Omelet med and og rucola

Denne omelet med and og rucola er et skønt eksempel på, hvor lækker mad man kan trylle frem af rester fra dagen før. Her var det et confiteret andelår, jeg havde som rest og det gjorde sig rigtigt dejligt i denne omelet.

Omelet med and lyder…. mærkeligt

Okay, så måske er and ikke det første, der falder dig ind, når du skal finde fyld til din omelet, og det er det måske heller ikke helt for mig. Faktisk plejer jeg bare at spise andekødet sammen med rucola (fra haven – yay!) og den lækre French’s sennep, som jeg elsker. Men andelåret, jeg havde til overs her, var lidt i den lille ende og jeg ville gerne have mere protein i måltidet.

Det blev til to æg stegt som omelet og kølet lidt ned, imens jeg lunede andelåret i ovnen. Omeletten fungerede på den måde mere som en slags wrap og så er det jo ikke helt så mærkeligt måske.

Omelet med and og rucola - dejlig Keto venlig frokost

Omelet med and og rucola

Udskriv Pin
1
|
15 min

Ingredienser

Sådan gør du

  • Lun andelåret i ovnen. Mit fik vel 8 minutter ved 200 grader.
  • Pisk æg med salt og peber i en lille skål.
  • Opvarm smør på en lille pande og steg æggemassen heri, til den har sat sig. Lad den afkøle på tallerken.
  • Tag andelåret ud af ovnen og riv eller skær kødet af. Fordel andekødet på halvdelen af omeletten.
  • Fordel rucola og rødløg ovenpå og luk omeletten til en halvmåne.

Omelet med and og rucola - dejlig Keto venlig frokost Omelet med and og rucola - dejlig Keto venlig frokost

Trænger du til en frisk start?

Få masser af inspiration til sunde, nemme og velsmagende retter med min nye bog.

Perfekt til dig, der spiser Keto, Low Carb eller som bare gerne vil undgå sukker og mel.

Find bogen her: De bedste fra Madbanditten

4 kommentarer til “Omelet med and og rucola”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?




  1. Ligner en lækker morgenmad. Aprospros morgenmad. Min hustru og jeg er en uge inde i keto. Både for generel sundhed, men for min hustrus vedkommende også for at smide et pr kg.
    Hun har fundet en morgenmad der er nem at lave og som hun synes smager godt.
    150g kefir
    1 spske chiafrø
    Lakridspulver

    Den indeholder næsten ingen fedt, men den holder hende mæt til middagsmaden som består af dine opskrifter, derefter aftensmad og ikke mere.

    Er det et problem der ikke er fedt i hendes morgenmad, når nu den holder hende mæt alligevel? Kcal mæssigt er det vel en fordel.

    Svar
    • Nej det synes jeg ikke behøver være et problem. Men en så lille morgenmad og ingenting før aftensmad vil gøre det svært at dække kroppens behov for protein. Det betyder, at hun vil tabe muskelmasse sammen med fedtmasse og det er ikke så smart, hverken for kropskomposition, hormonbalance eller forbrænding.

      Så hun skal spise et ordentligt læs protein til aftensmad for ikke at komme i knibe der…

      Svar
      • Tak for svar. Hvis du læser mit spørgsmål igen, kan du se hun FÅR middagsmad. Men typisk ikke noget mellem aftensmad og morgenmad, altså EFTER aftensmaden?kan godt se det kunne misforståes. Middagsmaden består ofte af laks, tun eller kylling.

        Svar