebermynte og chokolade, der letter den lidt og gør den frisk og lækker.

After Eight is sukkerfri opskrift

After Eight is

Føj til favoritter Udskriv Pin
6
|
1 time

Ingredienser

Sådan gør du

  • Pisk æggeblommer og SukrinMelis godt.
  • Pisk fløden let med vanilje i en skål og vend æggemassen i vaniljefløden.

Uden ismaskine

  • Her skal du piske fløden lidt stivere, end ved brug af ismaskinen.
  • Bland herefter pebermyntedråber, finthakket mynte og finthakket chokolade i isen og hæld isen i en form og luk den godt til.
  • Rør jævnligt i isen eller lad være, så bliver isen til parfait.

På ismaskine

  • Vend pebermyntedråber og finthakket mynte med iscremen.
  • Kom iscremen i ismaskine og kør, til den er dejlig cremet.
  • Tilsæt nu finthakket chokolade og server den med det samme eller opbevar iden i en lukket beholder i fryseren til en anden god gang.

Egne noter som Plus medlem

Som MadbandittenPLUS medlem, kan du skrive dine egne noter

Energiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlemEnergiberegning - Bliv Madbanditten PLUS medlem

Denne her After Eight is er lavet med min vaniljeis / basisopskrift på hjemmelavet is. Den er faktisk fra min bog MÆT & SLANK – med LCHF og deri kommer jeg også med flere bud på, hvordan du kan variere din hjemmelavede is (læs med under opskriften, så giver jeg også lidt fif der).

Lav After Eight isen på ismaskine eller i fryseren

Jeg har brugt en ismaskine til denne opskrift. Jeg plejer at lade den køre, indtil den har konsistens som en slags softice.

Du kan også sagtenslave den i fryseren. Kom den i fx en rugbrødsform og kom den på frys. Rør evt. i den ca. hver 20. minut for at den ikke krystalliserer. Den skal fryse ca. 3-4 timer, før den kan serveres.

Hjemmelavet is med forskellig smag

Basis isen er lavet af æggeblommer, SukrinMelis, fløde og vaniljepulver. Den smager virkelig skønt men jeg har også forsøgt mig med rigtig mange andre varianter end den klassiske vaniljeis.

Du kan sagtens tilføje både kakaopulver, lakridspulver, karamelsauce eller anden smag til basisisen. Jeg har også lavet en variant a la cookie dough med peanutbutter og finthakket chokolade, samt en rigtig voksen-is med cognac og pulverkaffe (SÅ godt!).

Du kan også lave virkelig lækre is med frugt og bær fx hindbær, jordbær, banan eller anden frugt.

After Eight is sukkerfri opskrift
Foto: Columbus Leth til Mæt & Slank med LCHF

Mangler du inspiration til morgenmad og frokost?

… og har du en airfryer? Så er min nye e-bog lige noget for dig. Her får du 30 nye Keto-opskrifter på morgenmad og frokost, du kan lave i din airfryer. Nemt, hurtigt, lækkert og sundt.

Du sparer 20% lige her >>

Lad mig gøre dit sunde liv ENDNU nemmere!

Med MadbandittenPLUS får du:

  • energiberegninger på alle mine 1.900 opskrifter
  • din egen favoritside, hvor du kan gemme dine yndlingsopskrifter
  • adgang til værktøj, hvor du kan lave egne madplaner og få indkøbsliste
  • færdige madplaner, jeg laver
  • velkomst e-bog Den Store Keto-guide (værdi 149,-)
  • adgang til at læse eksklusive sundhedsartikler og guides
  • adgang til at lytte til min podcast

OG jeg fjerner alle reklamer fra siden🥳

Det koster 1 krone om dagen – men du kan prøve det GRATIS i 7 dage først.

>> MadbandittenPLUS <<

Kom med ombord og lad mig hjælpe dig. Det har aldrig været nemmere at spise sundt.

Mød Madbanditten

Jane Faerber

Jeg hedder Jane, og det er mig, der skriver her på Madbanditten. Min mission er at gøre dit Low Carb/Keto-liv så nemt som muligt og hjælpe dig til at nå dine mål – både vægt- og livsstilsmæssigt.

Se mere

3 kommentarer til “After Eight is”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?




  1. Hej Jane,

    Lækker, lækker opskrift.

    Må jeg som nystartet keto man, der skal tabe sig, også spise denne dessert?

    Kærligst Lis

    Svar
    • Hej Lis
      Når du skal tabe dig – med Keto eller anden metode – skal du være i kalorieunderskud. Desserter, kager, bagværk og den slags er alle meget kalorierige og vil derfor modvirke dette projekt. Når du spiser keto for vægttab, skal du derfor ikke spise dessertere oftere end hvis du forsøgte at slanke dig med andre metoder.

      Det kan være nemmest at tænke det sådan her:
      Det mest optimale: At ikke spise dessert.
      Hvis du SKAL spise dessert en dag, er det bedre at du spiser en som denne end en med sukker/kulhydrat.

      Svar