Chiagrød med choko-mint og knas

Denne chiagrød med choko-mint og knas spiste vi til morgenmad i weekenden, men den smagte ærligt talt som noget, vi lige så godt kunne have spist til dessert. Chiagrød fungerer ikke helt for mig som selvstændig morgenmad, så det er utroligt sjældent, jeg spiser den. I stedet spiser jeg hellere en lille portion som “morgenmadsdessert”, hvis vi laver et lækkert morgenbord i weekenden.

Det gjorde vi nemlig i lørdags. Efter en lang periode, hvor vi har haft alt for travlt, mig med blog og bogskrivning og foto og Søren med at passe to alt for krævende jobs, markerede weekenden en ende på begge dele. Dog ikke helt på travlheden, men jeg var færdig med foto til MADGLAD, og Søren kunne gå tilbage til kun at have ét (måske 1,5) job.

Så jeg stod tidligt op og listede nede i køkkenet og overraskede familien med sådan et morgenbord her.

Lækker low carb/LCHF morgenmad --> Madbanditten.dk

På bordet var der en masse fotorester fra dagene i fotostudiet, der var almindelig chiagrød med hindbærsylt og nøddemysli, der var forskellige oste (Morbier, Emmentaler og en Havgus fra Arla Unika), melon, pølser, spejlæg og spegepølse med peber. Med sådan en morgenmad kunne jeg klare mig med en mindre snack til frokost og så køre igennem til aftensmad.

Men nu til den lækre chiagrød med choko-mint.

Chiagrød med knasende choko-mint - Opskrift på low carb morgenmad uden æg og mælkeprodukter --> Madbanditten.dk

Opskriften indeholder affiliate links. Læs mere her: Madbandittens reklamepolitik

CHIAGRØD MED CHOKO-MINT – 1-2 PERSONER

SÅDAN

Normalt putter jeg ikke noget sødning i min chiagrød, men jeg synes denne bliver for bitter uden pga. kakaopulveret. Prøv vaniljeversionen, hvis du vil have en helt uden sødning. Find den her: Chiagrød med vanilje og bær

Chiagrød med choko-mint - Opskrift på low carb morgenmad uden æg og mælkeprodukter --> Madbanditten.dk

Chiagrød med choko-mint og knas

Udskriv Pin
|

Ingredienser

 1-2 PERSONER

Sådan gør du

  • Rør chiafrø, kokosmælk, kakaopulver, -nibs, stevia og pebermynteolie sammen i en skål eller et glas. Læg låg på og lad den hygge sig i køleskabet natten over.
  • Næste morgen rører du den igennem og fordeler den i 1-2 glas. Pynt med ekstra kakaonibs og evt. lidt friske mynteblade.

Noter

Normalt putter jeg ikke noget sødning i min chiagrød, men jeg synes denne bliver for bitter uden pga. kakaopulveret. Prøv vaniljeversionen, hvis du vil have en helt uden sødning. Find den her: Chiagrød med vanilje og bær

Den eneste Low Carb-kogebog, du behøver

Low Carb-Keto-LCHF. Kært barn har mange navne. Få styr på forskellene og få samtidig 120 af mine bedste opskrifter til alle dagens måltider. Perfekt til at lave ugens madplan og tage med i køkkenet

Find bogen her: De bedste fra Madbanditten

14 kommentarer til “Chiagrød med choko-mint og knas”

Skriv en kommentar

Hvad synes du om opskriften?




  1. Hej :-)
    Pebermyteolie – ved du om det kan købes i meny ? Jeg kan ikke finde det i de butikker jeg har været i nemlig :-( super lækker opskrift :)

    Svar
    • Det ved jeg faktisk ikke. Jeg plejer at finde den i helsekosten, enten online eller i en “rigtig” butik..

      Svar
  2. Jeg har af to omgange rørt mine chiafrø med væske, men de “suger” ikke noget! Hvad gør jeg forkert?

    Svar
    • Det lyder mest sandsynligt, at du bruger for meget væske til for få chiafrø. Bruger du fedtfattig væske, skal mængden jo reduceres ift. min version med fed kokosmælk, hvor en del af væsken jo består af fedt.

      Svar
  3. Hej Madbandit,
    Ved du hvor i København man kan købe kokosmælken? Var i Føtex i fisketorvet og der havde de kun de almindelige på dåse :(

    Og tak for super inspirerende mad :)

    Mvh
    Ann Christina

    Svar
    • En læser tippede mig om at Netto havde dem som spotvare i denne uge og ellers har jeg set dem hos både Meny og Kvickly. Vist nok som fast sortiment. Og ellers online.
      Som alternativ kan du også købe en lækker kokosmælk på karton af mærket Aroy-D inde i det lille thai-supermarked overfor hovedbanen, i istedgade-enden.

      Svar
  4. Kære Jane
    Jeg har det meget svært med kokoscreme, mælk og olie. Er slet ikke til kokos, desværre :-(
    Har du nogle alternativer jeg kan bruge istedet? Især til denne ret :-)
    Kh Dina

    Svar
    • Kunne fløde gå, evt. fortyndet med vand? Ellers kan du bruge diverse nøddemælk. Det synes jeg personligt bliver for vandet men det er jo en smags sag :)

      Svar
  5. Bare der var nogen der ville overraske mig med sådan et morgenbord – så lækkert!! Og den chiagrød skal jeg bestemt prøve :-)

    Svar