Keto ‘sticky rice’

Denne opskrift på Keto sticky rice eller klisterris, som jeg tror, det hedder på dansk, er selvfølgelig lavet med blomkål og den er perfekt tilbehør til asiatiske retter. De sticky rice har en dejlig sødlig smag af kokos og er nemme at spise med pind, hvis man er til den slags.

Keto sticky rice

Sticky rice bruges ofte i asiatiske desserter med mango men det vil jeg nok ikke anbefale denne til. I stedet synes jeg, den er dejlig til asiatiske retter som fx en god panang karry eller til kyllinge satay med den lækre penautdip.

Blomkålsrisene er blandet med kokosmel og dampet med kokosmælk og det giver en skøn og sødlig smag i de bløde blomkålsris. En virkelig dejlig variant af de klassiske blomkålsris.

Prøv også: Bagte blomkålsris med dukkah

Keto sticky rice - opskrift på sticky rice med blomkålsris og kokos

Keto 'sticky rice'

Udskriv Pin
3
|
15 min

Ingredienser

Sådan gør du

  • Opvarm kokosolie på en pande.
  • Hæld blomkålsris, kokosmel og kokosmælk på og rør det hele godt sammen.
  • Skru ned for varmen og læg et låg henover panden. Lad blomkålsrisene dampe med kokosmælken er helt kogt ind og risene søde og klistrerede.
  • Drys med salt inden servering og evt. friske korianderblade.

Trænger du til en frisk start?

Få masser af inspiration til sunde, nemme og velsmagende retter med min nye bog.

Perfekt til dig, der spiser Keto, Low Carb eller som bare gerne vil undgå sukker og mel.

Find bogen her: De bedste fra Madbanditten

2 kommentarer til “Keto ‘sticky rice’”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?