Frokostsalat på striks LCHF

Frokost på LCHF er på en gang det nemmeste og det sværeste måltid. Nemmeste fordi man bare bikser noget hurtigt sammen men sværest fordi det nu engang går nemmest, hvis man har rester at arbejde med, og hvis man har sit basislager på plads.

Se også: Mit basislager, der gør det nemt at leve sundt

Derfor: Lav altid mad i store portioner. Restemad er genialt! Og hav altid gode dips & dressinger klar i køleskabet. Det letter hverdagen med mange 100%.

Som jeg skrev forleden, laver vi virkelig tit nakkefilet eller andet stort stykke kød i weekenden, for så har vi kødrester til langt ind i den kommende uge. Jeg elsker æg, men min mave har det klart bedst ved ikke at spise dem fra morgenstunden, så tit spiser jeg faktisk aftensmadsrest til morgen og æg til frokost. Og ellers laver jeg en hurtig frokostsalat som denne (som jeg i øvrigt også snildt kan spise til morgenmad).

Frokostsalat med rester - den nemmeste LCHF frokostFrokostsalat med rester - den nemmeste LCHF frokost

1 PERSON

SÅDAN

Det bliver da ikke meget nemmere, hva’?

linje.png

Vil du vide mere om striks LCHF og have konkret hjælp til at komme i gang, så læs videre her:

Striks LCHF – en praktisk guide

Striks LCHF - vægttab, ketose, kalorier og kostplan

Frokostsalat med rester - den nemmeste LCHF frokost

Frokostsalat

Udskriv Pin
Perfekt salat lavet af rester.
1
|
10 min

Ingredienser

  • spinatblade
  • kødrest her nakkefilet fra weekenden
  • lidt avokado drysset med salt og chili
  • lækker cremet solskinsdip til dressing (elsker den!)
  • evt. lidt dukkah til drys

Sådan gør du

  • Skyl og tør salaten og anret den på tallerkenen.
  • Skær kød i tern og fordel over. Fordel solskinsdip og dukkah over.
  • Anret avokado på tallerkenen og drys med salt og chili

Trænger du til en frisk start?

Få masser af inspiration til sunde, nemme og velsmagende retter med min nye bog.

Perfekt til dig, der spiser Keto, Low Carb eller som bare gerne vil undgå sukker og mel.

Find bogen her: De bedste fra Madbanditten

10 kommentarer til “Frokostsalat på striks LCHF”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?




    • Uh den smager så godt. Og nej, solsikkesmør er som peanutbutter, bare lavet med solsikkekerner i stedet for jordnødder. Det er ikke et margarineprodukt (ad!), så smør går ikke som erstatning :)

      Svar
  1. Dejlig nem kogebog, men det er lidt ærgerligt der ikke er beregning på salaten der følger en ret, feks græsk salat, hvis jeg gerne vil ha den igen til noget andet.
    Ellers igen lækker bog gode retter.
    Venlig hilsen pia

    Svar
    • Hej Pia

      Er det Keto-bogen, du mener?

      Jeg kan godt se hvad du mener med at det ville være nemmere, at alle elementer var specificeret ud i beregningerne. Altså en for kødet, en for marinaden, en for salaten osv. Det er godt nok bare svært, når man samtidig gerne vil lave en pæn bog. Jeg tror faktisk ikke jeg ville kunne få mit forlag med på det, hvis jeg foreslog det.

      Kender du madlog.dk? Det er ret smart til at hjælpe med den slags også.

      Svar
    • Det er lidt svært at svare helt entydigt på i procent men ofte ligger den på 15-20E% i LCHF vil jeg tro. Men vil man fx ned i vægt og spiser derfor færre kalorier, kan den blive højere, da det stadig i kalorieunderskud er vigtigt at få sit proteinbehov dækket. En tommelfingerregel kan være 1 g protein pr. kilo kropsvægt eller 1 g protein pr. kilo målvægt.

      Svar
  2. Kære Jane
    Holder meget af din blog. Det gør det så nemt at spise sundt, det er ingen sag at finde rundt her med alle de rare henvisninger til tidligere opslag. Igår bagte jeg dine flutes de blev rigtig gode og skal have en med laks til frokost glæder mig helt vildt. Hav en god dag hilsen Pia

    Svar