Chili Bowl

Sådan en god chili bowl er virkelig genvejen til at spise et nemt og mættende måltid uden at skulle stå i køkkenet i timevis. Og selvom jeg godt kan lide at lave mad, har jeg så sørme også andet at give mig til.

Life Hack -> store portioner

Jeg ved godt, at jeg har sagt det før, men at lave mad i store portioner er virkelig mit bedste tip til at få hverdagen til at gå op. Især når det kommer til retter som kødsovs, chili con carne og lign. så tager det ikke dobbelt så lang tid at lave dobbelt portion.

I weekenderne laver jeg næsten altid en stor portion af et eller andet. Hvis ikke det er noget variation over hakket oksekød, så noget helstegning. Det kan være pulled pork eller helstegt nakkefilet. Og så spiser jeg det samme i mange dage.

Jamen det er kedeligt, tænker du måske.

Men nej. Det er jeg ikke enig i.

Tværtimod mener jeg, at det simple er nøglen til mange ting. Også til sund livsstil. At fjerne fokus fra mad, så du slipper for hele tiden at tage stilling, er ekstremt værdifuldt, når du gerne vil ændre livsstil og måske endnu vigtigere for dig, der gerne vil ned i vægt.

Jeg ved godt, at der er mange følelser forbundet med mad, men det er netop dem, jeg prøver at komme lidt udenom her. Mad er mad. Energipåfyldning. That’s it.

Og efter fire dage med chili con carne trænger jeg så også til noget andet, bevares. Men at tro, at hvert måltid skal være nytænkende og spændende er at stille alt for store krav til sig selv.

Og jeg er kæmpe fan af realistiske handlingsplaner. Simple men realistiske handlingsplaner.

CHILI BOWL – og andre bowls

Min chili bowl her er lavet mest af rester. Det gør det meget nemt. Jeg varmede chilien og græskarfritterne i ovnen og imens det varmede op, fandt jeg resten frem fra køleskabet.

Vil du have flere bowls, kan du prøve den populære Burrito Bowl med kylling eller måske den hawaiianske Poke Bowl med tun og chilimayo.

Chili Bowl - lækker LCHF restemad. Og en snak om at gøre det med mad helt simpelt.

Chili Bowl

Udskriv Pin
1
|
20 min

Ingredienser

Sådan gør du

  • Varm chili og græskarfritter i ovnen sammen med chili con carne.
  • Anret hele herligheden i en stor skål.
  • Fordel klatter af cremefraiche og guacamole ud over og drys med koriander.
Chili Bowl - lækker LCHF restemad. Og en snak om at gøre det med mad helt simpelt.
Chili Bowl - lækker LCHF restemad. Og en snak om at gøre det med mad helt simpelt.

Den eneste Low Carb-kogebog, du behøver

Low Carb-Keto-LCHF. Kært barn har mange navne. Få styr på forskellene og få samtidig 120 af mine bedste opskrifter til alle dagens måltider. Perfekt til at lave ugens madplan og tage med i køkkenet

Find bogen her: De bedste fra Madbanditten

3 kommentarer til “Chili Bowl”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?




  1. Godt nytår Jane ???? Du så stang lækker ud i dit nytårs outfit dejligt billede også herligt med lidt kysseri.
    Har lige sat mig med min bagte blomkålsmos fra i går mums. Skulle lige slappe af efter at have lave kødsovs x 8 portioner, kyllingtærte med svampe, en ordenlig “røvfuld” frikadeller, ajva og pesto, lige i tråd med dit indlæg. Havde besluttet mig for i går aftes at fryseren skulle udnyttes og handlede grønt i går og tøede så kød op så lige hjem og igang. 2 timer og fryseren var fyldt igen men denne gang med de lækreste færdigretter. Det er så herligt at starte det nye år med at være organiseret ?. Ved godt det ikke holder kontinuerligt men pyt en gang er b3zre end ingen ??

    Svar
    • Ej hvor er du god, heidi!
      Jeg køber ind til storproduktion i weekenden også. Hele denne uge har jeg spist rester fra nytår og mand, hvor er det bare nemt (men det var nu også nogle uhyggeligt lækre rester :))

      Svar
      • Det ved jeg for billederne så bare så lækre ud, restemad er genial og rester fra aftensmaden til morgenmad det er bare en vinder, siger jeg som for 2 år siden ikke kunne drømme om at spise morgenmad.

        Svar